Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۳۸ گروه‌ جهادی شیعه و سنی شامل حدود ۴۵۶ جهادگر به صورت شبانه روزی در سطح شهرستان پلدشت در حوزه مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با گسترش شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، دانشجویان جهادی از مسئولیت‌های اجتماعی خود غافل نبوده و ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در کمک‌رسانی به مردم، قرارگاه‌هایی را برای نقش آفرینی در رزمایش همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، گروهی از دانشجویان جهادی و تشکل‌های انقلابی به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداختند تا با این اقدام بتوانند دست هم استانی‌های نیازمندشان را بگیرند. در این میان گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی هم که برای مقابله ویروس کرونا متحد شده بودند، بعد از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر راه اندازی رزمایش همدلی، برای کمک به نیازمندان هم دست به کار شدند.
دانشجویان بسیجی و جهادی آذربایجان غربی بعد از شیوع کرونا هم در حوزه‌های مختلف به مردم خدمت رسانی کردند. گروهی از این دانشجویان در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی فعالیت کردند و با تولید و پخش محتوا‌های آموزشی، ترویجی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی فعالیت‌ها به‌صورت پوستر، بروشور، عکس، فیلم و پیام در فضا‌های مجازی و واقعی در زمینه رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری از بیماری، خودمراقبتی و حفظ سلامت روانی جامعه تلاش کردند.     با شیوع ویروس کرونا در کشور و کمبود اقلام بهداشتی در روز‌های اول این ویروس جهادگران استان آذربایجان با امکانات محدود شروع به تولید این اقلام کردند در این راستا، گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی بوکان برای مقابله با ویروس کرونا شروع به تولید ۳ هزار عدد ماسک تولید کردند که در قالب پک‌های بهداشتی شامل دستکش، ماسک، مایع دستشویی و مایع ضد عفونی کنند را بین مردم مناطق محروم بوکان توزیع کردند و همچنین برای پیشگیری از این ویروس منازلی که پک را تحویل گرفته اند کلا ضد عفونی شد.
سرهنگ قهرمان مورد فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی برای پیگیری از ویروس کرونا می‌گوید: تاکنون ۴۵٠ نفر از بسیجیان آموزش‌های لازم را برای همکاری با مراکز بهداشت شهرستان ارومیه دیده‌اند. گروه‌های غربالگری در مناطق قرمز ارومیه از جمله کشتارگاه، بادکی، کوهنورد و ۵٠٠ دستگاه تشکیل شده تا نفرات خاصی برای برای خرید اقلام مورد نیاز در محلات تعیین شود تا از خروج بی‌مورد افراد در جامعه جلوگیری شود.  
گفتنی است، یکی دیگر از فعالیت‌های بسیجیان، سمپاشی، ضدعفونی و گندزدایی از محلات مختلف شهرستان ارومیه است. در این راستا ٢۵ هزار لیتر محلول دعفونی‌کننده توسط ٢٣ دستگاه ماشین آلات ضدعفونی کننده مصرف می‌شود. ضد عفونی معابر و تولید ماسک تنها کار گروه‌های جهادی نبود این جهادگران با انتشار ۵٠٠ سی‌دی آموزشی مقابله با کرونا در مساجد و محلات توزیع کردند.   سرهنگ منصور یوسفی فرمانده سپاه پلدشت آذربایجان غربی با اشاره فعالیت گروه‌های جهادی در شهرستان به خبرنگار ما می گوید: بعد از شیوع ویروس کرونا جلسه برای هماهنگی برای مقابله با این ویروس انجام شد و در راستای ماموریت‌های برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا در استان بحث به کارگیری و فعال نمودن بیش از ۳۸ مورد از گروه‌ها جهادی اعم از شیعه و سنی در سطح شهرستان سازمان دهی شدند که حدود ۴۵۶ جهادگر به صورت شبانه روزی در این حوزه فعالیت می‌کردند.     یوسفی می‌افزاید: با هماهنگی فرمانده پایگاه‌ها، شورای روستا‌ها و دهیاری نسبت به توجیح نیرو‌های برای ضد عفونی معابر، مدارس، مساجد و ... به صورت ویژه با رویکرد پایگاه محور انجام شد به گونه‌ای که برای هر منطقه یک گروه‌های جهادی به ضد عفونی خانه‌های مردم پرداختند.
فرمانده سپاه پلدشت آذربایجان غربی می‌گوید: برای خدمت رسانی بیشتر ۵ گروه جهادی برای ارتباط با خانواده‌های شهدا در نظر گرفته شد که در بحث ضد عفونی منزل و توزیه ماسک و اقلام بهداشتی و سبد معیشتی به آنان خدمات دهی میگردند.
یکی دیگر از اقدامات موثر این جهادگران برای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح شهرستان برپایی ایستگاه‌های ضد عفونی کنند در ورودی شهر ستان و روستا‌های مجاور بوده به صورت خود جوش و شبانه روزی بوده است. این گروه‌های جهادی با استفاده از پتانسیل افراد محله‌های خود توانستند برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.  
وی در ادامه با اشاره رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح شهرستان اظهار می‌کند: با استفاده از ظرفیت خیرین و نهاد‌های مانند کمیته امداد و بهزیستی امام جمعه و ...... بیش از ۱۰۰۰ بسته معیشتی هر بسته به ارزش ۵۰۰ هزار تومان جمع آوری شد بین مناطق محروم و مشاغلی که به خاطر ویروس کرونا آسیب دیده اند توزیع می‌شود.
یوسفی می‌افزاید: شهرستان در یکی، چون در منطقه مرزی است به خاطر ویروس کرونا نوار مرزی مسدود شده است و هیچ مسافری رفت و آمد ندارد و حدود ۴۰ مورد از مردم این منطقه در پایانه مرزی فعالیت داشتند شغل‌های خود را از دست دادند با هماهنگی‌های انجام شده افراد نیازمند شناسایی و غربالگری شدند و به این افراد کمک‌های نقدی و غیر نقدی انجام شد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی کرونا ویروس گروههای جهادی آذربایجان غربی سطح شهرستان گروه های جهادی برای مقابله ویروس کرونا عفونی کنند انجام شد ضد عفونی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این مراسم گفت: در استان ۳۴۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی و اشتغال در حال فعالیت هستند که گام‌های مثبتی برای محرومیت زدایی برداشته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سرهنگ حسن عجمی افزود: امروز شاهد هستیم سپاه حرکت‌های مطلوبی در کنار دستاورد‌های دفاعی، نظامی وفرهنگی در زمینه‌های خدمت رسانی به مردم همراه با گروه‌های جهادی دنبال می‌کند.

دیگر خبرها

  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • در مسیر نهضت مسکن سازی برای محرومان دهاقانی