Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:16:21 GMT

سقوط بازار نفت و دردسر بازار سهام

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۹۹۵۰

سقوط بازار نفت و دردسر بازار سهام

خبرگزاری سی‌ان‌ان‌بیزینس، روند بازارها را در اولین روز کاری هفته میلادی چنین خلاصه می‌کند:«معاملات آتی نفت آمریکا در ساعات معاملاتی آسیا سقوط کرد، چرا که بازار نفت همچنان با اضمحلال تقاضا به دلیل بحران ویروس کرونا روبروست. در همین حال، بازارهای آسیایی نیز وضعیت‌های مختلفی داشتند. معاملات آتی بورس آمریکا نیز کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بر اساس این گزارش، معاملات آتی نفت آمریکا حدود ۱۵ درصد افت کرد و به قیمت ۱۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. این قیمت، بدترین وضعیت بازار نفت را از سال ۱۹۹۹ تا کنون نشان می‌دهد. 

هفته گذشته، نفت آمریکا به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال اخیر خود رسیده بود، چرا که میزان کاهش تولید اوپک‌پلاس برای تنظیم عرضه مطابق با میزان کاهش تقاضا، کافی نیست. سقوط روز دوشنبه بازار نفت نیز به همین دلیل اتفاق افتاد. 

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس این اوضاع بازار نفت، روی بازارهای سهام سراسر جهان نیز تاثیر داشت. 

شاخص داو در وال‌استریت، ۱۰۵ واحد چیزی در حدود ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص S&P500 نیز حدود ۰.۴ درصد فروریخت و شاخص کامپوزیت نزدک نیز ۰.۲ درصد افت کرد. 

این در حالی است که هفته گذشته، وال‌استریت دومین هفته متوالی رشد را تجربه کرده بود؛ چرا که سرمایه‌گذاران به ظرفیت درمانی ویروس کرونا امیدوار شده بودند و همچنین بحث‌هایی درباره بازگشایی برخی از بخش‌های اقتصاد آمریکا وجود داشت. این روند، بر خلاف داده‌های ناامیدکننده از بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی شکل گرفته بود. اما حالا با سقوط بازار نفت، وضعیت در اولین روز معاملاتی این هفته تغییر کرد. 

در آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن، یک درصد افت کرد. ژاپن آمار صادرات ماهانه را منتشر کرد که نشان از کاهش چشم‌گیر صادرات تاثیر زیاد ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی داشت. همین مسئله باعث ترس سرمایه‌گذاران شد. 

برخی دیگر از شاخص‌های مهم بازارهای آسیایی نیز افت کردند. شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد کاهش یافت اما شاخص کاسپی کره‌جنوبی و شاخص کامپوزیت شانگهای در چین، اندکی رشد کردند. 

در روزهای پیش‌رو، قرار است که داده‌های جدیدی از اقتصاد آمریکا منتشر شود. شرکت‌هایی مانند نت‌فلیکس و ایرلاین دیتا، میزان درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۰ را منتشر خواهند کرد. سی‌ان‌ان‌بیزینس تحلیل می‌کند که با توجه به روشن شدن ابعاد جدیدی از خسارت‌های اقتصادی ویروس کرونا، معاملات روزهای آتی این هفته تحت تاثیر این گزارش‌ها قرار بگیرد. 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا اوپک پلاس بازار نفت ژاپن چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا اوپک پلاس بازار نفت ژاپن چین ایالات متحده آمریکا کرونا ویروس کرونا اوپک پلاس بازار نفت ژاپن چین ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا بازار نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • رونالدو نازاریو: هر دو باشگاهم را می فروشم!
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ