Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@21:20:20 GMT

اروپایی‌ها نسبت به ایران کمتر بیماریابی کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۶۵۶

اروپایی‌ها نسبت به ایران کمتر بیماریابی کرده‌اند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با آمار متفاوت مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در ایران و اروپا و دلایل آن گفت: اگر ما آمار فوت را به نسبت کل بشناسیم پایین‌تر است؛ ضمن اینکه اروپایی‌ها نسبت به ایران کمتر بیماریابی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، کیانوش جهانپور  ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: با توجه به بازگشائی مشاغل باید توصیه‌هایی که برای طرح فاصله گذاری اجتماعی اعلام شده جدی گرفته شود؛ همچنین شهروندان دقت کنند که استفاده از ماسک در مکان‌هایی که ازدحام زیاد است و اجتناب از سفرهای غیر ضروری، اهمیتی دو چندان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: ما در اولین روز از هفته سلامت هستیم و عنوان روز اول این هفته حمایت از بهورزان و مراقبین سلامت است، این قشر از کادر پزشکی اهمیت بسزائی در مبارزه با کووید-19 داشتند و در مراکز سلامت روزانه  ۱۶ ساعت فعالیت دارند. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در مورد تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها در استان تهران گفت: قطعا مراجعین به بیمارستان‌ها و مبتلایان در تهران کاهش یافته است و امیدواریم این روند حفظ شود. 

جهانپور در رابطه با آمار فوت در ایران و مقایسه آن با اروپا و دلایل آن، گفت: اگر ما آمار فوت را به نسبت کل بشناسیم پایین‌تر است؛ همچنین ما باید در نظر بگیریم که تعداد بهبودیافتگان چقدر است که به نظر غرب تعداد کمتری بیماریابی کرده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی یک کشور 11 درصد فوت بر اساس کرونا دارد، یعنی اینکه این موضوع واقعی و منطقی نیست،  ما اگرچه تست محدودتری نسبت به آنها داشتیم  اما با سامانه غربالگری توانستیم شناسائی و اقدام زودهنگام کنیم وقتی یک کشور 10 درصد فوتی داشته باشد یعنی سهم کمتری را شناسائی کرده است. افرادی که مبتلا هستند و واقعا شناسائی نشده‌اند. 

این خبر به روزرسانی می‌شود...

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سخنگوی وزارت بهداشت جهانپور مراکز سلامت بهورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • زائران حج، دفاع از ملت مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار دهند
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • چلسی ۲ - ۰ تاتنهام/ زنبق‌ها سهمیه لیگ قهرمانان را پس زدند + فیلم
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • قصه فراق از تحصیل
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟