Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) اگرچه عملیات بازسازی و نوسازی را طی می‌کند اما در میدان مقابله با کرونا ورود کرده و در لبیک به مطالبه رهبری برای رزمایش مواسات و خدمت مومنانه، با شناسایی خانواده‌های ‌آسیب‌دیده از کرونا درصدد کمک به آنها درآمده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ‌های مساجد: کارکرد و نقش مساجد در مقابله با ویروس کرونا بسیار برجسته بوده است و می توان با قاطعیت گفت این خانه های خدا در خط مقدم این جهاد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجدی ها در دوره شیوع کرونا به طرق مختلف همچون سمپاشی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه یا تولید و توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان، حضور در بیمارستان ها برای عیادت بیماران کرونایی و تقویت روحیه و سپاسگذاری از مدافعان سلامت مردم و آگاهی بخشی به مردم درباره نشانه ها و راه های انتقال کرونا، به میدان آمدند.

 

ورود جهادی مسجدی ها و تبدیل شدن مساجد به پایگاه مقابله با ویروس کرونا پر است از نقاط درخشان و جذاب که در کنار یکدیگر، آسمانی درخشنده و تابناک در دفاع از سلامت مردم فراهم آورده اند که هر روز شاهد ریزش باران مهر و محبت آن بر سر ایرانیان هستیم.

 

یکی از این نکات جالب، اقدام مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) (واقع در تهران، منطقه کیانشهر، خیابان سیامک جنوبی، بن بست ششم شرقی) است که چند سالی است که عملیات بازسازی و نوسازی در آن انجام می شود و هنوز به پایان نرسیده است.

 

 

اما وقتی موضوع خدمت به همنوع و هموطن به میان می آید، تفاوتی میان مسجد جامع با مسجدی در حال تکمیل یا حتی مسجدی کوچک در روستایی در دورترین نقطه کشور وجود ندارد، همه در صفی واحد، وارد عرصه جهاد می شوند.

 

مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) به گفته حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی»، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی (ره) (مناطق 14 و 15 شهر تهران) «چند سالی است کار تکمیل و نوسازی ساختمان آن ادامه دارد» و اهالی آن که هزار تومان هزار تومان روی هم گذاشتند تا کار تکمیل آن را به پایان برسانند، امیدوارند با همکاری برخی از نهادهای خدماتی و فرهنگی شهر تهران و همچنین تعدادی از خیران مسجدساز، در آینده نزدیک شاهد پایان این فرایند باشند.

 

به هر روی حتی مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) نیز در دوره شیوع ویروس کرونا از خدمتگزاری به مردم و مدافعان سلامت بازنایستاده است و هر روز بسیجیان آن همراه با سایر بسیجیان پایگاه های مقاومت مساجد حوزه 237 حضرت سیدالشهدا (ع) کیانشهر در کار ضد عفونی کردن معابر و ورودی برخی از اماکن عمومی و توزیع بسته های بهداشتی میان خانواده ها مشارکت دارند.

 

 

 

این مسجد همچنین جزو مساجد فعال در نهضت خدمت رسانی به نیازمندان در ایام ولادت حضرت بقیه الله (عج) (نیمه شعبان) بود و در پی فرمایش مقام معظم رهبری درباره شکل گیری رزمایش همدلی و مواسات در کشور برای دستگیری از نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان، اقدامات خوبی برای مشارکت در اجرای رزمایش کمک مومنانه به فقرا انجام داده است.

 

همین فعالیت ها سبب شد مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) به عنوان میزبان نشست ائمه جماعات مساجد فعال در مقابله با ویروس کرونا در روز یکشنبه، سی و یکم فروردین ماه باشد و در همین نشست بود که مطرح شد قرارگاه همدلی و مواسات در مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده و به تبع آن، چنین ساختاری در هر یک از نواحی این مرکز راه اندازی شده است.

 

این خانه خدا در راستای اجرای رزمایش همدلی و مواسات قرار است در تهیه و توزیع بسته های ارزاق و همچنین شناسایی خانواده های نیازمند به ویژه آنهایی که در دوره شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند ، نقش آفرینی کند.

 

 

 

 

از نکات جالب دیگر اینکه به دلیل فعال بودن مسجد حضرت سیدالشهدا(ع) و پایگاه مقاومت بسیج آن، این خانه خدا باوجود طی مراحل نوسازی و بازسازی و البته متوسط بودن از نظر مساحت، همیشه جزو شعب اخذ رای در ادوار انتخابات در نظام جمهوری اسلامی انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی مهدوی»، امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) در گفت و گو با خبرنگار شبستان درباره اقدامات این مسجد در اجرای رزمایش مواسات، اظهار کرد: اهالی این مسجد همیشه به فکر خانواده های نیازمند هستند و این موضوع را در نیمه شعبان امسال نشان دادند و ان شاءالله در اجرای رزمایش همدلی و مواسات نیز نشان خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) جزو مساجد فعال در برگزاری برنامه های جذاب و مخاطب پسند در مناسبت های مذهبی و ملی است، گفت: به همین دلیل این مسجد و امام جماعت آن، جزو برترین های جشنواره 12 تا 12 انتخاب شدیم.

 

سخن آخر اینکه مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) توانسته با همراهی و همدلی و همت مضاعف امام جماعت جوان، اعضای هیات امنا و بسیجیان، ضمن تلاش برای تکمیل ساختمان این خانه خدا در جذب نسل جوان، برگزاری برنامه های متنوع و مشارکت در اجرای طرح ها و پویش های ملی از جمله کمک مومنانه به نیازمندان، موفق باشد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش کمک مومنانه سبک زندگی اسلامی فعالیت های مسجدی مسجد حضرت سیدالشهدا همدلی و مواسات اجرای رزمایش ویروس کرونا خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۵ پروژه آموزشی بابلسر نیمه کاره است
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران