Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@03:35:24 GMT

اجرای طرح خوداظهاری و قرائت کنتورهای برق توسط مشترکان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۰۷۲۸

به‌ گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، "مصطفی رجبی‌مشهدی" در این رابطه افزود: استفاده از این امکان کاملا اختیاری است و در صورتی که مشترکان تمایل به استفاده از این روش نداشته باشند، همکاران صنعت برق برای قرائت کنتور مراجعه خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که هنگام مراجعه مامور در محل حضور ندارند و یا به هر دلیلی تمایل ندارند ماموران قرائت به محل مراجعه کنند، می‌توانند پس از دریافت پیامک شرکت توزیع و در بازه زمانی مشخص شده در پیامک ارسالی، اطلاعات مصرف را از طریق سایت اینترنتی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

saapa.ir و یا اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق که از سایت شرکت‌های توزیع قابل دریافت است، اعلام نمایند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در همین راستا شرکت‌های توزیع پس از بررسی و صحت‌سنجی اطلاعات مصرف، قبض برق را صادر کرده و بدیهی است درصورت عدم ارسال اطلاعات و یا ارسال اطلاعات نادرست، ماموران طبق روال قبل جهت قرائت مراجعه خواهند نمود.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: با توجه به امکانات ویژه‌ای که در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری برق در این زمینه پیش‌بینی شده، از جمله امکان ارسال اطلاعات مصرف صرفا با عکس گرفتن از کنتور با گوشی همراه و ارسال آن در محیط نرم‌افزار و راهنمایی نحوه قرائت با توجه به نوع کنتور، توصیه می‌شود اپلیکیشن پیش‌بینی شده را در گوشی همراه نصب و از آن برای این منظور استفاده شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه این نرم‌افزار علاوه بر فراهم نمودن امکان ارسال اطلاعات مصرف برق، امکان مشاهده و پرداخت قبض صادر شده را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک تمامی خدمات (غیرحضوری) فروش و پس از فروش شرکت برق از طریق این نرم‌افزار ارائه خواهد شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: برق پیامک صنعت وزارت نیرو گوشی همراه ارسال اطلاعات اطلاعات مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۰۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا