Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@19:29:01 GMT

رئیسی: وضعیت تمام دلارهای پرداختی باید شفاف شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۶۲۸

به گزارش اکوفارس، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: امروز نام سپاه با خدمتگزاری به مردم قرین است و اقدامات عزت‎ مندانه و افتخارآفرین سبزپوشان سپاه در همه عرصه‎‌های جهاد و خدمت، آمریکا را ناامید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه دلیل دشمنی آمریکا و غرب با سپاه را اثرگذار بودن این نهاد مقدس و در مقابل، رضایت مقام معظم رهبری و مردم را سرمایه‎ای عظیم برای آن توصیف کرد و از پاسداران انقلاب اسلامی خواست قدردان این نعمت بوده و با همت مضاعف در جهت تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی و خدمت به مردم گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و حمایت تسلیحاتی انگلیس از سعودی ‎‌ها برای حمله به مردم بی دفاع یمن را مصداق بارز جنایت علیه بشریت دانست و گفت: خنده ‎دار است کسانی که غذا و دارو را تحریم و کالا‌های پزشکی مردم کشور‌های دیگر را سرقت می ‎کنند، می ‎گویند آماده کمک به مردم ایران هستیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‎که مردم ایران کالای مسروقه مصرف نمی ‎کنند، افزود: مردم ما در یک رزمایش ملّی با همدلی و همبستگی کالای پزشکی مورد نیاز خود را در اوج روز‌های مواجهه با پدیده کرونا تولید کردند و امروز نه تنها به مرز خودکفایی در این زمینه رسیده‎ ایم که به زودی شرایط صادرات این کالا‌ها نیز فراهم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه به مسائل پساکرونا اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در روز‌های مواجهه با کرونا با گذشت و ایثار و بخشش اجاره ‎ها و تعویق اخذ وجوه چک ‎هایشان به کمک همدیگر آمدند، اما در پساکرونا نیز مسائلی وجود خواهد داشت که از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و حقوقدانان و وکلا می‌ خواهیم کمک کنند این مسائل با ریش سفیدی حل و فصل شود و تا حد ممکن دعاوی به تشکیل پرونده در دستگاه قضایی منتهی نشود؛ گرچه در صورت تشکیل پرونده، همکاران ما حتماً به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر همین اساس متذکر شد که شورای پیشگیری قوه قضاییه را مأمور کرده است با برگزاری جلسات فشرده، مسائل پساکرونا در همه حوزه ‎های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و به ویژه موضوعات حقوقی و قضایی را بررسی کند تا دستگاه قضایی در مواجهه با آن‌ها منفعلانه عمل نکند.

رئیس قوه قضاییه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه نیز توضیح داد: برخی از پرونده‌‎های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رأی شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‎ها در دادسرا همچنان مفتوح است، ولی اگر موارد جدیدی هم باشد، دادگستری آماده رسیدگی به آنهاست.

وی با اشاره به اینکه وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود، تصریح کرد: اعلام فساد برای مردم اطمینان بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت المال را داد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بر همین اساس بر لزوم نظارت و شفافیت در همه حوزه‎ها به ویژه حوزه‎‌های اقتصاد، سلامت و غذا و دارو تأکید کرد و گفت: نظارت‎گریزی امر پسندیده‎ای نیست و از دستگاه‌های اجرایی انتظار می ‎رود از نظارت و شفافیت در عملکردشان استقبال کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مردم از دستگاه‌های نظارتی انتظار برخورد با فساد دارند و پسندیده نیست که ما بگوییم در فلان حوزه دزدی و فساد وجود دارد بلکه باید بگوییم فساد و تخلف در فلان حوزه را کشف و با دزد و مفسد و خلافکار برخورد کرده‎ ایم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر این‎که دولت باید ساختار‌های فسادزا در دستگاه‎‌های اداری را اصلاح کند و دستگاه قضایی هم قاطعانه با فساد و مفسدان مبارزه کند، گفت: این‎که بگوییم موریانه فساد به جان بخش ‎هایی از نظام اداری کشور افتاده، سودی برای مردم ندارد بلکه باید موریانه ‎ها را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم.

در این جلسه حجت‎ الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه ‎های یک روزه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضاییه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این ‎که ایران بزرگ‎ترین صنعت طیور را در منطقه دارد، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش ۱۵ میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز هجدهم فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه‎‌های یک روزه تولید شده بودند.

وی در خصوص تخصیص ارز برای واردات ۲.۵ میلیون تن غذای مرغ نیز گفت: عدم تخصیص این مبلغ با وجود مصوّبه‌های قانونی سبب افزایش قیمت نهاده‎های طیور شد که همین امر ضرر و زیان تولیدکنندگان را در پی داشت و یکی از عوامل از بین رفتن میلیون ‎ها جوجه شد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده ‎کُشی جوجه‎‌های یک روزه گفت: کشتار جوجه‎‌ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند.

وی با تأکید بر اینکه در سال جهش تولید باید نظارت و شفافیت تشدید شود، ادامه داد: اقتصاد سلامت بالاخص در حوزه غذا و دارو نیازمند مدیریت و نظارت بهینه است و برای کالا‌های کشاورزی باید به موقع تدبیر کرد و هم بر بازار تولید، هم توزیع و هم مصرف باید نظارت شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم تصمیم گیری مدبرانه در نظام تولید و توزیع و کنترل بازار، گریزی هم به نظارت بر حوزه اقتصاد مجازی زد و گفت: حوزه ‎های اقتصادی در همه جوامع به ‎دلیل انتفاعی که برای سودجویان دارد، غالباً مدیریت‎ گریز و نظارت ‎گریزند در حالی که نظارت بر هر کاری نتایج مثبتی برای جامعه خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه در پایان سخنانش از اقدام یک قاضی که خود را به‎دلیل صدور رأی نادرست در یک پرونده مجازات کرد، تقدیر کرد.

در این جلسه آقای حشمتی رئیس دادگستری استان تهران یکی از اقدامات این دادگستری برای جلوگیری از دست ‎اندازی زمین خواران به اراضی ملّی را پگیری ویژه سنددار کرن اراضی ملّی عنوان کرد و افزود: تسریع در حل پرونده ‎های پرشاکی یکی از اولویت‎‌های اصلی سال ۹۹ دادگستری استان تهران خواهد بود.

جهانگیر رئیس سازمان زندان‌‎ها نیز در این جلسه اعلام کرد: هزینه کمک معیشتی به ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند زندانیان که به امر مقام معظم رهبری و هماهنگی بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته بود، تا قبل از ماه مبارک رمضان به آن‌ها اهدا خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در نشست مشترک اعضای هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور که پیش از ظهر امروز یک شنبه-۱۶ اردیبهشت در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع)، پرچمداری تحول در حرکت عظیم دین مبین اسلام را از نقاط برجسته حیات مبارک این امام همام عنوان و بر ضرورت بهره‌گیری همه کارگزاران نظام اسلامی از فضائل و سیره علمی و عملی اهل بیت علیهم السلام در گره‌گشایی و خدمت به مردم تاکید کرد.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، رئیسی ضمن تاکید بر توجه و کمک گرفتن از قدرت لایزال الهی برای انجام کارها، تصریح کرد: عملیات «وعده صادق» که به ارتقای اقتدار، قدرت، عزت و امید ملت ایران انجامید و به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ زندگی این ملت از سویی نشان داد ایرانیان ملتی هستند که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران را در باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی در بالاترین رده‌ها و جزو قدرت‌های مطرح قرار داد، صرفا با اتکال به خدا انجام شد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه امروز همه صاحبان قلم، بیان و سخن و هر کس که در هر حوزه‌ای تاثیرگذاری دارد باید برای امیدآفرینی و ارتقای امید جامعه تلاش کند، افزود: دشمن به دنبال یاس‌آفرینی است و ما باید برای امیدآفرینی تلاش کنیم. کارگزاران دستگاه‌های اجرایی نیز باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند. مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند و از سوی دیگر باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد، چرا که مردم صداقت را بیش از هر چیز می‌پسندند.

بانک ها در تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌کنند

رئیس دولت سیزدهم ضمن تقدیر و قدردانی از همه حافظان امنیت در کشور خاطر نشان کرد: دشمنان به دنبال موج سواری هستند تا در گوشه وکنار کشور ناامنی را ایجاد کنند. امنیت را به عنوان یک موهبت الهی و یک‌ضرورت بدانیم. همه اقدامات در گرو امنیت است‌ و انشاالله روز به روز ارتقا خواهد یافت.

وی با اشاره به نقش واحد های تولیدی در تحقق شعار سال بیان کرد: همه ی بخش ها برای تحقق شعار سال باید برنامه داشته باشند. هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه های بزرگ وکارگاه ها نباید در سال جهش تولید بی برنامه باشند، استان ها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند. بانک ها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

شاهد انتخابات با شکوه در میان دوره ای مجلس خواهیم بود

رئیسی گفت: باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده ام. در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران(شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند وانتخاب با شکوهی براساس ۴ اصل مورد تاکید رهبرانقلاب برگزار شد.
انشاالله در انتخابات میان دوره ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد تا شاهد انتخابات میان دوره ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

تشکیل کارگروه‌ویژه برای استان‌هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند

رئیس دولت سیزدهم در ادامه پرداخت تسهیلات برای واحد های تولیدی، پرداخت تسهیلات ازدواج، مسکن و اشتغال را از موضوعاتی دانست که دولت همواره نسبت به آن دغدغه دارد و خطاب به بانک‌مرکزی وبانک های عامل تاکید کرد: باید این‌موضوعات در اولویت قرار بگیرد .پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن بسیار مهم است‌.

رئیسی با تاکید بر اینکه آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها کاهش یافته است، بیان کرد: استان هایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند سریعا کارگروهی را تشکیل دهند تا از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌ دولت سیزدهم خاطر نشان کرد: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

رئیسی یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، را تعاونی‌ها برشمرد و گفت: از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود.در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌توانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت

وی با بیان اینکه بخش های مختلف دنبال تولید ثروت بدون فشار آمدن بر مردم باشند، گفت: مثلا دانشگاه ها در حوزه دانش بنیان می توانند تولید ثروت کنند؛ جوانان عزیز ما در شرکت های دانش بنیان با کار خودشان می توانند تولید ثروت کنند. فعال شدن معادن برای کشور ثروت ایجاد می کند؛ کشور ما در برخی بخش ها معروف به بهشت معادن است که باید این معادن فعال شوند.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: مسأله صرف کردن کشاورزی برای کشاورز و اقتصاد کشاورزی بسیار مهم است؛ در روستاها برق و آب و گاز و جاده و خانه بهداشت داریم اما چرا روستایی رها میکند و به شهر می آید؟ چون می‌گوید اقتصاد روستا و کشاورزی باید صرف کند و قابل پیش بینی باشد؛ تضمین شود که محصولش خریداری می شود. باید از محصولات روستایی ها حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود؛ این می شود اقتصاد روستا که روستایی را به ماندن در روستا امیدوار می کند.

رئیسی خاطر نشان کرد: بخش هایی هم که بالفعل نیستند و بالقوه اند و شما استانداران می توانید آنها را شناسایی کرده و بالفعل کنید؛ یکی از کارهای دولت فعلیت دادن به توانایی های بالقوه در دانشگاه ها، بازرها و سایر حوزه های اقتصادی است که زمینه فعالیت ندارند و باید زمینه را برای آنها فعال کرد.آن روز که رهبر انقلاب فرمودند که باید شرکت های دانش بنیان دو برابر شود، ۵ هزار شرکت بود که امروز به ۱۰ هزار شرکت رسیده است؛ ایشان به خوبی چیش بینی کرده اند که جوانانی هستند که در حوزه های دانش بنیان می توانند در بخش های تولیدی فعال شوند و این کار با اراده و پیگیری ایشان اتفاق افتاد الان هم در کشور زمینه برای فعالیت و رشد بسیار زیاد است.

باید میزان بهره وری را بالا ببریم

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به افزایش بهره وری تاکید کرد: به دوستان گفته ام در شورای معاونان وزارت خانه ها و استانداری ها جلسه بگذارید و بهره وری را بررسی کنند که چه کار کنیم تا بهره وری در یک کارخانه یا اداره سازمان افزایش یابد.میزان بهره وری ما پایین است باید آن را بالا ببریم؛ به نهادهای فرهنگی اشاره می کنم؛ در مسأله نهادهای فرهنگی یک سری مسائلی را که دولت خدمت رهبر انقلاب رسید، بیان کردم؛ باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم وزارت خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

رئیسی بالا رفتن انضباط اجتماعی در جامعه، جلوگیری از اسراف و تبذیر، قانون مداری و ... را از نکاتی برشمرد که باید نهادهای فرهنگی تبلیغ کنند؛ و تاکید کرد: هر چه قانون مداری را در جامعه بالا ببریم، پرونده های قضایی کمتر می شود؛ هر چه انضباط اجتماعی افزایش یابد، شاهد نظم اجتماعی و پیشرفت امور خواهید بود؛ جلوگیری از اسراف و تبذیر هم همین است؛ این الگوهای مصرفی که در جامعه باید نسبت به مصرف آب و برق و گاز و انرژی نیاز است، باید تبلیغ شود.

وی افزود: زمانی رهبر انقلاب در یکی از خطبه های نمازجمعه نسبت به مصرف در کشور آمار دادند که مصرف ما با برخی کشورهای پر چمعیت جهان قابل مقایسه است یا برخی اوقات حتی قابل مقایسه هم نیست؛ اینها باید فرهنگ سازی شود با بخشنامه حل نمی شوند. این کارهای فرهنگی اساسی در جامعه باید نهادینه شود.

این اجلاس، اولین نشست مشترک هیأت دولت به ریاست رئیس جمهور با استانداران در سال جاری است. سال گذشته نیز دو بار این نشست برگزار شده بود.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903042

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • ارتباط مستقیم فرمانده انتظامی استان با مردم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود