Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@13:54:14 GMT

مرگ دو برادر در محوطه دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۴۷۲۸

مرگ دو برادر در محوطه دانشگاه آزاد

مرگ دو برادر خردسال در محوطه دانشگاه آزاد پاسارگاد، قتل مرد جوان با اسلحه شکاری در مهران، زنده سوختن مرد ۶۰ ساله در مشهد، استعفای امام جمعه ایرانشهر پس از یک اقدام جنجالی و مرگ فجیع یک مرد در خانه فساد زن تهرانی، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در این بسته خبری مطالعه می‌کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دو روز گذشته انتشار فیلم هایی از دفن و معدوم کردن جوجه های یک روزه در دو مرغداری (یکی اطراف تهران و دیگری در استان خوزستان)، در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر تلخ و ناراحت کننده دفن جوجه های یک روزه احساسات هر بیننده ای را جریحه دار می کرد. یکی از این فیلم ها مربوط به دفن جوجه های یک روزه یک مرغداری در استان خوزستان و شهرستان باغملک بود. در این فیلم نشان داده می شود که هزاران جوجه با یک دستگاه کمپرسی در گودالی تخلیه می شوند و روی آن خاک ریخته می شود.

صفدر پیرمرادی مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای گفت: اول می خواهم از همه مردم ازطرف خودم و کارگرانم بابت رنجش خاطرشان با دیدن چنین صحنه ای عذرخواهی کنم . این را باید اضافه کنم که شخصا به هیچ عنوان خبر نداشتم که کارگران جوجه ها را به محل دفن زباله ها برده اند و سپس روی آنها خاک ریخته اند.

البته معدوم کردن جوجه های یکروزه در شرایط رکود صنعت مرغداری رویه مرسوم نه تنها ایران بلکه جهان است اما بازهم می گویم نه به این شکل! اما می خواهم این فرصت را هم به من بدهید که روی دیگر سکه را هم به شما نشان بدهم.

پیرمرادی افزود: اصل قضیه این است که با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن رستوران ها مصرف مرغ در کشور بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر مرغداران در حال حاضر مرغ را کیلویی ۵ هزارو۵۰۰ تا ۶ هزار تومان می فروشند در صورتی که قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ حدود ۱۰ هزار تومان است یعنی ضرر ۳ هزار تومانی در فروش هر کیلو گوشت مرغ!

پیرمرادی گفت: ماهانه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور انجام می شود که بخش کوچکی از آن مربوط به واحد من است که ظرفیت آن ۲۵۰ هزار قطعه در ماه است. در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار مقرر شد که جوجه ریزی فروردین و اردیبهشت تا ۱۰ میلیون قطعه کم شود و خب ما هم باید از کاهش تولید پیروی کنیم. وی خاطرنشان کرد: صنعت مرغداری بویژه واحدهای گوشتی و مرغ مادر در ایام کرونا هر ماه متحمل خسارت یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومانی شده اند و ما نیز جزو این چرخه هستیم.

وی ضمن اظهار تاسف مجدد از اتفاقی که افتاده تاکید کرد: هموطنان گرامی واحد من ۵۰۰ کارگر دارد و با وجود ضرر ماهانه ۶ میلیارد تومانی حتی یک نفر از کارگران را اخراج نکرده ام و نان هیچ خانواده ای را در این شرایط نبریده ام و نخواهم برید اگر جز این است بیایند بگویند.

وی در پاسخ به اینکه مردم گلایه دارند که چرا شما اجازه داده اید که اصولا تخم مرغ ها به جوجه تبدیل شوند توضیح داد: دوره تبدیل تخم مرغ به جوجه یکروزه ۲۱ روز است که ۱۸ روز تخم مرغ ها در یک دستگاه و ۳ روز بعد به یک دستگاه دیگر منتقل می شوند وقتی ستاد تنظیم بازار تصمیم خود را اعلام کرد؛ جوجه ها در دستگاه دوم بودند که متاسفانه کاری از دست کسی برنمی آمد و چه من می خواستم چه نمی خواستم این جوجه ها سر از تخم در می آوردند.

 وی خاطرنشان کرد: الان جوجه هایی که قرار بوده امروز و فردا سر از تخم در بیاورند را از دستگاه خارج کرده ایم و دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

وی همچنین در خصوص اینکه چرا این جوجه ها بین مردم توزیع نشده گفت: ما از شهر ۴۰ کیلومتر دور هستیم در ضمن در ایامی که کرونا آمده و مردم می ترسند حتی با عزیز خود دست بدهند چطور می توانستم ۲۵۰ هزار قطعه جوجه یکروزه را میان مردم شهر یا روستا توزیع کنم آیا نمی گفتند این جوجه ها خودشان عامل انتشار ویروس هستند؟

مرگ دو برادر خردسال در محوطه دانشگاه آزاد پاسارگاد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از جان باختن ۲ برادر ۸ و ۱۲ ساله بر اثر برق گرفتگی در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برق گرفتگی ۲ برادر در پشت بام دانشگاه آزاد شهرستان پاسارگاد، بلافاصله ماموران انتظامی و تیم های امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد ۲ برادر ۸ و ۱۲ ساله که فرزندان نگهبان دانشگاه آزاد می‌باشند در کنار ترانس برق در پشت بام در حال بازی بوده‌اند که دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست می دهند.

سرهنگ محمدی بیان داشت: گروه‌های امداد و نجات و ماموران انتظامی پس از انجام بررسی های اولیه، جسد متوفیان را برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل کردند.

زنده سوختن مرد ۶۰ ساله در مشهد

جسد سوخته مرد ۶۰ ساله ای که با ضربات شیء برنده به قتل رسیده بود، در منزل مسکونی اش کشف شد.

دقایق اولیه بامداد روز گذشته اهالی خیابان طبرسی شمالی ۳۸ با دیدن شعله های آتش و دود که از پنجره طبقه دوم یک ساختمان ویلایی بیرون می زد ماجرا را به آتش نشانی اطلاع دادند.

دقایقی بعد با اطفای شعله های آتش، جسد خون آلود و سوخته مردی در سرویس بهداشتی منزل کشف شد.

با حضور قاضی ویژه قتل عمد در محل وقوع جنایت تحقیقات در حالی ادامه یافت که بررسی ها از اختلافات خانوادگی بین مرد ۶۰ ساله و همسرش حکایت داشت .

بنابراین به دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ عازم منطقه سرولایت شدند و همسر مقتول را دستگیر کردند. تحقیقات بیشتر در این باره ادامه دارد.

استعفای امام جمعه ایرانشهر پس از یک اقدام جنجالی

استعفای امام جمعه ایرانشهر که با یک کلیپ، جنجال‌ساز شد مورد موافقت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه قرار گرفت.

اخیراً کلیپی از حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در حالی که داخل خودرو نشسته بود و به کارگران پول می داد، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش هایی روبرو شد و موجب سوءاستفاده رسانه های معاند و هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت گردید.

پس از این واکنش ها، حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر با ارسال نامه ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استعفای خود را اعلام کرد که مورد موافقت این شورا قرار گرفت.

امام جمعه مستعفی ایرانشهر تاکید کرده قصد کمک به کارگران را داشته و از مردم ایرانشهر که اسباب تکدر خاطر آنان فراهم شده، پوزش طلبیده است.

مرگ فجیع یک مرد در خانه فساد زن تهرانی

مرد جوان وقتی در خانه فساد زن تنها بود در برابر اعتراض اهالی ساختمان قرار گرفت که برای فرار به سمت بالکن خانه رفت و به پایین سقوط کرد.

روز گذشته سناریوی سقوط مرگبار مرد جوانی در شهرری به ماموران پلیس مخابره شد و با توجه به مرموز بودن حادثه تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

تحقیقات پلیسی نشان از آن داشت که زن جوانی در طبقه چهارم ساختمان که به تنهایی زندگی می کند یک خانه فساد تشکیل داده و مرد جوان از خانه این زن به پایین سقوط کرده است.

کارآگاهان در ادامه پی بردند که وقتی مرد جوان پای در خانه فساد زن تنها می گذارد همسایه ها که از رفت و آمدهای مردهای هوسران به این خانه اعتراض داشتند به جلوی در خانه زن جوان رفته و به رفتارهای وی اعتراض می کنند که مرد جوان از ترس گرفتار شدن و فاش شدن نیتش به این خانه تصمیم به فرار از بالکن طبقه چهارم داشته که به پایین سقوط کرده و به کام مرگ فرو می رود.

بنا به این گزارش، جسد مرد جوان برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

قتل مرد جوان با اسلحه شکاری در مهران

درگیری و نزاع میان دو نفر از اهالی یک روستا در بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران باعث مرگ یکی از آنها شد.

سرهنگ قدرت الله شهبازبیگی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز خبری ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در روستای (سرنی) از توابع بخش صالح آباد شهرستان مهران، ماموران کلانتری سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند که فردی ۲۹ ساله با گلوله اسلحه شکاری از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

فرمانده انتظامی مهران با بیان اینکه موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، یادآور شد: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی، موفق به شناسایی قاتل شده و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ شهبازبیگی اضافه کرد: متهم فردی میانسال است که پس از دستگیری، در بازجویی‌های اولیه به قتل مذکور اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب مهران در حال رسیدگی است، گفت: ماهیت و ابعاد مختلف و انگیزه های احتمالی این قتل در دست بررسی است.

بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

کد خبر 419802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جوجه ریزی واحد تولید جوجه یک روزه حوادث حوادث جاده ای حوادث ترافیکی حوادث کار بسته خبری حوادث شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام جمعه ایرانشهر خانه فساد زن مرد ۶۰ ساله جوجه های یک قرار گرفت مرد جوان جوجه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکنون، کمی بیش از ۹ ماه از دوران تصدی رئیس کنونی دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا می گذرد که این دانشگاه به مرکز جنبش حامی غزه در روزهای اخیر تبدیل شده است. مینوچه نعمت شفیق که اقتصاددان مصری الاصل و مقام بلندپایه سابق بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک انگلستان، و رئیس سابق دانشکده اقتصاد لندن لست، به دلیل مدیریت اعتراضات و همکاری با پلیس برای سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا تحت فشار است.

در پی جنگ اسرائیل در غزه، مدیران دانشگاه کلمبیا تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. لیز ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد، هر دو در پی فشارهایی که به دلیل واکنش آنها به یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه وجود داشت، از سمت خود کناره گیری کردند.

جیمز فینکلشتاین، استاد بازنشسته سیاست عمومی در دانشگاه جورج میسون که در مورد انتخاب و استخدام روسای دانشگاه ها مطالعه می کند، به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: او در معرض خطر جدی لست.

در کلمبیا، برخی از دانشجویان، اساتید و قانونگذاران چپ‌گرا از این که شفیق به پلیس نیویورک اجازه داد تا اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین را متوقف کند، خشمگین هستند.

آنها می گویند که سرکوب تظاهرات دانشجویی که منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر شد، آزادی تحصیلی را نقض می کند. در عین حال، دانشجویان، گروه‌های مذهبی و قانون‌گذاران راست‌گرا می‌گویند که دولت نتوانسته است یهودی‌ستیزی را در محوطه دانشگاه کلمبیا و در اعتراضات بیرون محدوده آن را متوقف کند.

فینکلشتاین افزود: "احتمال حفظ شغلش در بهترین حالت پنجاه پنجاه است."

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دموکراسی علیه آزادی
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه
  • (ویدیو) طرز تهیه جوجه کباب زغالی توسط ذوج جوان غارنشین
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر