Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@16:02:35 GMT

شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت کرونایی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۸۳۳

شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت کرونایی

معاون کل وزارت بهداشت، شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت را برای مهار کرونا در کشور و استان مازندران لازم دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ایرج حریرچی بعدازظهر دوشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان مازندران با بیان اینکه وضعیت مهار کرونا در استان مازندران مطلوب است، افزود: تعداد بیمار به میزان قابل توجهی در استان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه همان طوری که بیماری با یک بیمار شروع و به دیگر مناطق سرایت کرده است، افزود: تاز مانی که حتی یک بیمار داریم، کرونا در کمین است و کاهش بیماری به معنای آن نیست که مشکل پایان یافته باشد.

حریرچی با اظهار اینکه ویروس همچنان در کشور می چرخد، افزود: تازمانی که دارو و واکسن مؤثر وجود نداشته باشد به دست و پنجه نرم کردن با کرونا باید عادت کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: متأسفانه کرونا ویروس به آب و هوا چندان حساس نیست و امنیت و اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر برخی کشورهای نظیر انگلیس واسپانیا رشد منفی شش درصدی برای اقتصاد را پیش بینی کرده‌اند، افزود: این ویروس اقتصاد کشورها را تحت تأثیر قرار داده است.

مازنردان درمعرض خطرترین استان شیوع کرونا است

وی با بیان اینکه مازندران به دلیل آزادی سفر بین استانی درمعرض خطرترین استان از نظر شیوع کرونا به شمار می‌رود، تصریح کرد: با توجه به مقتضیات آب و هوایی و نزدیکی به تهران، احتمال افزایش سفر به مازندران وجود دارد و این سبب افزایش تماس‌ها خواهد شد.

حریرچی با بیان اینکه نگران شیوع پیک دوم کرونا در مازندران هستیم، افزود: در عین حال مشکل کارگران روزمزد و اقشار مختلف را درک می‌کنیم اما تقاضا داریم نسبت به شیوع کرونا هوشیار باشیم.

معاون کل وزارت بهداشت یادآور شد: بیماری کرونا چندکوهانه هست و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که شیوع آن رشد خواهد داشت و باید نسبت به این مسئله هوشیار بود.

حریرچی نوع رفتار با کرونا ویروس را که هوشمندانه و خانمان برانداز است، مهم دانست و گفت: فاصله گذاری اجتماعی و تغییر رفتار مردم امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن مذهبی، مراکز ورزشی و غیره افزود: زیبنده نیست در چنین شرایطی بی جهت و غیرضرور در خیابان‌ها حضور داشته باشیم و اصول اولیه بهداشتی را رعایت نکنیم.

حریرچی با بیان اینکه امروز نشانه‌های ترافیک و شلوغی در محورهای ارتباطی مازندران مشهود است، افزود: این مسئله سبب می‌شود تا شیوع بیماری افزایش یابد و باید در استان مازندران تدابیر ویژه ای اتخاذ شود تا عملیات مناسبی برای مهار کرونا صورت گیرد.

معاون کل وزیر بهداشت از مردم خواست تا برنامه استراتژیک خاصی برای مازندران تدوین شود و ادامه داد: شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت باید در دستور کار قرار گیرد زیرا پنج تا ۲۰ برابر بیمار کم علامت و بدون علامت در استان و کشور وجود دارد.

حریرچی گفت: برای شناسایی بیماران کم علامت و بدون علامت، باید تست‌های لازم انجام شود.

وی با اظهار رضایت از مدل اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران تاکید کرد از این مدل و طرح باید به طور ویژه برای شکست کرونا استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا کرونا در ایران بیماران کرونایی کم علامت استان مازندران معاون کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، واکسن کوویدشیلد توسط شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد توسعه یافته و توسط انستیتو سرم هند تولید شد. این واکسن به طور گسترده در 150 کشور جهان از جمله انگلیس و هند توزیع شد.

برخی مطالعات طی دوران همه گیری کرونا نشان داد این واکسن 60 تا 80 درصد در حفاظت از افراد در برابر ویروس کرونا تاثیرگذار است اما از آن زمان تاکنون تحقیقات بیشتر حاکی از آن بوده که کووید شیلد ممکن است به ایجاد لخته خون در بدن برخی افراد منجر شود که ممکن است مرگبار باشد.

در همین راستا یک شکایت دسته جمعی از سوی حدود 50 قربانی در انگلیس ثبت و در آن ادعا شد واکسن به مرگ و جراحت شدید افراد منجر شده و شاکیان خواستار 100 میلیون پوند غرامت شدند.

یکی از شاکیان مدعی شده بود پس از دریافت واکسن و ایجاد لخته خونی به جراحت مغزی دائمی مبتلا شده و وی نمی تواند کار کند.

هرچند آسترازنکا در مقابل این ادعا از خود دفاع کرد اما برای نخستین بار در یکی از اسناد دادگاه اعتراف کرد این واکسن در مواردی بسیار نادر به TTS یا ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی منجر می شود که مشخصه آن ایجاد لخته خون و کاهش تعداد پلاکت های خون در افراد است.

این اعتراف آسترازنکا با تاکید شرکت در 2023 میلادی مبنی بر این است که قبول نمی کندTTS به طور عمومی در نتیجه تزریق واکسن ایجاد شود، تضاد دارد. از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت نیز تایید کرده بود کووید شیلد ممکن است عوارض جانبی مرگبار داشته باشد.

کد خبر 6093330

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت