Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-29@19:33:35 GMT

روحانی :اینستکس هنوز نتوانسته نقش موثری ایفا کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۴۵۴۱

روحانی :اینستکس هنوز نتوانسته نقش موثری ایفا کند

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با مردم ایتالیا در زمینه ویروس کرونا، گفت: ایران در زمینه مقابله با این ویروس به پیشرفت های خوبی در شرکت های دانش بنیان دست یافته و آمادگی داریم با انتقال تجربیات خود در زمینه مهار ویروس کرونا با یکدیگر همکاری کنیم.

به گزارش شریان نیوز،

 

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی با نخست وزیر ایتالیا، با بیان اینکه کشورها به تنهایی و بدون کمک بکدیگر قادر به عبور از این بحران سخت نخواهند بود، افزود: با همکاری یکدیگر و اشتراک و انتقال تجربیات خود می توانیم این ویروس را مهار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه  حفظ جان انسانها از همه چیز مهمتر است، گفت:  در این شرایط سخت فشارهای آمریکا بر مردم ایران از هر زمان دیگر غیر انسانی تر بوده و تداوم آن یک جنایت وحشیانه علیه یک ملت بزرگ بوده و برخلاف همه اصول انسانی و مقررات بین المللی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تحریم های غیر قانونی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت هم ادامه دارد، به مخالفت آمریکا با پرداخت وام از سوی صندوق بین المللی پول به ایران اشاره کرد و افزود:  انتظار داریم  کشورهای اروپایی بویژه ایتالیا در برابر این نقض مقررات در این شرایط سخت، اقدامات لازم را انجام دهند.

روحانی در ادامه با اشاره به مواضع ایتالیا درخصوص برجام و حمایت از این توافق بین المللی ، تاکید کرد: ما آماده هستیم به تعهد کامل خود در برجام عمل کنیم  درصورتی که طرف مقابل هم به همه تعهدات خود عمل کند و دست از تهدید بردارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایتالیا همواره در سیاست خارجی ما از جایگاه مهمی برخوردار بوده است و امیدوارم  اتحادیه اروپا را به اجرای کامل برجام دعوت کند.

 روحانی تصریح کرد: ساز و کار مالی طراحی شده از سوی اروپا ( اینستکس)  متاسفانه هنوز نتوانسته قدم قابل توجه و موثری بردارد و نقشی را ایفا کند .

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسائل سیاسی نباید به صورت قبل مطرح باشد و مسائل انسانی و نجات جان انسان ها باید در اولویت قرار گیرد، گفت:  در این مقطع ،روشن است که سرنوشت جامعه جهانی به طور کامل به هم وابسته است و امیدوارم اروپا و بویژه ایتالیا در این شرایط حساس بتوانند اقدامی انجام دهند که به نفع همه ملت ها باشد.

روحانی  با اشاره به اهمیت تامین امنیت و ثبات منطقه ، اظهار داشت: براساس طرح صلح هرمز ثبات و امنیت منطقه صرفا از مسیر همکاری کشورهای این منطقه حاصل خواهد شد و دخالت بیگانگان  بویژه مداخلات آمریکا که با جنایت و خطرآفرینی همراه است، آرامش منطقه را تهدید می کند.

 نخست وزیر ایتالیا نیز با ابراز همدردی با دولت و مردم ایران ، گفت: مشکلات شما  برای ما به خوبی قابل درک است چرا که هر دو درگیر یک مشکل مشترک هستیم و از تبادل تجربیات مشترک دو کشور در مقابله با ویروس کرونا استقبال می کنیم.

"جوزپه کونته"  با تاکید بر گسترش و تعمیق روابط دو جانبه ، گفت: آماده همکاری با ایران درخصوص  برجام  و تقویت ساز و کار مالی اتحادیه اروپا و مشارکت جدی کشورها در این زمینه  هستیم ضمن آنکه  تلاش می کنیم در جمع  کشورهای اروپایی و کشورهای عضو گروه 7 و گروه 20  اقدامات موثری را انجام دهیم .

نخست وزیر ایتالیا همچنین ضمن تاکید بر نقش سازنده ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه و مقابله با تروریسم، اظهار داشت: باید از هر فرصتی برای حل و فصل مسائل و تامین امنیت در منطقه استفاده کرد و ما همواره بر نقش ایران در این موضوع تاکید داریم.

منبع: شریان

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تاثیرگذاری مهاجم تیم ملی ایران روی گلزنی رم ایتالیا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • جدایی نیمیر عبدالعزیز و انگاپت از ترکیه