Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@21:26:47 GMT

احتمال برگزاری امتحانات به صورت مجازی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۷۰۴

احتمال برگزاری امتحانات به صورت مجازی

علیرضانخعی گفت: در صورت عدم اطمینان کافی برای سلامتی دانش آموزان، احتمال دارد امتحانات را از طریق فضای مجازی برگزار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، علیرضانخعی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تا زمانی که اطمینان کافی حاصل شود که برگزاری جلسه امتحان به سلامت دانش آموزان لطمه نمی زنند امتحانات تعطیل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات از طریق فضای مجازی هم اقداماتی انجام داده و آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان درباره ادامه سال تحصیلی گفت: ستاد مبارزه با کرونا تا زمانی که تشخیص بر سلامتی دانش آموزان را فراهم نکند، مدارس به صورت فیزیکی بازگشایی نخواهند شد و تا آن زمان آموزش از راه دور در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

نخعی با اشاره به اینکه کار آموزش در فضای مجازی در حال انجام است، بیان کرد: اخیراً پیام رسانی اختصاصی تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به شکل هماهنگ همه مدارس کشور ذیل یک شبکه اختصاصی، عمومی و در دسترس قرار خواهد بود و کار آموزش توسط معلمین هر کلاس صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های درس از طریق فضای مجازی در مناطق عشایری و روستایی، گفت: مناطق عشایری و روستایی از روز اول مدنظر بوده و دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند از تحصیل باز نخواهند ماند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گروه های آموزشی دست نامه‌هایی را تدوین کرده‌اند و آموزش مکاتبه ای در بعضی از مناطق عشایری که معلمین مقیم دارند شناسایی و با رعایت ملاحظات بهداشتی حضور و خلع دانش‌آموزان را جبران کنند.


نخعی بیان کرد: در مجموع تا الان خیلی خلاء ایجاد نشده اما اینترنت می‌تواند نقاط کور برود به همین دلیل با مخابرات و اداره کل فناوری و اطلاعات بررسی های صورت گرفته و مدارسی در این زمینه شناسایی که مشکل اینترنت آنها رفع شود.

وی اظهارداشت: برای گیرنده های هوشمند(تبلت)از طریق نوسازی مدارس استان لرستان اقداماتی انجام شده و به عنوان ابزار آموزشی تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد بچه‌های مناطق محروم در این زمینه خیلی ضرر نکنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش آموزش و پرورش گفت: این همایش با حضور دست اندرکاران اجرایی امتحانات نهایی از ۴۷ منطقه استان برگزار شد.

 

زارعی افزود: با توجه به تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور امسال، اهمیت امتحانات نهایی نسبت به سال‌ های گذشته دوچندان شده و به همین دلیل این همایش برپا شده است.

 

وی ادامه داد: ۸۰۰ نفر از روسای حوزه های اجرایی، حوزه های تصحیح، حفاظت آزمون و اعضای ستادهای آزمون شهرستان ها، مناطق و کلیت استان در این دوره یک روزه شرکت کردند.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش آموزش و پرورش بیان کرد: در این همایش فرایند برگزاری آزمون و شیوه نامه برگزاری آزمون از مرحله طراحی، اجرا تا تصحیح مرور و به عوامل برگزاری ارائه شد.


زارعی همچنین گفت: امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌ آموز در آزمون‌ های نهایی شرکت خواهند کرد.

 

وی اعلام کرد: برای برقراری عدالت آموزشی، امتحانات در دوره نهایی به‌ صورت الکترونیکی تصحیح می‌ شود.

 

زارعی اضافه کرد: امتحانات نهایی دانش آموزان در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۳۰ ام اردیبهشت ماه در سراسر کشور به صورت همزمان انجام می‌ شود.

دیگر خبرها

  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • برگزاری همایش تبیینی برگزاری امتحانات نهایی ۱۴۰۳ در مشهد 
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد