Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن انتظاری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد آخرین وضعیت بررسی طرح معماری کلان شبکه ملی اطلاعات که از دی ماه سال ۹۸ از سوی شورای عالی فضای مجازی به کارگروه تخصصی سپرده شده بود، گفت: کار کمیته کارشناسی مستقر در مرکز ملی فضای مجازی در خصوص بررسی ابعاد طرح معماری کلان شبکه ملی اطلاعات تا قبل از شیوع بیماری کرونا به طور دقیق پیش می رفت، اما این جلسات کارشناسی به دلیل شرایط کرونا، فعلا معطل باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه بررسی های مربوط به الزامات و طرح پیشنهادی وزارت ارتباطات در خصوص شبکه ملی اطلاعات در جلسات کارشناسی اعضا، به نیمه راه رسیده بود، گفت: فعلا برگزاری این کارگروه برای از سرگیری بررسی شاخص های طرح معماری کلان، به تعویق افتاده است.

انتظاری با اشاره به اینکه در پاره ای موارد اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی جلسات را به صورت مجازی و در قالب ویدئو کنفرانس برگزار می کنند، ادامه داد: اما روند برگزاری جلسات مربوط به کارگروه تخصصی بررسی طرح کلان شبکه ملی اطلاعات و نیز جلسه شورای عالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور، به دلیل بحران کرونا فعلا مشخص نیست.

وی گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا، شورای عالی فضای مجازی تشکیل جلسه نداده است.

به گزارش مهر، طرح کلان و معماری شبکه‌ ملی اطلاعات که از سوی وزارت ارتباطات در دی ماه ۹۸ به شورای عالی فضای مجازی ارائه شد در کارگروه متشکل از اعضای حقیقی شورا و معاونان مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و قسمت‌هایی از آن در بهمن ماه ۹۸ در قالب اهداف شبکه ملی تا سال ۱۴۰۴ به تصویب این شورا رسید. بر این اساس مقرر شد مفاد کامل این سند ۱۰ صفحه ای تا پایان سال ۹۸ تکمیل و پس از انجام اصلاحات نهایی، به‌عنوان سند کلان و معماری شبکه‌ ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به تصویب برسد.

کد خبر 4904174 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا شبکه ملی اطلاعات شورای عالی فضای مجازی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو نوآوری شرکت دانش بنیان تولید فناوری فضایی اینترنت ناسا گوگل پارک علم و فناوری فیس بوک ایالات متحده آمریکا شورای عالی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات طرح معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امکان تعویق بازنشستگی شهردار قم وجود ندارد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس