Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@16:46:23 GMT

پرونده زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه به مجلس رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۲۲۹۵

پرونده زنده به گور کردن جوجه‌های یک روزه به مجلس رسید

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه خبر داد.

 

به گزارش پول نیوز، امیر خجسته روز دوشنبه در واکنش به معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید ملی، مرغداران سراسر کشور برنامه‌ریزی کرده بودند تا ضمن تامین نیاز کشور با افزایش تولید جهش تولید را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: شیوع ویروس کرونا تعطیلی مراسم‌ها و سایر فعالیت‌های اجتماعی را به همراه داشت که موجب رکود در کسب و کار آنها شد بایستی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت برنامه‌ریزی می‌کردند تا مازاد تولید را خریداری می‌کردند اما قیمت مرغ پایین آمد و دیگر تولید برایشان مقرون به صرفه نبود.

خجسته بیان کرد: با توجه به عدم حمایت دولت و فروش مرغ به کمتر از قیمت تمام شده در شرایطی که تهیه خوراک دام و طیور برای مرغداران سخت شده بود، آنها به منظور اعلام نارضایتی تصمیم به معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه گرفتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی ضمن برنامه‌ریزی بایستی اقدام به خرید و ذخیره‌سازی مازاد تولید می‌کرد تا کشور در آینده نیازمند وارادات مرغ از خارج کشور نباشد.

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معدوم کردن جوجه‌های یک روزه موجب خدشه‌دار شدن اذهان عمومی شد، عنوان کرد: دولت و دستگاه قضایی با افراد خاطی که موجب چنین حادثه تلخی شدند باید برخورد قانونی کنند.

وی با بیان این که معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه از سوی مرغداران اقدامی نامتناسب بود، تصریح کرد: با این کار در دو ماه آینده با کمبود مرغ مواجه خواهیم شد از این رو این موضوع در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در حال پیگیری است.

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این اتفاقات دولت و در راس آن وزارت جهاد کشاورزی باید به موقع اقدام کنند تا دیگر چنین رخ ندهد چرا که اینگونه اقدامات موجب وارد شدن آسیب به کشور خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: امیر خجسته معدوم سازی جوجه ویروس کرونا مرغداران مجلس شورای اسلامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معدوم سازی جوجه های یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۲۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • پخش زنده صحن علنی مجلس شورای اسلامی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد