Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@06:03:26 GMT

بی‌میلی شرکت‌های آمریکایی برای خروج از چین

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۱۹۹

بی‌میلی شرکت‌های آمریکایی برای خروج از چین

علیرغم جوسازی‌های انجام شده درباره تصمیم شرکت‌های آمریکایی برای خروج از چین، خبر‌ها حاکی از آن است که شرکت‌های بزرگ آمریکایی، فعلا برنامه‌ای برای خروج از چین ندارند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که علیرغم جوسازی‌های انجام شده وانتشار اخباری مبنی بر تصمیم شرکت‌های بزرگ آمریکایی برای خارج کردن کارخانه‌های خود از چین، اما آن‌ها فعلا برنامه‌ای برای خارج شدن از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته ممکن است به خاطر شیوع ویروس کرونا، این شرکت‌ها مجبور شوند تغییراتی در استراتژی تجاری خود ایجاد کند.

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط اتاق بازرگانی آمریکا در چین و اتاق بازرگانی آمریکا در شانگ‌های در نظرسنجی از ۲۵ شرکت با درآمد جهانی بالای ۵۰۰ میلیون دلار در سال، ۷۰ درصد آن‌ها می‌گویند علیرغم تاثیرگذاری شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ای برای تغییر مکان تولید خود ندارند.

۴۰ درصد این شرکت‌ها هم اعلام کردند که نمی‌خواهند در استراتژی چرخه تامین خود در چین، تغییری ایجاد کنند.

نیمی از شرکت‌های حاضر در این نظرسنجی هم می‌گویند هنوز خیلی زود است درباره جابجایی کارخانه‌های خود از چین به کشوری دیگر، تصمیم‌گیری کنند و تنها ۴ درصد معادل یک شرکت اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تمام تولید خود را از چین خارج کرده و سه شرکت دیگر نیز گفته‌اند که قصد دارند بخشی از روند تولید خود را از این کشور آسیایی بیرون ببرند.

کرگیبز، دبیر اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای، می‌گوید: شرکت‌ها در حال تطبیق دادن استراتژی تجاری خود با شرایط کنونی هستند و قرار نیست شاهد خروج گسترده آن‌ها از چین، به خاطر شیوع کرونا باشیم.

با این حال ۲۰ درصد مؤسساتی که در نظرسنجی اتاق‌های بازرگانی آمریکا در چین و شانگهای، شرکت کرده‌اند، می‌گویند: شیوع کرونا استقلال اقتصادی دوکشور از یکدیگر را تسریع بخشیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا در چین شیوع ویروس کرونا بازرگانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است