Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@23:09:20 GMT

افزایش ۱۳۳درصدی شکایت کاربران در سامانه ۱۹۵

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۴۱۷۶

ساعت 24- مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد: تعداد درخواست و شکایت‌های ثبت‌شده در سامانه ۱۹۵ (بخش‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی) در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۱۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره‌داغی افزود: در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس و ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود که این آمار در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس و ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره دلیل این افزایش گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته، بسترهای مختلفی از سوی وزارت ارتباطات مانند ارایه حجم رایگان ۱۰۰ گیگابایت به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگ، ارایه حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده سازی زیرساخت های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL برای مردم ایجاد شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.
قره‌داغی افزود: تمامی این اقدامات و همچنین استفاده از اینترنت به عنوان راهکاری برای انجام دورکاری، باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور در مقاطعی اشباع شود و از سوی دیگر در مراکز پشتیبانی اپراتورها و سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ تماس و تقاضا برای رفع ابهام‌ها و حل مشکلات افزایش یابد.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با تاکید بر اینکه پاسخگویی به کاربران و حفظ حقوق آنان در اولویت رگولاتوری است، گفت: با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخگویی براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخگویی به کاربران در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش ایرنا سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

کاربران سرویس های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://۱۹۵.cra.ir، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ و یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵، شکایت‌های خود را از سرویس های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

همچنین مشترکان در این سامانه می‌توانند شکایت‌های سایر مشترکان در حوزه‌های مختلف ICT را مشاهده کنند و یا در صورت مستندات شامل تصویر، صوت و ... آن را ضمیمه کنند.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سامانه ۱۹۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی ایلام از ورود سامانه بارشی در روزهای آینده خبر داد و گفت: انتظار می‌رود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه وارد استان شود.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: دمای هوای استان تا روز دوشنبه تغییر خاصی ندارد و افزایش دما محسوس نیست.

وی افزود: امروز شنبه نیز هوا صاف تا نیمه ابری است و گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین احتمال بارش و رگبار پراکنده و رعد و برق در پاره‌ای از نقاط در استان وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه بارشی در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود یک سامانه بارشی از روز سه‌شنبه وارد استان شود.

رستمی اضافه کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی تا روز دوشنبه در بعضی ساعات افزایش باد مورد انتظار است.

کد خبر 748309

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • پیش‌بینی افزایش دما در استان مرکزی
  • افزایش دما در استان مرکزی
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • ثبت بیش از ۴۳۴ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ استان البرز
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا