Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ادامه روند صعودی بورس در اولین روز اردیبهشت، رشد ارزش دلار، طلا را ارزان کرد، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان و ازسرگیری فعالیت سیت در اسپانیا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه روند صعودی بورس در اولین روز اردیبهشت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 18971 واحدی معادل 2.75 درصد به رقم 709 هزار و 8 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 157 واحدی به رقم 8 هزار و 741 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 5054 واحدی معادل 2.75 درصد به رقم 188 هزار و 910 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 4156 واحدی معادل 1.75 درصد، عدد 242 هزار و 263 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2763 واحدی معادل 1.75 درصد به رقم 161 هزار و 82 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 20737 واحد افزایش معادل 2.36 درصد را رقم زد و به سطح 897 هزار و 721 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 13209 واحد افزایش معادل 2.72 درصد به رقم 499 هزار و 511 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 41130 واحد افزایش معادل 2.79 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 513 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

معاملات بورسی جهان تحت تاثیر سقوط بازار نفت

خبرگزاری سی‌ان‌ان‌بیزینس، روند بازارها را در اولین روز کاری هفته میلادی چنین خلاصه می‌کند: «معاملات آتی نفت آمریکا در ساعات معاملاتی آسیا سقوط کرد، چرا که بازار نفت همچنان با اضمحلال تقاضا به دلیل بحران ویروس کرونا روبروست. در همین حال، بازارهای آسیایی نیز وضعیت‌های مختلفی داشتند. معاملات آتی بورس آمریکا نیز کاهش یافت.»

بر اساس این گزارش، معاملات آتی نفت آمریکا حدود ۱۵ درصد افت کرد و به قیمت ۱۵.۵۴ دلار در هر بشکه رسید. این قیمت، بدترین وضعیت بازار نفت را از سال ۱۹۹۹ تا کنون نشان می‌دهد. 

هفته گذشته، نفت آمریکا به پایین‌ترین میزان ۱۸ سال اخیر خود رسیده بود، چرا که میزان کاهش تولید اوپک‌پلاس برای تنظیم عرضه مطابق با میزان کاهش تقاضا، کافی نیست. سقوط روز دوشنبه بازار نفت نیز به همین دلیل اتفاق افتاد. بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌بیزینس این اوضاع بازار نفت، روی بازارهای سهام سراسر جهان نیز تاثیر داشت.  شاخص داو در وال‌استریت، ۱۰۵ واحد چیزی در حدود ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص S&P500 نیز حدود ۰.۴ درصد فروریخت و شاخص کامپوزیت نزدک نیز ۰.۲ درصد افت کرد. این در حالی است که هفته گذشته، وال‌استریت دومین هفته متوالی رشد را تجربه کرده بود؛ چرا که سرمایه‌گذاران به ظرفیت درمانی ویروس کرونا امیدوار شده بودند و همچنین بحث‌هایی درباره بازگشایی برخی از بخش‌های اقتصاد آمریکا وجود داشت. این روند، بر خلاف داده‌های ناامیدکننده از بیکاری ۲۲ میلیون آمریکایی شکل گرفته بود. اما حالا با سقوط بازار نفت، وضعیت در اولین روز معاملاتی این هفته تغییر کرد.  در آسیا نیز شاخص نیکی ژاپن، یک درصد افت کرد. ژاپن آمار صادرات ماهانه را منتشر کرد که نشان از کاهش چشم‌گیر صادرات تاثیر زیاد ویروس کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی داشت. همین مسئله باعث ترس سرمایه‌گذاران شد. برخی دیگر از شاخص‌های مهم بازارهای آسیایی نیز افت کردند. شاخص هنگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲ درصد کاهش یافت اما شاخص کاسپی کره‌جنوبی و شاخص کامپوزیت شانگهای در چین، اندکی رشد کردند. 

ولی الله سیف: با وجود مخالفت بانک مرکزی، شاهد تصویب دلار 4200 تومان بودیم

ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی با اشاره به شرایط بازار ارز در سال 96 تصریح کرد: در آن سال‌ نرخ ارز در بازار بعد از افزایش‌هایی که پیدا کرد به حوالی 4500 تومان رسید که البته بانک مرکزی باوجود محدودیت‌های فراوانی که از جنبه‌های مختلف داشت، با استفاده از دقیق‌ترین روش‌های علمی که در بانک‌های مرکزی دیگر کشورها تجربه شده است توانسته بود با استفاده بهینه از منابع ارزی بیشترین آرامش را در بازار ارز برای یک دوره 5 ساله حاکم کند. در آن شرایط بررسی‌های کارشناسی در بانک مرکزی، نرخ تعادلی دلار را حدود 6500 تومان نشان می‌داد. دلیل اصلی تقاضای رو به افزایشی هم که در بازار وجود داشت همین شکاف بین نرخ بازار و ارزش واقعی دلار بود. برای ایجاد آرامش پایدار در چنین شرایطی بهترین اقدام از بین بردن تفاوت بین دو نرخ و اجازه افزایش تدریجی و ملایم نرخ بازار است تا بهای ارز به نرخ تعادلی نزدیک شود که در این صورت با کاهش تقاضا، التهاب و عدم تعادل موجود در بازار فرو می‌نشیند. متاسفانه نه تنها در آن زمان چنین فضایی وجود نداشت بلکه بانک مرکزی از بابت اینکه نرخ دلار به بالاتر از 4000 تومان رسیده بود به شدت از ناحیه دولت، مجلس و رسانه ها مورد انتقاد قرار داشت.

رئیس کل سابق بانک مرکزی با بیان اینکه نظر بانک مرکزی کاملا روشن بود، گفت: باید اجازه می‌دادیم نرخ دلار در بازار با یک شیب مناسب تدریجی به قیمت تعادلی نزدیک شود و از شوک قریب الوقوعی که با جهش ناگهانی قیمت ارز قابل پیش بینی بود و بانک مرکزی هم آن را از قبل اعلام کرده بود، جلوگیری کنیم. بانک مرکزی این نظر را در جلسات دولت و ستاد اقتصادی مصرانه مطرح می‌کرد ولی متاسفانه باوجود اصرارهای فراوان نتوانست موافقت اکثریت را جلب کند و با وجود حمایت بعضی از اعضا، مورد قبول واقع نشد. وی ادامه داد: در مقابل با وجود مخالفت بانک مرکزی و برخی مشاورین اقتصادی دولت، شاهد تصویب دلار 4200 تومان در فروردین ماه 97 بودیم که متعاقبا شوک پیش‌بینی شده، به صورت جدی‌تر و با دامنه‌ای گسترده‌تر به وقوع پیوست و بعد از آن بود که با حجم بالایی از ثبت سفارش برای ورود دامنه وسیعی از انواع کالاها بدون توجه به اولویت نیازهای کشور مواجه شدیم. توجه دارید که بانک مرکزی فقط وظیفه تامین ارز برای ثبت سفارش های ارسالی از طرف وزارت صمت را دارد و اساسا اطلاعی از کالای ثبت سفارش شده ندارد. /فارس

رشد ارزش دلار، طلا را ارزان کرد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار در پی طرح آمریکا برای بازگشایی اقتصاد خود به پایینترین حد در یک هفته اخیر نزول کرد. بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۶۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید در حالی که در زمان گشایش بازار در پایین‌ترین حد از ۹ آوریل بود. بهای معاملات این بازار روز جمعه تحت تاثیر تصمیم آمریکا برای بازگشایی زودتر از حد انتظار اقتصادش، حدود دو درصد سقوط کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۶۹۵ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در صرافی های بانکی تکان نخورد

امروز در صرافی های باتکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15150 تومان از مردم خریداری و بدون تغییر نرخ نسبت به روز قبل، به قیمت 15250 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 16550 تومان از مردم خریدای شد و به قیمت 16650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، تغییری نداشته است.

قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در ماه رمضان

رییس اتحادیه قنادان تهران اعلام کرد: امسال با توجه به افزایش قیمت برخی مواد اولیه، قیمت ۲۴ هزار تومان برای زولبیا و بامیه تعیین شد که البته هنوز به اتحادیه، ابلاغ رسمی نشده است. به گفته وی، سال گذشته قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ۲۰ هزار تومان بود و نرخ امسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. بهره‌مند با اشاره به فروش اینترنتی زولبیا و بامیه برای ایام ماه مبارک رمضان گفت: در حال تهیه زیرساخت‌ها هستیم تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به قنادی‌ها نیاز خود را تهیه کنند؛ البته که قنادی‌ها در این ایام باز بوده و امکان خرید حضوری نیز فراهم است. /ایرنا

کسادی بازار مسکن قیمت تسه را کاهش داد

اوراق تسهیلات مسکن در روزهای اخیر از گرمای بازار سرمایه بی نصیب مانده و با کسادی بازار مسکن، قیمت هر برگه از نماد تسه در بازه ۴۱ تا ۴۷ هزار تومان در حال معامله است. 

در معاملات امروز دوشنبه اول اردیبهشت اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، این اوراق با قیمت‌هایی در دامنه ۴۱ تا ۴۷ هزار تومان خرید و فروش شد که ارزان‌ترین برگه‌ها مربوط به اوراق تسهیلات مسکن صادره در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ۹۷ با نمادهای ۹۷۰۲، ۹۷۰۳، ۹۷۰۴ و ۹۷۰۵ بودند؛ علت کاهش قیمت این برگه‌ها، اتمام تاریخ اعتبار آنها در یک تا سه ماه آینده است. که با توجه به زمان بر بدون حدوداً یک ماهه تشکیل پرونده دریافت تسهیلات خرید مسکن تا زمان واریز آن از سوی بانک عامل، معمولاً خریداران این اوراق ترجیح می‌دهند تا برگه‌های تسهیلات مسکن با تاریخ اعتبار بیشتر خریداری کنند که اگر اعطای وام مسکن آنها با وقفه روبه رو شد، اوراق تسهیلات خریداری شده از درجه اعتبار ساقط نشود.

گران‌ترین اوراق تسهیلات نیز به برگه‌های صادره در نیمه دوم سال ۹۸ اختصاص داشت که عمدتاً در حول و حوش ۴۴ تا ۴۷ هزار تومان عرضه شدند به خصوص در ساعات پایانی معاملات امروز بازار سرمایه، هم حجم برگه‌های فروخته شده و هم قیمت آنها با اندکی افزایش روبه رو شد؛ به گونه‌ای که سبب شد تا در یک ساعت پایانی معاملات امروز، هم رشد ۲ تا ۳ درصد قیمت‌ها رقم بخورد هم تابلوی معاملات اوراق تسهیلات مسکن از قرمزپوش بودن مطلق خارج شود.

ازسرگیری فعالیت سیت در اسپانیا

برند خودروسازی «سیت» که متعلق به گروه خودروسازی فولکس‌واگن است، برنامه دارد تا پس از هفته‌ها تعلیق فعالیت به‌دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا، در ۲۷ آوریل فعالیت خود را از سربگیرد. یک سخنگوی برند سیت گفت: «بنا داریم تا کارگران را به‌تدریج سرکار برگردانیم. این افراد در چهار سایت تولیدی نزدیک به شهر بارسلونا فعالیت خود را آغاز می‌کنند و اقدامات لازم در حوزه حفظ سلامت آنها نیز انجام خواهد شد.» اسپانیا هم‌اکنون دارای بیش از ۱۸۰ هزار مبتلا به کرونا است که بیش از ۱۹ هزار تن از این افراد قربانی شده‌‌اند. بر این اساس اسپانیا پس از ایالات‌متحده و ایتالیا دارای بیشترین نرخ مبتلا و مرگ در اثر کرونا است. تاکنون نیز صدها هزار شغل به‌دلیل محدودیت‌های شدید ناشی از کرونا از بین رفته‌اند. شهر مادرید به تازگی تصمیم گرفته است تا این محدودیت‌ها را به‌تدریج کاهش دهد.

مرکز آمار ایران: تورم کاهش یافت

شاخص قیمت مصرف کننده – فروردین ١٣٩٩ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.  نرخ تورم نقطه‌ای در فروردین ماه ١٣٩٩ به عدد ١٩.٨ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ١٩.٨ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. 

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه فروردین ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٣٢.٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ٢.٦ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. این در حالی است که نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری ٣١.٩ درصد است که نسبت به ماه قبل ٢.٥ واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٣٣.٩ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا تفریغ بودجه 97 جهش تولید رتبه بندی فرهنگیان وام یک میلیونی روز سعدی تورم قیمت دلار مسکن ویروس کرونا تفریغ بودجه 97 جهش تولید رتبه بندی فرهنگیان وام یک میلیونی روز سعدی زولبیا و بامیه معاملات امروز تسهیلات مسکن اولین روز معاملات آتی ویروس کرونا درصد به رقم هزار تومان بانک مرکزی کاهش یافت درصد کاهش واحد رسید بازار نفت شاخص قیمت نرخ تورم برگه ها معادل 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران

در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه قیمت دلار، سکه و طلا ریزش کردند. در همین راستا فعالان بازار در خصوص نوسان کاهشی قیمت‌ها بر چند دلیل مهم تاکید دارند.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در اولین روز هفته جاری شاهد ریزش آبشاری قیمت دلار بود؛ در هرات قیمت دلار در حالی که در کانال ۶۲ هزار تومان شروع به کار کرده بود، در عصر امروز ۲ کانال عقب نشست و وارد کانال ۶۰ هزار تومان شد.

در تهران هم خبر‌های رسمی، قیمت دلار در کانال ۶۱ هزار تومان را تایید می‌کنند. آنطور که خبرگزاری اصولگرای تسنیم در گزارشی با عنوان «تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار باز هم ریخت» آورده، «دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی بازگشته است.» البته این خبرگزاری نوشته که «برخی کانال‌های تلگرامی» تلاش دارند «قیمت دلار در محدوده ۶۲ـ۶۳ هزار تومان» حفظ شود. 

برخی فعالان بازار همچنان بر اثر ریسک‌های سیاسی بر بازار ارز تهران تاکید دارند؛ ریسکی که این روز‌ها در خاورمیانه اندکی کمرنگ شده و به باور این گروه از معامله گران، همین موضوع کاهش تقاضا برای خرید دلار را به دنبال داشته است.

همچنین از نظر آنها دومین عامل نوسان کاهشی دلار ناشی از تزریق درهم است. گفتنی است قیمت حواله درهم امروز با افت تقریباً ۲۵۰ تومانی یک کانال سقوط کرده بود.

به باور معامله گران، سومین دلیل عقب نشینی دلار در تهران ناشی از نزولی شدن قیمت دلار در هرات بوده است. آن طور که این فعالان بازار ارز مدعی بودند، دلار هرات امروز با دنده معکوس خود بر روی سطوح مهم و حیاتی معامله شد. به‌این‌ترتیب هرات امروز شاهد سقوط یک هزارتومانی اسکناس آمریکایی بود.

فارغ از تمام موارد ذکر شده، بازار ارز‌های دیجیتال هم قرمز شده است. بر این اساس قیمت تتر در انتهای هفته گذشته با کاهش در کانال ۶۳ هزار تومان تثبیت داد و به کف این کانال رسید. روند نزولی ان در ابتدای هفته هم ادامه پیدا کرد و در زمان تدوین این گزارش در حول و حوش ۶۱ هزار و ۸۹۷ هزار تومان به فروش رسید.

البته در بازار امروز برخی از معامله گران به سفر فرزین به ریاض هم گوشه چشمی داشتند. به گفته روابط عمومی بانک مرکزی، فرزین راهی عربستان شده است تا مناسبات پولی و بانکی ایران را با این کشور توسعه دهد. البته قرار است احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز به جمع مقامات ایرانی در ریاض برای شرکت در جشن ۵۰ سالگی بانک توسعه اسلامی بپیوندد.

معامله گران می‌گفتند عربستان برای بازار ارز مهم است. نگاهی به تاریخچه قیمت‌ها در گذشته نشان می‌دهد در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در حالی که دلار روند صعودی داشت، از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان در چین اعلام شد و همین اتفاق آب سردی بر آتش دلار شد. در شرایط کنونی هم معامله گران در انتظار نتایج این سفر هستند.

البته سفر فرزین به ریاض در شرایطی است که اختلاف مجلس و دولت بالا گرفته و دولت سکوت خود را در برابر اولتیماتوم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به رئیس کل بانک مرکزی شکست؛ اولتیماتومی که مجلسی‌ها به دولت هشدار داده بودند که «تا یکشنبه منتظر برنامه این بانک برای مدیریت بازار ارز می‌ماند و پس از آن خود مجلس برنامه‌ای را خواهد نوشت.»

این ضرب الاجل، به نامه رسمی معاون پارلمانی رئیس جمهوری به رئیس مجلس انجامید؛ سیدمحمد حسینی در بخشی از این نامه با لحنی کنایه آمیز بر استقلال بانک مرکزی تاکید کرد و نوشت: «قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم‌ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.»

این جدال در مسیر پاستور-بهارستان در حالی ادامه دارد که امروز در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۱۶۰ تومانی به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش جزئی وارد کانال جدید شد و با ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

همچنین امروز اثر کاهش قیمت دلار بر روی قیمت طلا و سکه مشهود بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال نوسانات کاهشی نرخ ارز دو فلز گران بهای داخلی هم جانی برای صعود نداشتند و از صبح امروز خریداران در لاک احتیاط فرو رفتند. قیمت طلا ۱۸ عیار در معاملات نقدی امروز تقریباً ۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان ارزان شد و در حدود ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. همچنین طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر، سکه امامی امروز به کانال ۴۱ میلیون تومان برگشت و با ۴۱ میلیون و ۲۵۱ هزار تومان معامله شد. به‌این‌ترتیب سکه امامی در چند روز اخیر یک میلیون تومان ارزان شده است.

tags # طلا ، قیمت سکه و طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد