Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:40:20 GMT

سقوط تاریخی قیمت نفت آمریکا / هر بشکه منفی ۳۷ دلار

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۳۶۵۳

سقوط تاریخی قیمت نفت آمریکا / هر بشکه منفی ۳۷ دلار

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سه‌شنبه شب قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا با بدترین اتفاق در تاریخ خود روبرو شد و نسبت به شروع معاملات با بیش از ۲۹۲ درصد افت وارد محدوده منفی شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می به ۳۷ دلار و ۶۳ سنت رسید؛ چنین قیمتی هرگز در تاریخ معاملات دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت ۸.۹ درصد پایین آمد و ۲۵ دلار و ۵۸ سنت شد.

البته این قیمت نفت آمریکا، برای قراردادهای پیش خرید نفت خام تگزاس غرب برای تحویل در ماه می می‌باشد، که فروش این قراردادها فردا به پایان خواهد رسید.

قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می، همچنان در حال کاهش است و به محدوده منفی وارد شده است.

در حالی که بیشتر قسمت‌های آمریکا به علت شیوع کرونا در قرنطینه قرار دارد، با افزایش شدید عرضه و پایین آمدن قیمت‌ها در روزهای اخیر ظرفیت تمامی انبارهای نفتی پر شده و دیگر خریداری برای نفت خام وجود ندارد.

پایین آمدن قیمت نفت باعث شده بود حتی تاجرانی که به مقدار زیادی نفت نیاز ندارند انبارهای ذخیره (حتی در برخی موارد نفتکش‌های شناور) را به صورت لیزینگ کرایه کنند و نفت را با قیمت ارزان خریده تا در آینده با قیمت بالاتری بفروشند. البته تداوم این کار باعث شد تمام ظرفیت ذخیره سازی از بین برود آن هم در شرایطی که ویروس کرونا تقاضا برای نفت را فلج کرده است.

استیو پاکت، مدیرعامل شرکت بین‌المللی تریزن، می‌گوید: ظرفیت ذخیره‌سازی رسمی جهان به سرعت و به شدت سقوط کرده و حالا بیش از ۷۰ درصد آن پر شده است و با سرعت تمام به سوی ۱۰۰ درصد شدن پیش می‌رود.

گویا تاجرانی که قبلاً این قرارداد را خریداری کرده‌اند و جایی برای ذخیره آن پیدا نکرده‌اند حالا به فروش آن هجوم آورده و به دنبال تعویض آن با قرارداد ماه بعد هستند (تا شاید شرایط ذخیره و تقاضا بهتر شود).

این موج فروش جدید باعث شده است هر لحظه سقوط قیمت برای قراردادهای ماه می بیشتر و بیشتر شود.

۲۲:۵۵

قیمت نفت آمریکا-تحویل در ماه می سقوط خود را به ۱۳۴.۹۲ درصد رساند و قیمت آن منفی ۶.۳۸ دلار شد.

۲۳:۰۱

اکنون قیمت پیش‌خرید نفت خام تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه بعدی یعنی ژوئن، ۱۵.۷ درصد سقوط کرده و به ۲۱.۱ دلار برای هر بشکه رسیده است.

۲۳:۰۶

پیش‌خرید نفت وست تگزاس برای تحویل در ۲ ماه بعد یعنی جولای هم ۵ درصد سقوط کرد و به ۲۸ دلار برای هر بشکه رسید.

این نشان می‌دهد که خریداران همچنان به بهبود وضعیت بازار در ماه‌های آتی امیدوارند.

۲۳:۰۷

در این لحظه سقوط قیمت قرارداد پیش‌خرید نفت خام تگزاس غرب برای تحویل در ماه می (که تنها یک روز دیگر هم فروخته خواهد شد) به ۱۷۶.۵۲ درصد رسید و قیمت آن منفی ۱۳ دلار و ۹۸ سنت شد.

۲۳:۱۰

سقوط قیمت نفت تگزاس غرب برای قراردادهای تحویل در ماه می به ۲۹۲.۶۷ درصد رسید و قیمت آن منفی ۳۵.۲۰ دلار شد.

۲۳:۲۰

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می در پایان این جلسه معاملاتی وحشتناک در منفی ۳۷.۶۳ دلار بسته شد. البته هنوز نوسان قیمت در بازارهای غیررسمی ادامه دارد.

اما قرارداد پیش‌خرید نفت تگزاس غرب برای تحویل در ماه ژوئن که از پس فردا قرارداد غالب بازار نفت خواهد بود، امشب حدود ۱۸ درصد سقوط کرد و به ۲۰.۴۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه جولای هم ۱۱ درصد پایین آمد و به ۲۶.۱۸ دلار برای هر بشکه رسید.

۲۳:۲۳

در همین لحظه پیش‌خرید نفت خام برنت که قبلاً به قرارداد ماه ژوئن انتقال یافته بود، با سقوط ۸.۹ درصدی به کار خود پایان داد و هر بشکه از آن ۲۵.۵۸ دلار معامله شد.

خبر بروز رسانی می‌شود

کد خبر 4905637

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت نفت نفت خام ویروس کرونا ویروس کرونا قیمت نفت کاهش تولید نفت بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار اوپک حقوق و دستمزد تولید نفت سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت صنعت معدن و تجارت اوپک پلاس بورس تهران بازار سرمایه برای تحویل در ماه نفت خام تگزاس غرب پیش خرید نفت خام بشکه نفت خام تگزاس غرب قیمت پیش خرید بشکه رسید قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا

به گزارش قدس آنلاین طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/۶۳

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد