Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام بحران کرونا، مرز ماهی‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی یک‌ساعت هم بسته نبود، گفت: افغانستان درخواست کرده است زمان کار مرز ماهی‌رود ۲۴ ساعته باشد لذا انجام مطالعات را شروع کردیم تا در صورت امکان بستر‌های لازم را فراهم کنیم. تاریخ انتشار: 07:03 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۰۸۷ محمد‌صادق معتمدیان در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اقدامات اقتصادی در نظر گرفته شده استانداری خراسان جنوبی در سال جدید گفت: سال گذشته ۴۲۸ درصد افزایش ترانزیت از مرز ماهی‌رود در استان خراسان جنوبی داشتیم، کالا‌های پنج کشور از طریق مرز ماهی‌رود به افغانستان صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها و ارائه خدمات مناسب در مرز بین المللی ماهی‌رود که افزایش درآمد و اشتغال در استان خراسان جنوبی را دربر داشته است، افزود: با توجه به ساماندهی و بازسازی‌هایی که در سه واحد منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مالی و پایانه حمل بار مرز ماهی‌رود، انچام دادیم، ساعت کاری این گذرگاه مرزی افزایش یافت که به تبع آن بر تعداد خودرو‌های گذری از این مرز نیز افزوده شد و درآمد جدیدی را برای استان ایجاد کرد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: افغانستان درخواست کرده است زمان کار مرز ماهی‌رود ۲۴ ساعته باشد لذا انجام مطالعات در این زمینه را شروع کردیم تا در صورت امکان بستر‌های لازم برای این اقدام را فراهم کنیم.

معتمدیان تصریح کرد: در ایام بحران کرونا، تمام مرز‌های کشور بسته شد، اما تنها مرزی که یک‌ساعت هم بسته نشد، همین مرز بود که با همه پروتکل‌های بهداشتی کار خود را ادامه داد و الحمدلله موردی از مثبت شدن تست کرونای کارکنان این مرز نداشتیم. فعالیت این مرز، افزایش صادرات و تعداد تردد خودرو‌ها را به‌دنبال دارد.   بيشتر بخوانيد:  استاندار آذربایجان شرقی: اتاق فکر پساکرونا در حوزه اقتصادی تشکیل داده‌ایم انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند