Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@22:57:00 GMT

ویروس کرونا و افزایش میزان افسردگی بازیکنان فوتبال

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۱۹۷۳

ویروس کرونا و افزایش میزان افسردگی بازیکنان فوتبال

آخرین تحقیقات فیفا نشان می دهد تعلیق مسابقات فوتبال با افزایش میزان افسردگی میان بازیکنان فوتبال همراه شده است

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون جهانی فوتبال روز دوشنبه اعلام کرد، از زمانی که ویروس کرونا بازی های فوتبال را معلق کرده است، میزان افسردگی در بازیکنان فوتبال افزایش پیدا کرده است.


فدراسیون جهانی فوتبال در این زمینه پس از تحقیقات اینطور بررسی هایش را روی کاغذ آورده است:« 22 درصد از بازیکنان فوتبال و 13 درصد از بازیکنانی که در جامعه آماری ما حضور داشتند، نشانه های افسردگی نظیر عدم علاقه، بی اشتهایی، کمبود انرژی و عدم اعتماد به نفس را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در مقایسه با تحقیقی است که سال گذشته انجام شد و میزان افسردگی میان بازیکنان زن را 11 درصد اعلام کرده بود و افسردگی میان بازیکنان مرد فوتبال را 6 درصد.

 

این گزارش همچنین ادعا می کند که 16 درصد این بازیکنان با نشانه های عمومی افسردگی نطیر استرس روبرو هستند.

چراغ فوتبال در شرایطی در سراسر جهان خاموش شده که بازیکنان هیچ اطلاعی در مورد زمان دوباره شروع رقابت ها ندارند.

 

وینسنت گوتنبرک یکی از اعضای مرتبط با تحقیقات در این زمینه می گوید:«   ابهام و نداشتن احساس امنیت در آینده، مهم ترین دلایل افسردگی به شمار می روند.»

این تحقیق در بخش پزشکی دانشگاه آمستردام هلند و با مشارکت 1134 بازیکن فوتبال با میانگین سنی 26 سال و 468 بازیکن با میانگین سنی 23 سال در 16 کشور انجام شده است.

 

فوتبال یکی از مهم ترین سرگرمی های مردم دنیا به شمار می رود و احتمالا انجام مطالعه ای مشابه بین هواداران فوتبال نیز نتیجه ای غیر از این به همراه نخواهد داشت.

ویروس کرونا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ویروس کرونا بازیکنان فوتبال میزان افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این اکتشاف می تواند نشانگرهای مشترک جدیدی برای افسردگی و بیماری های قلبی فراهم کند که به توسعه درمان هایی برای هر دو بیماری منجر شود.

هر دو بیماری مذکور مشکلاتی برای سلامت در جهان به حساب می آیند. طبق تخمین های اولیه ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند و از سوی دیگر ۶۲۰ میلیون نفر به بیماری های قلبی مبتلا هستند. برای مدت های طولانی تخمین زده می شد عوامل دخیل در سبک زندگی دلایل اصلی ارتباط میان این دو بیماری هستند. سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب دلیل اصلی هر دو بیماری تلقی می شدند.

مولفان پژوهش جدید یک ماژول ژنی را به عنوان گروهی از ژن ها تعریف کرده اند که الگوی بیان مشابهی در شرایط مختلف دارند و به همین دلیل از لحاظ عملکرد مرتبط هستند.

بینیشا میشرا محقق دانشگاه تامپر در فنلاند در این باره می گوید: ما پروفایل بیان ژنی در نمونه خون افراد مبتلا به افسردگی و بیماری های قلبی را رصد کردیم و ۲۵۶ ژن در یک ماژول ژنی یافتیم که بیان آنها در سطح بالاتر یا پایین تر از متوسط، افراد را در معرض خطر ابتلا به هر دو بیماری قرار می دهد.

این تحقیق براساس پژوهش جوانان فنلاندی(YFS) انجام شده که عوامل ریسک ابتلا به بیماری های قلبی از کودکی تا بزرگسالی را بررسی می کند. این تحقیق در سال ۱۹۸۰ میلادی با حضور ۳۵۹۶ کودک و نوجوان ۳تا۱۸ ساله آغاز شد. محققان الگوریتمی را به کار گرفتند و با استفاده از داده های جمع آوری شده ۲۲ ماژول ژنی از خوشه بندی سلسله مراتبی ماتریس عدم تشابه کشف کردند که حاوی ۱۴ تا ۱۰۳۶۷ ژن مرتبط بودند.

نتایج تحقیق نشان داد یک ماژول ژنی به نام darkred با ۲۵۶ ژن ارتباط زیادی با هر دو بیماری دارد. این تحقیق در ژورنالFrontiers of Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 6098098 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود