Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:29:54 GMT

کشفیات کالای قاچاق در استان مرکزی ۶۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۱۳۵۴

کشفیات کالای قاچاق در استان مرکزی ۶۰ درصد افزایش یافت

«مجید طاعتی» عصر دوشنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: واریزی کشفیات قاچاق کالا به حساب دولت پارسال یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه قبل آن رشد چشمگیری داشته است. 

وی ادامه داد: مجموع پرونده‌ها و شمار مجرمان حوزه قاچاق کالا و ارز در استان مرکزی در سال گذشته حدود ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن کاهش داشته  که این مهم بیانگر تمرکز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای این استان بر پرونده‌های درشت قاچاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی اظهار داشت: شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سامانه‌ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرکز کشور، فرآیند سوختگیری و سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی استان را با مشکلاتی مواجه کرده که این مهم‌با پیگیری های نهادهای مسئول  استان حل شده است. 

طاعتی بیان کرد: مالکان ماشین آلات کشاورزی استان نگران سهمیه سوخت خود نباشند و می‌توانند در اسرع وقت با مراجعه سامانه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نام‌نویسی کنند. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر گاز مایع و نفت سفید به مصارف غیر خانگی اختصاص می‌یابد، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان حداکثر تا سه ماه آینده نحوه توزیع این ۲ فرآورده نفتی را ساماندهی می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲۹۰فرآورده سال گذشته در استان مرکزی کدگذاری شده و  ۱۲هزار و ۶۷۰  فرآورده نیز در گمرک منطقه ویژه  نمونه برداری شده است .

«مهناز جعفریان» افزود : شمار پروانه‌های فاقد سوخت یارانه ای  استان پارسال ۳هزار و ۶۶۴ فقره و پروانه های قاچاق ۸۹فقره بوده که ۱۷ پرونده‌ ناقص به ستاد مرکزی و ۳۷۱فقره  نیز به گمرک ارجاع شده و تعداد پرونده‌های دارای سوخت یارانه‌ای کمتر از ده درصد نیز ۴۳۱فقره بوده است.

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: طرح توزیع الکترونیکی فرآورده های نفتی( نفت سفید ، مایع و گاز ) از طریق زیرساخت‌های بانکی انجام می‌شود و میزان سهمیه سوخت به کارت بانکی متقاضیان واریز می‌شود.

«سعید جمشیدی» افزود: کاهش مراجعه ارباب رجوع به نواحی، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، برگشت آنلاین لیست فرآورده توزیع شده به سامانه سدف،حذف سهمیه از روی کارت پس از اتمام زمان اعتبار سهمیه، امکان تعریف سهمیه‌های مختلف برای شهرستان های دارای تنوع آب و هوایی از مهمترین مزیت‌های این طرح است. 

وی ادامه داد: سال گذشته منفی ۵ درصد کاهش فروش فرآورده های نفتی را در استان وجود داشت و سوخت CNGنیز منفی ۵.۳ دهم درصدکاهش داشته است. 

سید علی آقازاده استاندار و معاونین استانداری مرکزی در این نشست حضور داشتند. 

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پخش فرآورده های نفتی قاچاق کالا و ارز استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد