Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روابط ایران و کویت را برادرانه و دوستانه توصیف و تأکید کرد: علاقه‌مند هستیم که این روابط صمیمانه و دوستانه‌تر باشد و برای توسعه همکاری‌ها آمادگی داریم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با امیر کویت، ضمن تأکید بر همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در زمینه با این بیماری به تجربیات خوبی دست یافته و آماده انتقال تجربیات خود به کشورهای دوست از جمله کویت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با قدردانی از تلاش‌های امیر کویت برای شرایط با ثبات در منطقه، گفت: تأکید می‌کنم که برای تأمین امنیت و ثبات منطقه هیچ راهی جز همکاری و دوستی بین کشورهای خود منطقه وجود ندارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران همچنان برای همکاری دسته‌جمعی برای تأمین امنیت و ثبات در منطقه و جهان و همچنین مقابله با ویروس کرونا در شرایط حساس امروز، آمادگی دارد، اظهار کرد: از کشور دوست کویت انتظار داریم در مورد مسائل منطقه و همچنین رفتار ناصحیح آمریکا اتخاذ مواضع نماید.

روحانی روابط ایران و کویت را برادرانه و دوستانه توصیف کرد و افزود: علاقه‌مند هستیم که این روابط صمیمانه و دوستانه‌تر باشد و برای توسعه همکاری‌ها آمادگی داریم.

رئیس‌جمهوری همچنین پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم کویت تبریک گفت.

امیر کویت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه ما برادر هستیم و باید در کنار یکدیگر باشیم، گفت: امروز همه ما در شرایط سختی قرار داریم و برای عبور از این شرایط باید با یکدیگر همکاری کرده و ارتباطات را تقویت کنیم.

"شیخ صباح الاحمد جابر الصباح " با استقبال از طرح ارائه شده از سوی ایران برای تأمین و امنیت منطقه به نام " طرح صلح هرمز" گفت: مواضع کویت همیشه در راستای صلح بوده و امیدواریم برخی از دوستان و برادران ما در منطقه نیز رفتار عاقلانه‌ای از خود نشان دهند.

امیر کویت با قدردانی از رفتارها و اتخاذ مواضع منطقی از سوی ایران در موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، از پیشنهاد انتقال تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا به کشورش استقبال و بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

شیخ صباح الاحمد جابر الصباح نیز پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

انهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس جمهور امیر کویت ویروس کرونا امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد

صمد حسن‌زاده رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در همایش تجاری ایران و کوبا در محل اتاق ایران گفت: روابط ایران و کوبا همواره دوستانه و با احترام متقابل بوده و دو کشور از شرکای سیاسی یکدیگر می شوند و  سابقه دوستی دو ملت در سطح عالی بوده است. با این حال، این حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دو کشور بازتاب ملموسی و مطلوبی نداشته است.

وی افزود: دو کشور راه درازی را در توسعه روابط تجاری داند و مقامات دو کشور باید بر تعهد خود بر همکاری اقتصادی تاکید داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: حجم تجارت ایران و کوبا در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش داشته و در سال ۲۰۲۲ تجارت دو کشور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار بوده است. در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۱۰ میلیون دلار بود.

رییس اتاق ایران خاطرنشان کرد: ایران محصولات نفتی و پتروشیمی و مواد غذایی و ساختمانی به کوبا صادر و دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات مهندسی از این کشور وارد می کند.

وی یادآور شد: در تجارت دو کشور زیرساخت ها به اندازه کافی توسعه نیافته است و همچنین تحریم های آمریکا علیه هر دو کشور بزرگ ترین مانع تجارت بین دو کشور بوده است. با این حال، ایران و کوبا می‌توانند از تجارب هم در مقابله با تحریم‌ها استفاده کنند.

وی یادآور شد: کشاورزی، گردشگری و انرژی می تواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد. همچنین ایران به دلیل برخورداری از کریدور شرق به غرب می‌تواند زمینه ارتباط کوبا را با اوراسیا فراهم آورد.

رییس اتاق ایران گفت: واکسن پاستوکووک در زمان شیوع ویروس با همکاری کوبا در ایران تولید شد.

وی در ادامه از کوبا به عنوان یکی از مهم ترین صادرکنندگان نیکل یاد کرد و گفت: معادن نیکل و کبالت در ایران وجود دارد که سرمایه گذاری بر آنها نشده و ایران می‌تواند از دانش و فناوری کوبا در زمینه بهره برداری از ذخایر نیکل استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است