Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تهذیب حوزه علمیه آیت‌الله آخوند ملاعلی همدان گفت: ۴۰ طلبه خواهر و برادر کار تجهیز اموات فوت شده بر اثر کرونا را به‌طور داوطلبانه انجام می‌دهند. ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ملیحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: ستاد حوزوی مقابله با حوادث غیرمترقبه متشکل از حوزه علمیه خواهران و برادران و مرکز خدمات حوزه با مشارکت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان وجود دارد که در زمان بروز حوادث مختلف چون سیل، زلزله و کرونا به جامعه خدمت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای این ستاد سامانه‌ای راه‌اندازی شده که نزدیک به 300 نفر از طلاب خواهر و برادر حوزه‌های علمیه استان عضو آن هستند.

دبیر ستاد حوزوی مقابله با حوادث غیرمترقبه استان همدان بیان کرد: این ستاد با گسترش ویروس کرونا، اقدامات متعددی را انجام داده که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ضدعفونی کردن معابر و روستاها، توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم و تولید و توزیع ماسک و لباس حفاظتی برای کادر درمانی اشاره کرد.

ملیحی افزود: انجام امور تبلیغی و پاسخگویی به شبهات پیش آمده مرتبط با بیماری کرونا، دادن مشاوره تلفنی و اهدا کمک معیشتی به خانواده‌ مشاغل آسیب‌دیده بر اثر گسترش ویروس کرونا از دیگر کارهای انجام شده در ستاد حوزوی مقابله با حوادث غیرمترقبه استان همدان است.

جلوه‌های ایثار و همدلی در دارالجهاد/ کمک 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی خیران همدانی‌ به نیازمندان+فیلمهمدان| ارتش با آمادگی و تجهیزات کامل در خدمت سلامت و امنیت مردم استجلوه‌های ایثار و همدلی برای شکست کرونا در همدان؛ زیبایی‌هایی که در سختی‌ها ظهور کرد‌

وی تجهیز اموات را مهم‌ترین کار طلاب جوان دانست و گفت: 40 نفر از طلاب خواهر و برادر برای کاستن از التهاب روانی جامعه و التیام خاطر خانواده‌هایی داغدیده بر اثر کرونا، کار تجهیز اموات را با رعایت مسائل بهداشتی برعهده گرفته و به خادمان آرامستان‌ها کمک می‌کنند.

ملیحی از برپایی کلاس‌های درس حوزه‌ علمیه آخوند همدان خبر داد و افزود: کلاس‌های درس از ابتدای تعطیلات با استفاده از فضای مجازی برپا بوده و مباحث به‌طور مرتب تدریس می‌شود.

انتهای پیام/744/ح

R41405/P/S6,75/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان و حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به امضا رسید.
 
در بخشی از این تفاهم‌نامه آمده است: برای گسترش همکاری و بهره‌گیری از منابع انسانی حوزه‌های علمیه در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و مدیریتی متناسب با شئون حوزویان و همچنین ضرورت استفاده از منابع موقوفات مرتبط با حوزه و نیز توسعه فرهنگ وقف، تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد منعقد می‌شود.
 
تشکیل کارگروه همکاری و تعامل متشکل از نمایندگان دوطرف به‌منظور تعیین سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های همکاری، تعیین محور‌ها و اولویت‌های سازمانی، تهیه و ارائه طرح‌ها و برنامه جهت همکاری‌های مشترک، اجرایی کردن مصوبات و توافقات، حل و فصل امور وقفی مدارس علمیه خواهران استان یزد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین در امور مرتبط با اهداف و وظایف حوزه‌های علمیه، توسعه و گسترش فرهنگ وقف در جامعه خصوصاً در مسیر توسعه مدارس و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
این تفاهم‌نامه با یک مقدمه چهار ماده و یک شیوه در دو نسخه به امضای حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کارگر رسید.

دیگر خبرها

  • بازدید طلاب حوزه علمیه یاسوج از زندان مرکزی این شهر
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان