Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت مدیره باشگاه پررسپولیس میزان بدهی این باشگاه را 40 میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، مهرداد هاشمی با حضور در برنامه فوتبال برتر در مورد حضورش در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: زمانی که من به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شدم، انصاری فر هنوز به عنوان مدیده عامل انتخاب نشده نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  من وقتی وارد باشگاه شدم اولین جلسه هیئت مدیره را با مرحوم کاشانی داشتیم. در مباحث مدیریتی مسائل چالش برانگیز وجود دارد. کسی که وظیفه سیاست‌گذاری کلان را دارد با چالش‌های مدیریتی هم مواجه است. در زمان عرب هم این مباحث جدی تر وجود داشت اما با تفاهم پیش می‌رفتیم.

وی در خصوص اینکه مدیرعامل ها باید سالها جوابگوی عملکرد خود باشندگفت: یک مدیرعامل حداقل باید تا ۱۰ سال بعد از اینکه از سمتش کنار رفت به نهادهای ناظر  پاسخگو باشد. قرارداد بازیکنانی که چند سال هنوز تسویه نشده و باعث شده شرایط سختی به خاطر همان قراردادهای ناچیز به وجود بیاورد باید دستگاه‌های ناظر  از مدیرعامل وقت بخواهند که پاسخ دهد. یک مدیرعامل باید جوابگو عملکرد خود در باشگاه های دولتی باشد.

وی در مورد ترکیب اعضای هیئت مدیره پرسپولیس تصریح کرد: در حال حاضر من، رسول پناه و علی رغبتی اعضای هیئت مدیره هستیم. ترکیب قانونی و مشروع اعضای هیئت مدیره ما سه نفر هستیم، آقای عرب هم یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس هستند که از این سمت استعفا کردند هر چند با استعفای او موافقت نشده است.  باشگاه پرسپولیس به خاطر طرفدارای که دارد یکی از محبوب ترین برند های ایران و آسیاست. بدون شک انتخاب نفرات در هیئت مدیره و مدیرعامل حساسیت‌های خاصی دارد. به هر حال ما برای انتخاب مدیرعامل در حال بررسی هستیم و قطعاً  با فرآیند و آداب خودش این کار را انجام خواهیم داد.  گزینه‌های مختلفی پیش رو داریم هواداران هم باید صبوری بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم اصلح ترین انتخاب را داشته باشیم. من در طول عمرم تا به حال طول ایام عید به این فشردگی درگیر کار نبودم که به خاطر وضعیت باشگاه پرسپولیس هر سه نفر ما مدام در باشگاه حضور داشتیم تا مسائل را رسیدگی کنیم. در این مدت تنها سیزده بدر نرفتم و در طول مدت ایم عید با رعایت موازین بهداشتی مسائل را پیگیری می‌کردیم. 

وی افزود: در این یک ماه اخیر  بعضی‌ها گفتند فلانی در جلسات زیاد غیبت کرده است و همیشه حضور ندارد درر حالی که من در دو مقطع چند جلسه نبودم. یک بار با آقای عرب به عنوان مدیرعامل در جلسات هیئت مدیره به چالش‌های مدیریتی در اداره باشگاه خوردیم و چالش‌های ما به گونه‌ای شد که من ناچار شدم خدمت مقام بالاتری که اعضای هیئت مدیره رو انتخاب می کنند بروم و استعفای رسمی دادم. من بعد از استعفا واقعاً رفتم و  خوشحال می شدم  استعفای من را بپذیرند. در زمان مدیرعامل قبلی فکر می‌کنم 4 یا 3 جلسه در یک مقطعی یک هفته تا ۱۰ روزی که من اصلا ایران نبودم، جلسه‌ برگزار کردند برای اینکه یک قرارداد نهایی شود. به این مسائل ورود نمی‌کنم در حال حاضر ما سه نفر که اعضای هیئت مدیره را تشکیل می‌دهیم برای بررسی گزینه مناسب مدیرعاملی تلاش می‌کنیم تا انتخابی اصلح داشته باشیم. از بین ما سه نفر من این اطمینان خاطر را می‌دهم که جرو گزینه‌ مدیرعاملی نیستم. در مورد آن دو نفر دیگر هم باید از خودشان سوال بپرسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: من به هیچ وجه دنبال این نیستم که مدیرعامل پرسپولیس باشم. به همه افرادی که به آنها پست مدیرعاملی پیشنهاد شده می‌گویم تعارف نکنند و حتما قبول کنند. در جلسه هیئت مدیره در مورد گرینه های مدیرعاملی صحبت می‌کنیم. اسمی که از نظر ما تایید شود باید صلاحیتش هم به تایید برسد. ما هنوز به طور قطعی به گزینه مدیر عاملی نرسیدیم و اجازه بدهید که ذهن هواداران را گمراه نکنیم. تا چند وقت آینده تکلیف روشن می‌شود.

عضو هیئت مدیده باشگاه پرسپولیس در مورد شکایت‌ های انجام گرفته از باشگاه  پرسپولیس اظهار کرد: تعداد شکایت‌ها از پرسپولیس ۱۱ مورد است که  اوضاع خیلی جالبی ندارند. من ریز به ریز رقم شکایت را نمی‌توانم بگویم اما به طور کلی پرسپولیس ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد که اصلا شرایط خوبی نیست. ما الان قرارداد بازیکنی را می‌بینم که از سال‌های گذشته بوده که مبلغ آن ۱۰ هزار دلار بوده و اتفاقا با بازیکن هم مذاکره کرده بودند اما متاسفانه در پرداخت آن اهمال کاری صورت گرفته است. برخی پرداختیها از  سال‌های قبل بود و این برای آبروی مملکت اصلا خوب نیست.  هواداران عزیز خیالشان راحت باشد که با همه وجود مهمترین اولویت ما  ساماندهی این شکایت‌هاست.

وی در خصوص قرارداد سنگین ماریو بودیمیر با پرسپولیس نیز اضافه کرد: زمانی که ما به پرسپولیس آمدیم قرارداد بودیمیر بسته شده بود. متاسفانه ضعف مدیریتی و نبستن درست قرارداد با بازیکنان خارجی چالش زیادی برای ما به وجود آورده است.  اینکه همان برگه قراردادی که به بازیکن خارجی می‌دهیم امضا کند همان را به مربی خارجی می‌دهیم واقعا عجیب است. یک بازیکن خارجی می‌تواند در صورت عدم مطالباتش دو ماه بعد قرارداد را فسخ کند اما در مورد مربی چنین چیزی صدق نمی‌کند. موضوع استوکس هم به یک چالش برای باشگاه تبدیل شده است. او فرار رو به جلو دارد و خیلی حرفه‌ای از طریق وکیلش همه امور را به نفع خودش پیش می‌برد. وکیلش در تازه‌ترین اظهاراتش از باشگاه به خاطر مرخصی که به این بازیکن داده شده است تشکر کرده در صورتی که اصلا مرخصی به او داده نشده است. او ۱۶۰ هزار دلار پول گرفته و حالا دوباره مدعی است‌ که پول می خواهد.  البته  گل محمدی او را از لیست خود خارج کرده و در اختیار باشگاه قرار داده است.

وی در مورد پر داختی و رسیدگی به شکایت‌‌ها گفت: تمام تلاش ما این است که پرداختی به موقع انجام شود.   اگر مقداری مدیریت می شد این مشکلات به وجود نمی‌آمد. متاسفانه در بحث قراردادها مشکلات زیاد است. از جمله نبود تخصص و ضعف مدیریتی کاملا محسوس بوده است. ما باید مصالح و منافع باشگاه را برای روز دعوا پیش‌بینی می کردیم اما متاسفانه در یک مقطعی ما نامحرم بودیم. شاید  جالب باشد من در مورد قرارداد استوکس از رسانه ها و  دوستان اطلاعات می‌گرفتم. خیلی‌ها به من می‌گفتند آقا شما هیئت مدیره هستید مگر می‌شود خبر نداشته باشید!

هاشمی گفت: در  خیلی از قراردادها باید یک مقدار حرفه‌ای رفتار کنیم. در تعهدات باید ببینیم آیا می‌توانیم این تعهدات را اجرا کنیم. متاسفانه تقریباً تمام پرونده‌هایی که در فیفا علیه فوتبال ایران  مطرح شده تقریبا ۹۹% علیه فوتبال ایران است. در بحث قراردادها با کمی مدیریت و برنامه ریزی می‌توانستیم رای را به نفع خودمان بگیریم.

وی گفت: یکی از بحث های این روزها خصوصی‌سازی است اما این موضوع امکان پذیر نیست مگر اینکه شفافیت با آن همراه باشد.  هوادار هرجای دنیایی که باشد اگر یک سنت هم به باشگاه کمک می‌کند باید یک اپلیکیشن طراحی شود تا در بانک مرکزی حساب‌ها شفاف باشد و هر سه ماه یکبار هم گزارش راجع به  اسرار و قراردادها و کلیات هزینه‌ها اعلام کند.  پرداخت دستمزدهای بازیکنان  و کادر فنی باید شفافیت وجود داشته باشد.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: زمانی که به پرسپولیس آمدم اولین چیزی که انگشتم را روی آن گذاشتم بحث قراردادها بود. چون تخصص من این است. از همین جا اعلام می‌کنم هر کسی با پرسپولیس قراردادی بسته است که یک مدیرعامل و یک عضو هیئت مدیره قرارداد را امضا نکرده باشد خلاف بوده و حتی آن فرد هم متخلف است. ما در باشگاه پرسپولیس مکلف به اجرای قرارداد نیستیم.

هاشمی تاکید کرد: من می‌خواهم راجب جمله معروف به برانکو که پولت آماده است بیا بگیر توضیحی بدهم؛ واقعا این موضوع وجود داشته و پول هم حاضر بوده است. اما در تجربه با افراد خارجی اگر  شما ۵۰۰ هزار یورو ۱۰۰ هزار و جلوی او بگذارد نمی‌داند با او چه کند. برای آنها اصلا پول نقد معنا ندارد. باید منشأ پول را نشان دهند. از حق نباید بگذاریم مطالبات برانکو  مربوط به قبل از زمان آقای عرب بوده و واقعاً این پول هم آماده بوده است.

وی در مورد پرداختی به بازیکنان و وعده ای که به آنها داده شد اما عملی نشد گفت:  ما اواخر اسفند ماه به  ورزشگاه رفتیم و با بازیکنان دیدار داشتیم.  مدیرعامل قبلی به آنها وعده داده بود که برای ۲۰ اسفند مطالبات آنها پرداخت می‌شود موضوعی که عملاً عملی نبود. با اعضای هیئت مدیره با بازیکنان صحبت کردیم و مبلغ خیلی خیلی ناچیز از قرارداد را به آنها پرداخت کردیم.‌ یکی از مشکلات بازیکنان وعده و وعیدهای بود که پاسخ داده نشده است‌. با آنها صحبت کردم اما وقتی پولی در جیبی نیست نمی‌توانیم وعده دروغ بدهیم اما به آن‌ها این اطمینان خاطر را دادیم  که  تلاش می کنیم قبل از عید مبلغ ناچیز در شب عید به آنها پرداخت می‌کنیم. از این طرف ما عملاً هیچ درآمدی نداشتیم.  ما به دروغ نمی گوییم و تلاش می‌کنیم مطالبات آنها را پرداخت کنیم.

هاشمی در خصوص اینکه دریافتی بازیکنان تیمش چقدر بوده است؟ تصریح کرد: دریافتی آنها بالای 50 درصد بوده اما ممکن است برخی از قبل طلب داشته باشند که بخشی از این پرداختی ها مطالبات قبل شان بوده باشد.   ما در چند نوبت با بازیکنان به صورت چهار یا پنج نفری به خاطر شرایط جلسه برگزار کردیم و قطعا این روند هم ادامه خواهیم داد. ما به بازیکنان حق می‌دهیم.وعده هایی که پیش از این در پرسپولیس  به آنها داده شده محقق نشده است و این بی‌اعتمادی به وجود آمده است.

وی در مورد قول به بازیکنان اظهار کرد: وقتی   به اتفاق اعضای هیئت مدیره در ورزشگاه حاضر شدیم و با بازیکنان صحبت کردیم. از اول تا آخرش من به گوش و به هوش بودم و هیچ قولی به بازیکنان ندادیم. اگر پولی به حساب باشگاه بیاید و بتوانیم به بازیکنان بدهیم قطعاً این کار را می کنیم.

وی در مورد اینکه اسپانسر باشگاه در مقابل ۱۵ میلیارد که به باشگاه تزریق کرده به عنوان قرض الحسنه در ازاش چک گرفته است توضیح داد: بله این این اتفاق افتاده است. در قراردادی که با کارگزار داریم  فکر می‌کنم نیاز به فرصت باید باشد تا در مورد آن توضیح داده شود. به خاطر فشارهای مربوط به شرایط مالی باشگاه  یا موارد دیگر این تصمیم به این صورت گرفته شد. ما در باشگاه تمایل داشتیم اسم این کمک به باشگاه پیش پرداخت باشد و بخشی از درآمد زایی باشد که با اطمینان به ما گفته بودند که ما این درآمدزایی را داریم ایجاد می‌کنیم اما در عمل  متوجه شدیم که اینطوری نیست. عنوان قرض الحسنه در قالب یک الحاقیه خارج از قرارداد داده شده و تو حساب‌های ما به عنوان قرض هست و باید پس بدهیم.   با اسپانسر و کارگزاران  دو مقوله متفاوت است. اسپانسر خودش لوگو میزند و پول می‌دهد اما کارگزار به نیابت از شما با اسپانسر و طرف قرارداد می‌شود. مشکلاتی مثل پرداختی بازیکنان و مسائل دیگر شرایط را به این سمت برد که باید در این مورد مفصل صحبت کنیم.

هاشمی در خصوص قطع همکاری با کارگزار مورد نظر نیز خاطرنشان کرد: نتایج مورد انتظار ما در درآمدزایی از سوی این شرکت در  کوتاه‌ مدت متاسفانه تأمین نشد و به همین دلیل مدیرعامل وقت ناچار شدند که به شکل قرض آن 15 میلیارد را بگیرند که خیلی قشنگ و پسندیده نبود. این موضوع بحث های حقوقی خیلی ریزی دارد. ما با مشاورین حقوقی و مالی مذاکراتی انجام می‌دهیم و مکاتبات متعدد داشتیم که امیدواریم شرایط ما را درک کنند. در واقع آنچه که عکس العمل شایسته است متناسب با قرارداد و حال و هوای باشگاهی در پرسپولیس انجام بدهد اگرنه ما اختیارات خاص خود را در قرارداد داریم.

وی در مورد تصمیم‌گیری در مورد مذاکره با بازیکنان برای تمدید قرارداد عنوان کرد: من فکر می‌کنم خیلی درست نباشد در این شرایط این مسائل عنوان شود به هر حال هنوز تکلیف لیگ مشخص نیست. ما هنوز  نمی دانیم که بازی ها انجام می شود یا خیر.  ۹ بازی دیگر داریم و من فکر می‌کنم خیلی اصولی و حرفه ای نیست که در خصوص بازیکنانی که الان باید این بازی را انجام بدهند صحبت کنیم. ما تلاشمان بر این است که بازیکنان خوب و شایسته تیم را حفظ کنیم. قطعاً در زمانی که زمان مناسب هست لیست نهایی را از یحیی گل محمدی می خواهیم. ما تلاشمان بر حفظ بازیکنان این باشگاه است. ضمن اینکه این قول را به هواداران می دهم من بعد قراردادهایی که باشگاه پرسپولیس می بندد بدون ایراد خواهد بود و اجازه نخواهیم داد برخی با گلآلود کردن آب از آن شاه ماهی شکار کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: فوتبال پرسپولیس تهران مهرداد هاشمی اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس عضو هیئت مدیره هیئت مدیره فکر می کنم داده شد سه نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد

با مصوبه هیئت‌مدیره بانک سینا، علی ابدالی به عنوان سرپرست جدید بانک سینا منصوب شد. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، هیئت‌مدیره بانک سینا روز جاری ضمن تشکر از زحمات غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل قبلی بانک سینا، علی ابدالی را به عنوان سرپرست جدید این بانک انتخاب کرد.

علی ابدالی دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و از مدیران شناخته‌شده نظام بانکی است که علاوه بر مدیرعاملی و عضویت در هیئت‌مدیره بانک قوامین، از سال 78 در بخش‌های مختلف نظام بانکی از جمله سازمان و روش‌ها، تحقیق و ‌توسعه، فناوری، طرحوبرنامه، بازاریابی و کسب‌و‌کار، بانکداری شرکتی و بانکداری خرد در بانک‌های رفاه، قوامین و سپه حضور داشته است.

تدوین سه کتاب در حوزه بانکی، مالی، نگارش بیش از50 مقاله تخصصی علمی-پژوهشی درحوزه بانکی و بانکداری و تدریس در دانشگاه ازجمله سوابق علمی وی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • به وقت انتقام؛ عیسی به مورایس رسید
  • دو بازیکن خارجی در سبد خرید تابستانی پرسپولیس
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • قلم قرمز روی شاه ماهی نقل و انتقالات پرسپولیس
  • دو ستاره خارجی لیگ برتری در سبد خرید تابستانی پرسپولیس