Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشجویان شهید چمران اهواز به خصوص در مقاطع کارشناسى و ارشد به صورت حضورى برگزار می‌شود.

علیرضا جلیلی‌فر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزارى دانشجو، در خصوص زمان برگزارى امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشجویان گفت: زمان برگزارى امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشگاه شهید چمران اهواز هنوز مشخص نیست، اما این امتحانات قطعا برگزار مى شوند؛ انتظار داریم با مساعد شدن شرایط این آزمون‌ها را از ۱۵ تیرماه به بعد برگزار کنیم، اما اگر این امکان فراهم نبود و نتوانستیم این امتحانات را برگزار کنیم، زمان برگزارى را به مرداد یا شهریور و یا دو هفته اول مهرماه تغییر خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیلی‌فر اضافه کرد: در صورتى که تا ۱۵ تیرماه، ستاد ملى مبارزه با کرونا تجمعات را مشکل ساز نداند، امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در اولین فرصت برگزار خواهند شد و در صورتى که برگزارى تجمع، خطرساز اعلام شود، زمان برگزارى این آزمون به تعریق خواهد افتاد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به شیوه برگزارى امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشجویان ابراز کرد: امتحانات پایان ترم تحصیلى دانشجویان شهید چمران اهواز به خصوص در مقاطع کارشناسى و کارشناسى ارشد به صورت حضورى برگزار خواهند شد و به دلیل اهمیت امنیت و سلامت در برگزارى این آزمون ها، نمى توانیم آن‌ها را به صورت غیرحضورى و مجازى برگزار کنیم.

وى با تاکید بر اینکه امتحانات پایان ترم تحصیلى جارى به صورت حضورى برگزار مى شوند، ادامه داد: به اعضای هیأت علمی دانشگاه اعلام شده که برگزاری امتحانات میان ترم ضرورت ندارد، اما اگر هر کدام از اساتید، تمایل به برگزارى این آزمون دارد، باید در قالب فعالیت‌های آموزشی باشد. با این اوصاف، اگر استادی بخواهد نمره‌ای را به عنوان میان‌ترم در نظر گیرد، صرفا باید در قالب فعالیت‌های آموزشی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز ویروس کرونا مبارزه با کرونا دانشگاه شهید چمران اهواز زمان برگزارى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۲ امتحان «ریاضی» و «علوم» پایه ششم به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود، گفت: امتحانات پایه ششم همواره به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار و ارزش‌یابی دانش‌آموزان در دوره ابتدایی (پایه اول تا ششم) به صورت توصیفی انجام می‌گیرد اما مقرر شده امتحانات ۲ درس مذکور به صورت هماهنگ کشوری برگزار شود.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص جزییات این خبر اظهار کرد: معلم خود دانش‌آموزان پایه ششم اوراق امتحانی «ریاضی» و «علوم» را تصحیح خواهند کرد و عملکرد دانش‌آموزان به عنوان ابزاری در کار پوشه آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون، معلم بر اساس ارزشیابی که در طول سال تحصیلی از دانش آموز و از طریق فعالیت‌های آموزشی طول سال تحصیلی اعم از تکالیف، آزمون‌های مستمر، تکالیف مهارت محور و در واقع اطلاعات مربوط به کار پوشه دانش‌آموز، نمره پایانی را تعیین می‌کند افزود: امتحاناتی هم که در انتهای دوره تحصیلی پایه ششم اخذ می‌شود، به عنوان یکی از ابزارهای سنجش اندازه گیری است که در اختیار معلم مربوطه قرار می گیرد و در واقع قضاوت را در مورد دانش آموز تکمیل می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبلا طراحی سوالات توسط گروه‌های آموزشی مناطق در سطح شهرستان و منطقه طراحی می شد ادامه داد: اما اکنون سوالات امتحانی توسط گروه‌های آموزشی در معاونت آموزشی ابتدایی و در سطح ستاد طراحی می‌شود.

طریفی با بیان اینکه همچنین مقرر است امتحانات هماهنگ توسط خود معلم و در کلاس مربوطه برگزار شود گفت: هدف برگزاری دو آزمون کشوری ریاضی و علوم ارزیابی کلیت نظام آموزشی است.

وی افزود: با این کار ارزیابی دقیقی از عملکرد نظام آموزشی و کیفیت آموزشی خواهیم داشت تا نحوه اجرای آزمون، تصحیح اوراق امتحانی، نمره دهی به دانش آموزان، اعمال و فرآیندهای ارزشیابی دانش آموز توسط معلم مربوطه به مشابه سایر آزمون‌های مداد کاغذی که در طول سال تحصیلی گرفته می‌شده، انجام می شود لذا این آزمون به عنوان یکی از ملاک‌های ارزشیابی پایانی دانش‌آموز استفاده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی به صورت «توصیفی» در طول سال تحصیلی بر اساس آیین نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده