Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر گواهی گفت: هفت میلیارد و 520 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران خراسان شمالی برای اعطا به نیازمندان و آسیب دیدگان جمع آوری و توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر گواهی، مسئول کمک‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران هم استانی به آسیب دیدگان و خانواده های نیازمندان در این بحران درباره بخشی از این کمک های تقدیم شده اظهار کرد: در شهرستان بجنورد مجمع خیران سلامت یک میلیارد و 800 میلیون تومان کمک نقدی همچنین 10 میلیون تومان کمک نقدی یک پزشک بجنوردی مقیم استرالیا برای تهیه تجهیزات بیمارستانی و درمانی این شهرستان اعطا و صرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گواهی افزود: در این شهرستان یک مرکز نیکوکاری به مبلغ 10 میلیون تومان، یک هیات مذهبی به مبلغ 30 میلیون تومان، تجار اتاق بازرگانی 400 میلیون تومان ، یک نیکوکار 93 میلیون تومان، خیران مسجد انقلاب 19 میلیون تومان کمک نقدی، یک موسسه خیریه 400 کیلوگرم برنج، دو جودو کار نام آور این شهرستان مبالغ نقدی، خانواده های متوفیان مبلغ شش میلیون تومان کمک نقدی به منظور تهیه اقلام بهداشتی و غذایی برای خانواده های نیازمند مناطق مختلف شهر بجنورد تقدیم کردند که در همین زمینه ها نیز صرف شدند.

وی همچنین بیان کرد: در این شهرستان، کوهنورد بین المللی بجنوردی به مبلغ 20 میلیون تومان شیلد تهیه و به بیمارستان امام حسن بجنورد تقدیم کرد همچنین اصناف بجنوردی نیز 40 میلیون تومان کمک نقدی و چهار طاقه پارچه برای دوخت ماسک تقدیم کردند.

وی افزود: سه هیات مذهبی در این شهرستان 198 میلیون تومان کمک نقدی از مردم جمع آوری و در قالب تهیه بسته های غذایی میان هزار و 204 خانوار نیازمند توزیع کردند.

گواهی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی این شهرستان  نیز 412 کوچه را ضد عفونی کردند.

افزون بر این، مالکان 100 واحد تجاری در این شهرستان در مجموع 200 میلیون تومان از کرایه های خود را به مستاجران شان بخشیدند.

وی همچنین گفت: در این شهرستان دو روانشناس مشاوره های رایگان به خانواده ها ارائه دادند و گروه های ورزشی و هنری نیز با اجرای برنامه های زنده در فضای مجازی به ارائه برنامه های ورزشی و هنری برای بییندگان خود پرداختند.

مسئول کمک‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا خراسان شمالی در ادامه با اشاره به شهرستان اسفراین و اعلام جمع آوری 957 میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران این شهرستان اظهار کرد: از جمله این کمک ها ، 807 میلیون تومان از سوی نیکوکاران و یک دندانپزشک تقدیم و برای خرید تجهیزات بیمارستان امام خمینی این شهرستان همچنین خرید تعدادی دام برای قربانی و توزیع گوشت میان نیازمندان صرف شد.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع صنعتی فولاد اسفراین نیز 150 میلیون تومان کمک نقدی تقدیم و برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی بیمارستان امام خمینی این شهرستان هزینه شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود به شهرستان شیروان نیز اشاره و با اعلام تقدیم 280 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی از سوی نیکوکاران این شهرستان، عنوان کرد: از جمله این کمک ها در این شهرستان، بخشش کرایه واحدهای تجاری واقع در پاساژ ها از سوی  مالکان به مستاجران شان بوده است.

گواهی گفت: یک کارگاه خیاطی نیز نسبت به دوخت مانتو و پوشاک پرستاران بیمارستانی این شهرستان اقدام کرد.

وی افزود: تعدادی از نیکوکاران این شهرستان برای توزیع 18 هزار قرص نان میان نیازمندان کمک کردند.

وی یادآور شد: فرهنگیان این شهرستان با حضور در محلات به ارائه آموزش ها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اقدام و بسته های غذایی را نیز میان خانواده های نیازمند تقدیم کردند.

مسئول کمک‌های مردمی ستاد مقابله با کرونا خراسان شمالی همچنین با اشاره به شهرستان مانه و سملقان و با اعلام تقدیم 78 میلیون تومان کمک های نقدی نیکوکاران این شهرستان، بیان کرد: این کمک ها برای تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی برای خانواده های نیازمند این شهرستان صرف شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در شهرستان راز و جرگلان نیز نیکوکاران و خیران سلامت در این شهرستان 72 میلیون تومان به منظور تهیه و توزیع مواد غذایی میان خانواده های نیازمند و پنج میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه غلامان تقدیم کردند.

گواهی در خاتمه گفت: در شهرستان جاجرم نیز با کمک های نیکوکاران 60 میلیون تومان بسته های غذایی و بسته های بهداشتی تهیه و میان خانواده های نیازمند توزیع شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون تومان کمک نقدی خانواده های نیازمند نقدی و غیر نقدی نقدی نیکوکاران خراسان شمالی کمک های نقدی تقدیم کردند خانواده ها کمک ها صرف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند

هنرمند مجسمه‌ساز هرگز تصور نمی‌کرد، وقتی مجسمه ۵ میلیاردی‌اش را به مرد قالب‌ساز می‌دهد، با سناریوی عجیب سرقت مجسمه مواجه شود.

به گزارش مشرق، چندی قبل مرد مجسمه‌سازی به یک نمایشگاه نقاشی رفت اما هنگام بازدید از نمایشگاه متوجه یک تابلوی نقاشی شد که روی آن طرحی از کلمه «هیچ» دیده می‌شد؛ طرحی که نظر مرد جوان را به خود جلب کرد و تصمیم گرفت از این طرح ایده‌برداری کند و مجسمه‌ای از آن بسازد.

به همین خاطر عکسی از طرح گرفت و راهی خانه شد تا آنچه که در ذهن داشت در قالب مجمسه‌ای خاص و منحصر به‌فرد

بسازد؛ مجسمه‌ای دست‌ساز که میلیاردها تومان ارزش داشته و اگر از روی آن نسخه‌های دیگری می‌خواست، می‌توانست کسب درآمد کند.

پس از ساخت مجسمه از جنس برنز کارشناسان ۵ میلیارد تومان روی آن قیمت گذاشتند.

مرد هنرمند با این تصور شیرین به سراغ یک قالب‌ساز رفت و از او خواست از روی مجسمه‌اش، قالب بسازد؛ قالبی که می‌توانست با استفاده از آن، تعداد زیادی مجسمه بسازد و برای فروش به بازار ارائه کند؛ مجسمه‌هایی که هر کدام را می‌توانست ۴۰ میلیون تومان به فروش برساند.

او برای ساخت قالب، نمونه مجسمه‌اش را در اختیار او قرار داد. مدتی بعد مرد مجسمه‌ساز به سراغ مرد قالب‌ساز رفت و سراغ مجسمه‌اش را گرفت اما او بهانه‌ای آورد و مجسمه دست‌ساز را به صاحبش نداد.

دو ماه از این ماجرا گذشته بود و مرد قالب‌ساز هر بار از پس دادن مجسمه میلیاردی طفره می‌رفت تا اینکه یک روز که به مغازه قالب‌سازی رفت، متوجه شد مغازه خالی و تعطیل است. مغازه‌داران دیگر مدعی بودند که او چند روز قبل مغازه‌اش را خالی کرده و رفته و کسی از او خبری ندارد. مرد هنرمند که مجسمه ۵ میلیاردی‌اش را از دست رفته می‌دید، به ناچار به پلیس مراجعه و از مرد مغازه‌دار شکایت کرد.

به‌دنبال شکایت مرد مجسمه‌ساز، پرونده‌ای در دادسرای ویژه سرقت تهران تشکیل شد. کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت وارد عمل شده و تحقیقات برای یافتن ردی از مرد قالب‌ساز در دستور کار آنها قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس موفق به شناسایی محل زندگی او شده و مرد جوان را بازداشت کردند. وی در تحقیقات ادعای عجیبی مطرح کرد: کار من طراحی و دکوراسیون داخلی است. اصلاً قالب‌سازی بلد نیستم. شاکی را یکی از دوستانم معرفی کرد و گفت که اگر کارش را انجام دهم، پول خوبی گیرم می‌آید. به دروغ گفتم قالب‌سازم اما وقتی مجسمه را گرفتم، به سراغ یک قالب‌سازی رفتم و از او خواستم برایم قالب بسازد. حتی پول زیادی به او برای ساخت قالب دادم، اما چند روز بعد وقتی به سراغ قالب‌ساز رفتم، متوجه شدم که او مجسمه را برداشته و فرار کرده است.

ظاهراً بعد از رفتنم، تحقیق کرده و متوجه شده بود که مجسمه گرانقیمت است. وقتی فهمیدم که مرد قالب‌ساز، مجسمه را سرقت کرده است، مدام برای شاکی بهانه آوردم و درنهایت هم تصمیم به فرار گرفتم، چون کاری نمی‌توانستم برای او انجام دهم.

در حالی که متهم چنین اظهاراتی داشت، در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که چند روز قبل ۳۸۰ میلیون تومان پول به حساب او واریز شده است. باتوجه به مبلغی که به حساب متهم وایز شده بود، این فرضیه برای تیم تحقیق مطرح شد که وی مجسمه را فروخته و سناریوی قالب‌ساز حرفه‌ای و سرقت مجسمه را نیز برای انحراف مسیر تحقیقات مطرح کرده است.

تحقیقات به دستور قاضی تقی‌زاده ادامه دارد و متهم در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت قرار داده شد.

منبع: روزنامه ایران

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵میلیاردی یک هنرمند
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • زنگ سپاس معلم در خراسان شمالی به صدا درآمد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی