Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان بسیج مستضعفان گفت: طرح غربالگری محور اصلی طرح بسیج در مقابله با کرونا بود که وزارت بهداشت و درمان با مشارکت بسیج تهیه کرد و به مرحله اجرا گذاشت.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی روز دوشنبه با حضور در برنامه «این نیز بگذرد» به تشریح فعالیت‌های جهادی سازمان بسیج پرداخت و اظهار کزد: ملت بزرگ ایران با سایر ملت‌ها وجه تمایز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه کسانی که اوضاع و احوال ملت‌های دنیا را بررسی کرده‌اند به این تمایز برمی‌خورند.

وی افزود: ملت ایران در مقابله با چالش‌های بزرگ و تهدید مخصوصا بعد از انقلاب اسلامی باعظمت به میدان می‌آید. بسیج هم وظیفه سازماندهی مردم را بر عهده دارد چرا که یک تشکیلات مردمی است و برآمده از ملت ایران است و به فرمان امام راحل است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج رسالتی داشت که به میدان بیاید،  مردم را سازماندهی کند و در کنار دستگاه‌هایی که مسئولیت مبارزه با ویروس را داشتند قرار بگیرد و یک بسیج ملی مقابله با این ویروس به تحقق برسد. ما با هماهنگی وزارت بهداشت بسیج را سازماندهی کردیم و آموزش دادیم و به میدان آوردیم بحمدالله بسیج توانست در موضوعات مختلف که در مواجهه با این ویروس بود خوش بدرخشد.

سلیمانی تاکید کرد: طرح غربالگری محور اصلی طرح بسیج در مقابله با کرونا بود که وزارت بهداشت و درمان با مشارکت بسیج تهیه کرد و به مرحله اجرا گذاشت. همچنین از سامانه‌های وزارت بهداشت و درمان استفاده شد و در کشور بیش از ۶۱ هزار تیم از بسیج آموزش دیدند و تجهیز شدند.

وی یادآور شد: شیوه‌های غربالگری متفاوت بود در بخش‌های مختلف در بعضی بخش‌ها به صورت تیمی اقدام می‌شد و در بعضی بخش‌ها تعداد بسیجی‌ها از یک تیم بیشتر بود که بسیاری از این بخش‌ها در رسانه منعکس شد. به این صورت که با خانواده‌ها تماس می‌گرفتند و طبق پروتکل‌ها سوالاتی در مردم پرسیده می‌شد و از جواب‌ها مشخص می‌شد که این فرد نشانه‌های ابتلا را دارا هستند یا خیر؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این طرح ۷۰ میلیون نفر غربالگری شدند که از این تعداد حدود ۸۵۰ هزار نفر مشکوک تلقی شدند که این جمعیت به صورت دقیق‌تری بررسی شدند که با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت ۳۸۰ درمانگاه در سراسر کشور در پشتیبانی این طرح قرار گرفتند و افراد ارجاع شدند به درمانگاه‌ها و حدود ۴۰۰ هزار نفر از این طریق درمان شدند که طرح بسیج مقابله با کرونا و طرح غربالگری مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت.

سلیمانی در ادامه با اشاره به گام دوم این طرح تصریح کرد: گام دوم در حال حاضر در حال انجام است و هدفمندتر از گام قبلی است و آن هم بیماریابی است. همان مراکز و همان تیم‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و همچنین مراکز مربوطه و تیم‌هایی متشکل از بسیج انجام می‌شوند و بیشتر محدود به مناطقی است که میزان آلودگی در آن مناطق بالاتر است.

وی با اشاره به مشارکت بسیجیان در این طرح گفت: ۸۰۰ هزار نفر از نیروهای بسیج در طرح غربالگری به‌کار گرفته شده‌اند. بسیج بحمدالله این شبکه انسانی را در نقاط مختلف کشور دارد که شامل ۵۴ هزار پایگاه محلی ۶۰ هزار واحد دانش‌آموزی و ۳۸ هزار کانون قشری دارد که در مجموع ۱۶۰ هزار رده مختلف در سراسر کشور دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه از همبستگی‌ میان بسیج و مردم سخن گفت و خاطرنشان کرد: در این حادثه همدلی و همگرایی مردمی شکل گرفته است که متفاوت از دنیاست. ما در کشورمان صحنه‌های زیبایی از همدلی دیدیم. در این حادثه بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب سریعا تمام رده‌های بسیج را فعال کرده و طرح یک رزمایش سراسری کمک مومنانه را با آنها درمیان گذاشتیم که البته بسیج از قبل در این زمینه فعال بود و این پیشنهاد نیز مورد استقبال قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: با همکاری ۵۴ هزار پایگاه و همکاری سازمان‌هایی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به شناسایی افراد نیازمند بپردازیم که در حال انجام است برای کسانی که زندگیشان آسیب دیده و در مرحله اول این رزمایش که از نیمه شعبان تا پایان ماه مبارک رمضان است با یاری و کمک خیرین این خانواده‌ها را پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: جمع‌آوری بسیار خوبی انجام شده است و پیش‌بینی ما این است که در طول ماه مبارک رمضان و در دو مرحله بیش از ۷ میلیون بسته موادغذایی میان نیازمندان و خانواده‌هایی که معیشت‌شان دچار آسیب شده پخش شود که سه و نیم میلیون بسته را توسط قرارگاه امام حسن مجتبی و سه و نیم میلیون بسته نیز توسط سپاه‌های استان‌ها از پایگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود طی دو مرحله توزیع شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با قدردانی از تمامی مسئولین و کادر بهداشت و درمان و تسلیت به تمامی داغداران این بیماری به تجربیات و همدلی‌های ایجاد شده در این بیماری اشاره کرد.

کد خبر 419790

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج مستضعفین ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران غربالگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان بسیج مستضعفین وزارت بهداشت و درمان مقابله با کرونا طرح غربالگری طرح بسیج بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده به مناطق کم‌برخوردار را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا منصوری امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی، اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسم مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان انجام می‌شود.

وی افزود:چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز، خاطرنشان کرد: تمام عوامل بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تامین اجتماعی و هلال‌احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

منصوری با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، گفت: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفر روز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: پنج میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است.

کد خبر 749334

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد