Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع در دفتر معاون اول «اشرف غنی» گفت که ارگ ریاست جمهوری افغانستان خواستار بازبینی توافقنامه آمریکا و طالبان است. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع در دفتر «امرالله صالح» معاون اول «اشرف غنی» اظهارداشت: مواردی که در توافقنامه آمریکا و طالبان مربوط به دولت افغانستان است باید مورد بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که خواست نامش فاش نشود به «رادیو آزادی» گفت که طالبان به آزادی 15 فرمانده نظامی خود تاکید دارد اما دولت افغانستان این زندانیان را در پایان فهرست قرار داده است.

منبع افزود که یکی از این 15 زندانی مغز متفکر حمله انتحاری چهارراه زنبق کابل در سال 1396 است.

این حمله انتحاری منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر و زخمی شدن حدود 500 تن شد اما گروهی مسئولیت آن را به عهده نگرفت.

از سوی دیگر نیز «نیکلاس کی» نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان خواستار تسریع روند آزادی زندانیان توسط دولت و طالبان شد تا راه برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی هموار شود.

اشرف غنی: هیچ تعهدی برای آزادی 5 هزار زندانی طالبان وجود ندارداتحادیه اروپا: دولت افغانستان هیچ تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان نداردطالبان: دولت افغانستان در مذاکرات بین‌الافغانی ایجاد مانع می‌کند

تاکنون دولت افغانستان 361 زندانی طالبان را آزاد کرده و در مقابل نیز گروه طالبان 60 زندانی را آزاد کرده است.

شورای امنیت ملی افغانستان اما می‌گوید که از زندانیان آزاد شده توسط طالبان تنها 19 نفر آن‌ها نظامی هستند و بقیه افراد غیرنظامی می‌باشند.

از سوی دیگر سخنگوی طالبان نیز می‌گوید که آزادی این زندانیان بخشی از روند آزادی زندانیان این گروه نیست و این روند باید براساس توافقنامه قطر صورت گیرد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران

منصور مهدوی در بازدید از زندان مرکزی کامیاران اظهار کرد: با توجه به ارائه ۲۶۶ درخواست از سوی زندانیان اردوگاه به دبیرخانه شورای طبقه‌بندی، پس از برگزاری شورا و بررسی درخواست‌های زندانیان با تعداد ۵۴ درخواست که فاقد شرایط اولیه و تامین مناسب بودند مخالفت شد.

رئیس دادگستری کامیاران به تصمیمات اتخاذ شده در مورد مابقی درخواست‌های زندانیان در زندان مرکزی کامیاران، گفت: در مجموع با ۱۴۹ درخواست عفو موردی، درخواست ۳۲ نفر برای پابند الکترونیکی، ۸ مورد مرخصی قضایی، اشتغال به کار ۷ نفر، آزادی مشروط ۴ مورد، پایان حبس ۳ نفر، تعلیق مجازات یک زندانی و درخواست انتقال ۷ زندانی موافقت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد