Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@13:07:17 GMT

تصلب شریان بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سال به سرعت پیشرفت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۴۳۲۵

تصلب شریان بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سال به سرعت پیشرفت می‌کند

مطالعات نشان می‌دهد پلاک‌های چربی در عروق خونی تأمین کننده خون قلب، مغز و پا‌ها در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال به سرعت تشکیل می‌شوند. تشکیل پلاک‌های چربی در عروق خونی منجر به بیماری قلبی عروق کرونر می‌شود.
به گفته محققان، تصلب شریان زمانی روی می‌دهد که رسوبات کلسترول و همچنین سایر مواد، در دیواره‌های عروق تشکیل شده و در نتیجه رگ‌ها تنگ می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تنگی عروق می‌تواند جریان خون را کاهش دهد و در شدیدترین حالت، به طور کامل آن را مسدود نماید. علائم انسداد عروق خونی منتهی به قلب که بیماری قلبی عروق کرونر نام دارد شامل درد قفسه سینه، ضعف، سرگیجه، درد در دست‌ها، و تنگی نفس است.
در نهایت می‌تواند منجر به ضعف عضلات قلب شده که نتیجه آن، حمله قلبی خواهد بود.
فاکتور‌های پرخطر بیماری قلبی عروق کرونر شامل سیگار کشیدن، دیابت، اضافه وزن یا چاقی، رژیم غذایی ناسالم، و سابقه خانوادگی ابتلاء به این بیماری است.
مطالعه جدید شامل بررسی داده‌های مربوط به بیش از ۴۲۰۰ زن و مرد با وضعیت سلامت خوب بود که در طول مدت ۱۰ سال تحت نظر بودند.
دکتر «بورخا ایبانز» سرپرست تیم تحقیق از مرکز ملی پژوهش‌های قلب و عروق در مادرید اسپانیا، عنوان می‌کند: «ما دریافتیم تصلب شریان در بین سنین ۴۰ تا ۵۰ سال به سرعت پیشرفت می‌کند، حتی اگر فرد سالم به نظر برسد.»
به گفته محققان، این روند سریع پیشرفت بیماری موجب می‌شود افراد بسیار در داشتن علائم بالینی نظیر حمله قلبی یا سکته آسیب پذیر باشند.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر فشارخون بیماری قلبی و عروقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان

عکسی از محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از اعضای اصلی شورای ائتلاف در جلسه‌ای با اعضای شریان منتشر شده که گمانه‌هایی را ایجاد کرده است که آیا او قصد جدا کردن راه خود از حداد عادل و قالیباف را دارد؟

در این میان، ابوالقاسم جراره، دبیرکل شریان در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: جلسات مختلفی با آقای رضایی داشته و گفتگو کردیم، اما ایشان در جلسه شریان با منتخبان مجلس حضور نداشتند.

جراره از بیان جزئیات درباره جلسات شریان با محسن رضایی خودداری کرد.

دیگر خبرها

  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • پیشرفت چشمگیر ایران در کنترل بیماری مالاریا / پیشتازی در گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی
  • انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان