Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-07@14:01:45 GMT

بانک‌ها همچنان اقساط وام ازدواج را کسر می‌کنند!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۵۸۱۸

در پی صحبت های مکرر عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمايت بانک از کسب و کارهای زيان ديده از شيوع ويروس کرونا و تعويق پرداخت تسهيلات آنها و همچنين تعويق پرداخت تسهيلات وام​های قرض الحسنه، قرار بر این شد که از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند يا از حساب ضامنين آنها در شعب بانک​ها و مؤسسات اعتباری، چیزی کسر نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بانک مرکزی چندین بار تاکید کرد و از مدیران بانکی خواست تا از گرفتن اقساط اینگونه وام ها تا اردیبهشت ۹۹ خودداری کنند و اقساط کسر شده از حساب گیرندگان تسهیلات را به حسابشان بازگرداند.

همچنین معاون بانک مرکزی کسر اقساط وام قرض‌الحسنه از حساب مشتریان و ضامنین غیرقانونی اعلام کرد.

اما آن طور که پیداست بانک ها توجهی به این مسئله نکردند و از اجرای این دستورالعمل مهم سر باز می زنند و همچنان اقساط را از مشتریان خود کسر می کنند.

اما مسئله فراتر از این حرفاست. آنطور که پیداست بانک هایی که وام ازدواج می دهند نه تنها مراعات زوجین را نمیکنند بلکه در صورت به تعویق افتادن قسط، جریمه ای برای این زوجین در نظر میگرند که این مسئله اصلا عادلانه نیست.

از بانک مرکزی درخواست داریم تا هرچه زودتر این مسئله را پیگیری کند تا در حق کسی اجحاف نشود؛ همچنین از بانک ها انتظار می رود تا در این شرایط حساس, بیشتر مراعات مردم را کنند و مشکلات مردم را بیشتر نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب بانک مرکزی به درخواست زوج‌های جوان: «هیچ بانکی اعتبار پرداخت وام ازدواج ندارد»
  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها