Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:18:48 GMT

پنج درصد افراد فاقد آدرس صحیح در ایلام غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۱۷۱

پنج درصد افراد فاقد آدرس صحیح در ایلام غربالگری شدند

 دکتر جمیل صادقی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح غربالگری هیچ مشکلی نداشتیم و به دلیل کمتر بودن تعداد افراد در روستاها، همچنین استفاده از ثبت تلفن ثابت در سامانه، این طرح در نقاط روستایی زودتر از نقاط شهری پایان یافت.

وی از مهمترین مشکلات روستاهای استان در ادوار گذشته را موضوع بهداشت محیط و بهداشت آب دانست و افزود: در آینده نزدیک گزارش اقدامات ضدعفونی و گندزدایی مناطق روستایی از طریق دهیاری‌ها استخراج و ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی‌فر تاکید کرد: در این مقطع زمانی به هوشیاری و احتیاط نیازمندیم و از رسانه‌ها و مطبوعات استان خواستاریم در راستای هوشمندسازی و آگاهی‌رسانی عموم مردم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه اقدامات خودسرانه و بی‌واهمه می‌تواند خطرآفرین باشد، اظهار داشت: امیدواریم در صورت کاهش یا افزایش تعداد مبتلایان شاهد تغییر در رفتار مردم در راستای بی‌خطر جلوه‌دادن این بیماری نباشیم.

صادقی‌فر در خصوص توجه به مقوله آموزش و فرهنگسازی بعنوان ۲ مقوله اساسی در سطح استان برای مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: تقریبا بصورت روزانه از طریق رادیو، صدا و سیما و دیگر رسانه‌های مکتوب چه در موضوعات خبری کوتاه و چه در بحث‌های کارشناسی بیماری کرونا، با مردم صحبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر مردم استان از موضوع کرونا، علائم و پیشگیری کاملا اطلاع دارند، افزود: نکته مهم اینجاست که این آگاهی در رفتار چند درصد از مردم استان نمایان و آشکار شده است.

وی تاکید کرد: مناطق روستایی در مقایسه با نقاط شهری درصد قابل ملاحظه‌ای از مردم رفتار پیشگیرانه‌تری در مواجهه با کرونا را رعایت می‌کنند که این همان تعریف جامع از سواد رسانه‌ای است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام یادآور شد: این استان دارای ۲۲ مرکز ۱۶ و ۲۴ ساعته است که قبلاً پایان کار این مراکز ساعت ۱۵ بود اما اکنون این مراکز تا ساعت ۱۲ نیمه شب دایر و در حال خدمت‌رسانی هستند که اکثر شهرهای استان از جمله چهار مرکز در دهلران و سه مرکز در شهر ایلام، از این مراکز بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: در این مراکز تمامی پزشکان و کادر درمان دارای پوشش حافظت فردی هستند و افرادی که مشکوک باشند از آنها نمونه‌گیری و چنانچه بیمار نیاز به دارو یا ارجاع به بیمارستان داشته باشد این فرآیند و اقدامات توسط این مراکز انجام می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خدمت رسانی دارو دانشگاه علوم پزشکی استان صدا و سیما کارشناسی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمد اصغری مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور، با اعلام این خبر گفت: به منظور تدقیق نقطه‌نظرات سیاستی درباره زبان و ادبیات فارسی، جدیدترین گزارش مرکز رصد فرهنگی کشور به تحلیل داده‌ها و گزاره‌های سیاستی در این حوزه اختصاص یافته است.

مدیر مرکز رصد فرهنگی کشور افزود: در گزارش "درآمدی بر سیاست‌گذاری زبان و ادبیات فارسی" به مساله سیاست‌گذاری زبانی در گستره ملی و فراملی پرداخته شده است.

اصغری گفت: این گزارش در تلاش است تا با نگاهی آسیب‌شناسانه به سیاست‌پژوهی در این عرصه بپردازد و ضمن تلاش برای اجتناب از بزرگنمایی و اسطوره‌پردازی، نگاهی واقع‌بینانه به مساله زبان داشته باشد.

وی افزود: داده‌ها نشان می‌دهد که اکثریت ایرانیان ارتباط چندانی با شعر و ادبیات فارسی ندارند و بیش از دو سوم از افراد بالای ۱۸ سال، هیچ برنامه‌ای برای خواندن شعر و ادبیات فارسی ندارند. همچنین چیزی حدود یک سوم از مردم در تعاملات و گفتگو‌های روزمره مجازی از شعر و ضرب‌المثل فارسی استفاده می‌کنند.

مدیر مرکز رصد گفت: بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی ملی، بیش از ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند، این درحالی‌ست که تنها ۱۴ درصد از مردم ایران شاهنامه دارند؛ این نشان از جایگاه بالاتر شعر و اندیشه حافظ در فرهنگ عمومی ایرانیان دارد.

اصغری افزود: در این گزارش رصدی، به پیشینه سیاست‌گذاری زبان فارسی در ایران، بازیگران و اسناد سیاستی این حوزه، تجربیات جهانی و سیاست‌گذاری در کشور‌های دیگر، آسیب‌شناسی سیاست‌های زبانی جمهوری اسلامی و در نهایت ارائه سرفصل‌هایی برای ارتقاء و اصلاح سیاست‌های ملی و فراملی در حوزه زبان و ادبیات فارسی پرداخته شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان حراج جدید سکه
  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • بازگشت سعید صادقی از بیماری