Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون جودو گفت: جدای از موضوع دادگاه CAS، در حال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم و ما هم اگر تعلیق فدراسیون برداشته شود، نفراتی را داریم که بتوانند کسب سهمیه کنند

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره تقدیر از جامعه پزشکی در راستای مبارزه با کرونا اظهار داشت: همه مردم عزیز کشورم می‌دانند در این 2 ماهی که کرونا شیوع پیدا کرده، کادر پزشکی کشور  جان‌شان را کف دست‌شان گرفته و در این مدت واقعاً فداکاری و ایثار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عزیزان در این مدت از خانواده‌هایشان دور بوده و در این شرایط سخت امتحانشان را به خوبی پس دادند. همه مردم عزیز کشورمان قدردان زحماتاین عزیزان هستند، ما هم به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش کشور و مخصوصاً جودوکاران عزیز وظیفه خود دانستیم که از کادر درمانی یکی از این بیمارستان‌ها تشکر کنیم و به آنها بگوییم که ما هم به فکر آنها هستیم و قدردان زحمات‌شان خواهیم بود. ان‌شاءالله این روند پیدا کند تا این بیماری ریشه‌کن شود.

وی دباره وضعیت دادگاه CAS برای رسیدگی به شکایت ایران جهت تعلیق گفت: قرار بود 20 فروردین‌ماه در دادگاه CAS حضور پیدا کنیم که با توافق طرفین به زمان دیگری موکول شد و زمان آن هنوز مشخص نیست که بعد از کرونا زمان جدید دادگاه مشخص خواهد شد.

میراسماعیلی در خصوص لغو احتمالی تعلیق فدراسیون و کسب سهمیه برای المپیک اذعان داشت: قبل از اینکه فدراسیون جودو تعلیق شود، 2 تن از جودوکاران شرایط خوبی داشتند و امیداور به کسب سهمیه بودیم اما موضوع تعلیق کار را خیلی سخت کرد. باید ببینیم که در دادگاه CAS چه اتفاقی می‌افتد هرچند که ما جدای از موضوع دادگاه، در حال رایزنی با فدراسیون جهانی هستیم و ما هم اگر تعلیق فدراسیون برداشته شود، نفراتی را داریم که بتوانند کسب سهمیه کنند و حتی امید به کسب مدال هم داریم. به عنوان مثال مهدی محمدی بریمانلو از قهرمانان خوب کشورمان است و در مسابقات جهانی خودش را ثابت کرده و تمریناتش را با انگیزه پیگیری می‌کند. ما برای گزینه بعدی و دوم کسب سهمیه شرایط سخت‌تری داریم چون در طول این مدت بچه‌های ما از کوران مسابقات دور بودند، ولی بریمانلو نسبت به بقیه برای کسب سهمیه نزدیک‌تر است.

 

رئیس فدراسیون جودو به فعالیت فدراسیون در این روزهای کرونایی اشاره کرد: با شیوع کرونا ما سعی کردیم از اسفندماه تمامی فعالیت‌های هیأت‌های‌مان را به حالت تعلیق دربیاوریم. سالن‌ها را در اختیار وزارت ورزش و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دادیم و به هیأت‌ها گفتیم که به صورت غیرحضوری کار جودوکاران را انجام دهند. در بحث همگانی بسیار فعال بودیم و خدا را شکر جزو سه فدراسیون برتر در این زمینه بودیم و توانستیم تا حدود زیادی مردم و اهالی جودو را به ورزش کردن تشویق کنیم. 

وی در خصوص ادامه سوپرلیگ جودو گفت: در خصوص لیگ هم هنوز تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و مشخص نکرده‌ایم که باید لیگ را ادامه دهیم یا ادامه ندهیم چون ورزش ما تن به تن است. 2 هفته زمان داده‌ایم و ان‌شاءالله پس از این 2 هفته تصمیم‌گیری نهایی می‌کنیم که لیگ را با همان مسابقات هفته اول و دوم پایان دهیم و قهرمان‌ها را مشخص کنیم و یا نه در 6 ماه دوم ادامه لیگ را برگزار کنیم. می‌خواهیم نظر سرپرستان تیم‌ها را بگیریم. برنامه مسابقات را سعی کردیم بعد از تیرماه برنامه‌ریزی کنیم  به کمیته داوران، مربیان و مسابقات‌مان هم گفته‌ایم که برنامه‌ریزی‌های‌شان را برای تیرماه تنظیم کنند.

رئیس فدراسیون جودو در خصوص اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا برخی از فدراسیون‌ها اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند آیا شما هم این کار را کرده‌اید یا خیر، گفت: خیر، خدا را شکر ما اسفندماه و فروردین‌ماه که تعطیل بودیم حتی حقوق کارمندان فدراسیون را قطع که نکردیم هیچ افزایش هم دادیم و ما هیچ تعدیل نیرویی نداشته‌ایم.

 

وی در خصوص خانه کشتی که قرار بود به خانه جودو تبدیل شود، گفت: من از زمانی که آمدم، تمام تلاشم را کردم تا سالن افراسیابی به جودو برگردد. تمام کلاس‌های ما تعطیل شده، کلاس‌هایی که فعال هستند پخش شده و 500 جودوکار در سانس‌های مختلف در این سالن تمرین می‌کردند. متأسفانه این سالن در مدت این 2 سال هنوز هم خالی است و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود. بنده مراجعات بسیار زیادی به شرکت توسعه و تجهیز و همچنین وزارت ورزش داشتم. آنها به این نتیجه رسیدند که جای دیگری را به جودو بدهند. خانه شماره 2 کشتی را برای جودو در نظر گرفتند و منوط به این شد که زمانی که کشتی به انستیتو نقل و مکان کرد، این سالن به ما واگذار شود. 

وی افزود: ما بدهی سنگینی به شرکت تجهیز داشتیم و قرار بر این شد ما زیرزمین خوابگاه شماره 2 ورزشگاه آزادی و بدهی‌مان را پرداخت کنیم و بعد موضوع خانه کشتی را پیگیری کنیم. ما کارهایمان را انجام دادیم و منتظر هستیم خانه کشتی را به ما تحویل بدهند.

میراسماعیلی درباره واکنش برخی از اهالی کشتی در قبال این واگذاری و انتقادات مطرح شده تاکید کرد: من به نوعی خودم را عضو خانواده کشتی هم می‌دانم. صحبت‌هایی را هم با آقای دبیر داشته‌ام. هیچ وقت هم قصد ضربه زدن به کشتی را نداریم. کشتی ورزش اول ورزش کشور ما است و ما کشتی را دوست داریم. همیشه بین قهرمانانش بوده‌ام و با این خانواده بزرگ شده‌ام. ولی متأسفانه برخی از منتقدان فدراسیون کشتی سعی کردند از صحبت‌های ما علیه فدراسیون استفاده کنند. ولی امیدوار هستیم آن انستیتو هرچه زودتر تجهیز شود و در اختیار فدراسیون کشتی قرار گیرد و ما بتوانیم خانه شماره 2 کشتی را برای جودو تحویل بگیریم.

انتهای پیام/س

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمارستان جودو ورزشی آرش میراسماعیلی فدراسیون جودو کسب سهمیه دادگاه CAS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد