Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صادقی نماینده مجلس در گفت‌وگو‌ با خبرنگار ایلنا، درباره الحاق یک تبصره به قانون انتخابات و موضع‌گیری سخنگوی شورای نگهبان، گفت: در حال حاضر دو فوریت این طرح تصویب شده است و هنوز وارد اصل و بررسی آن نشده‌ایم؛ واکنش آقای کدخدایی هم مثل دیگر کارهای ایشان غیرمتعارف استف وقتی فقط فوریت یک طرح تصویب شده و هنوز اصل آن مورد بررسی قرار نگرفته است، اینگونه اظهارنظر کردن با شأن شورای نگهبان خیلی منافات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید حافظ شرع و قانون اساسی باشد و اعضای آن صرفا در این چارچوب اظهارنظر کنند، گفت: اینکه طرحی در مرحله تصویب فوریت باشد و یکی از اعضای شورای نگهبان با برخی تعابیر کنایه‌آمیز و استهزاکننده واکنش نشان دهد، خیلی عجیب است .

رئیس فراکسیون شفاف‌سازی مجلس درباره اینکه آیا این واکنش نشان از رد طرح توسط شورای نگهبان دارد، گفت: این موضوع نظر شخصی  یک عضو شورای نگهبان بوده، شأن شورا بالاتر از این است که تابع نظر یک فرد باشد؛ شورای نگهبان باید اعلام کند که طرح با کجای شرع و قانون اساسی مغایرت دارد.

وی با اشاره به مفاد طرح گفت: مفاد این طرح دوفوریتی بر این تاکید دارد که نمایندگان این حق را داشته باشند تا علیه کسانی که گزارش خلاف واقع داده‌اند، طرح شکایت کنند و در صورت اثبات خلاف واقع بودن گزارش افراد، آنها مجازات شوند؛ این با هیچ اصلی از قانون اساسی نه تنها مغایرت ندارد بلکه مطابقت هم دارد ؛ هیچ مغایرتی هم با شرع ندارد.

نماینده تهران درباره علت واکنش تند سخنگوی شورای نگهبان گفت: واکنش او بیشتر سیاسی و نه حقوقی است.

صادقی همچنین درباره اعتراض برخی افراد از جمله اعضای شورای شهر به گزارش تعداد مبتلایان به کرونا در تهران گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس در موضوع و ابعاد مختلف کرونا  و نیز در مورد آمارها به صورت تفصیلی ورود پیدا کرده است، اما هنوز نتیجه گزارش را نمی‌دانم.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت باید به مساله ورود کند و من هم به عنوان رئیس فراکسیون شفاف‌سازی دنبال نظام آماری هستم اما اولویت با کمیسیون بهداشت است، خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی که سخنگوی وزارت بهداشت می‌دهد قید دارد و تاکید دارند که مرگ‌ها و مبتلایان قطعی را اعلام می‌کنند، این یعنی ممکن است موارد غیر قطعی هم وجود داشته باشد که به آن اشاره نمی‌شود.

وی درباره نهادهایی که اسم مردمی دارند اما با منت به مردم کمک می‌کنند و کمک‌های آنها نیز شائبه‌های سیاسی دارد، گفت: باید شفاف شود؛ اما به هر حال بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت کمک‌هایی می‌کنند در حد انتظار نیست اما جزئیات آن را به صورت غیر رسانه‌ای از مسئولان پرس‌وجو کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای نگهبان کدخدایی محمود صادقی رئیس فراکسیون شفاف سازی شورای نگهبان قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این مراسم با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره نظام بانکی، مدیران و جمعی از کارکنان بانک سینا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات این بانک برگزار شد.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات شایسته و ماندگار غلامرضا فتحعلی، بسیاری از دستاوردهای کنونی بانک سینا را مرهون زحمات و تلاش‌های تیم مدیریتی و نیروهای توانمند این بانک دانست و افزود: جایگاه بانک سینا در نظام بانکی کشور بیانگر آن است که این بانک می‌تواند به یک بانک نوآور تبدیل شود.

دهقان در ادامه تصریح کرد: بانک سینا باید با اتکا به فناوری روز و استقرار نظام بانکداری جامع و بکارگیری فناوری‌های مالی نوین در راستای کسب موفقیت‌های مطلوب، به بانکی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به نقاط قوت بانک سینا، گفت: بانک سینا یک بانک جوان است که با تحول در ساختار و عملکرد، می‌تواند گام‌های مؤثرتری در تثبیت جایگاه برند و ثبت اعتبار بیشتر در نظام بانکداری بردارد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان ساخت: خدمات بانکداری، در حال گذار از یک فضای سنتی به سمت ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین است و بانک سینا باید با تکیه بر علم «هوش مصنوعی»، فعالیت‌های فیزیکی را به حداقل رسانده و یک بانک نوآور در ارائه خدمات شود.

علی ابدالی سرپرست جدید بانک سینا نیز در سخنانی تأکید کرد: حصول موفقیت در هر مجموعه‌ای، جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی به دست نمی‌آید و با مرور توفیقات بانک سینا در دوره‌های گذشته، کار دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تلاش‌ بیشتر، بر حفظ وضعیت فعلی و ارتقای آن به شرایط بهتر کوشا باشیم.

همچنین غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل سابق بانک سینا گزارشی از عملکرد دوساله گذشته بانک سینا ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، حکم انتصاب سرپرست جدید بانک سینا از سوی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به علی ابدالی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی