Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار بود چهارشنبه این هفته (۳ اردیبهشت‌ماه) جلسه‌ای با حضور روسای هیئت فوتبال‌های استانی و مدیران فدراسیون فوتبال در هتل المپیک تهران برگزار شود.

نکته مهم این است که در نامه به این افراد «هم‌اندیشی درخصوص پیامد‌های کرونا و تاثیر آن در قرارداد‌های بازیکنان و ادامه مسابقات» به عنوان دستور جلسه مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که برای بررسی چنین موضوعی باید مدیران باشگاه‌ها که بازیکنان با آن‌ها قرارداد دارند هم در جلسه شرکت کنند، اما فدراسیون فوتبال از آن‌ها دعوت به عمل نیاورده بود.

در روز‌های اخیر پیشنهاد اصلاح اساسنامه از سوی علی قرایی، رئیس هیئت فوتبال کرمان در اختیار مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون قرار گرفته بود و حدود ۳۰ عضو مجمع شامل روسای هیئت‌های استانی و مدیران باشگاه‌ها از این درخواست حمایت کرده بودند.

وقتی چنین نامه‌ای با این تعداد امضا در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار می‌گیرد، طبیعی است مدیران این نهاد باید در بحث اصلاح اساسنامه نظرات مجمع را ملاک قرار داده و از اعضای کمیته حقوقی و تدوین مقررات که در حال تدوین پیش‌نویس اساسنامه اصلاحی هستند بخواهند این پیشنهاد‌ها را لحاظ کنند، اما شنیده می‌شود با توجه به اینکه پیشنهاد‌های مذکور محدودیت‌هایی را برای ادامه فعالیت برخی اعضای هیئت رئیسه و مسئولان فعلی فدراسیون ایجاد می‌کند، با فشار‌هایی به امضاکنندگان حمایت از درخواست قرایی به آن‌ها اعلام شده است باید امضای خود را پس بگیرند.

به همین دلیل زمزهه‌هایی به گوش می‌رسید درباره اینکه جلسه چهارشنبه تنها در ظاهر برای رسیدگی به پیامد‌های کرونا در قرارداد بازیکنان تشکیل می‌شود، اما در عمل مدیران فدراسیون هدفی جز تصمیم‌گیری درباره اصلاح اساسنامه و مذاکره با روسای هیئت‌ها را ندارند.  

البته درنهایت این جلسه هم‌اندیشی با اعمال نفوذ و فشار‌های نهاد‌های ذی‌ربط لغو شد تا تیر افرادی که سعی در نادیده گرفتن پیشنهاد اعضای مجمع دارند به سنگ بخورد. هرچند دبیرکل فدراسیون در نامه‌ای که برای اعلام لغو جلسه به روسای هیئت‌ها ارسال کرده است، مشغله کاری روسای برخی استان ها، عضویت در ستاد کرونا در استان‌های مربوطه و موافقت حیدر بهاروند را دلیل این موضوع عنوان کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال پرسپولیس تهران اصلاح اساسنامه روسای هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد اینکه ممکن است در انتخاب روچا به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا مشکلاتی به وجود بیاید اما درنهایت روز جمعه این اتفاق بدون مشکل خاصی رخ داد.

روز جمعه از ساعت ۹:۱۵ به وقت محلی، کمیسیون انتخابات برای مشخص شدن رئیس فدراسیون تشکیل جلسه داد و نتیجه نهایی آن چیزی نبود جز انتخاب پدرو روچا، تنها نامزد انتخاب فدراسیون، به‌عنوان رئیس.

روچا در حال حاضر به عنوان بخشی از یک پرونده فساد مربوط به فدراسیون تحت بازجویی قرار دارد. در روزهای اخیر اعلام شده بود که این پرونده ممکن است بر روی انتخاب او به‌عنوان رئیس فدراسیون تاثیر بگذارد اما در جلسه امروز این شبهات رد شد.

روچا جانشین لوئیس روبیالس است، رئیس سابق بدنام فدراسیون که پس از حواشی به وجود آمده با جنیفر هرموسو و سپس فساد مالی از این سمت برکنار شد.

در بیانیه فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده است:«پدرو روچا امروز پس از دریافت حمایت اکثریت اعضای مجمع این نهاد حاکم بر فوتبال اسپانیا، به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال انتخاب شد.»

دیروز هم شورای ملی ورزش اسپانیا در جلسه‌ای گرد هم آمدند، آنها تصمیم به ایجاد کمیته‌ای برای نظارت بر فدراسیون گرفتند و در مهم‌ترین تصمیم، روچا را تعلیق نکردند تا این مرد ۶۹ ساله امروز به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود.

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیئت مدیره استقلال با هلدینگ خلیج فارس
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • جلسه هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی تشکیل شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها