Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی موفق به تولید محلول ضد عفونی کننده با ترکیب متفاوت برای مقابله با ویروس کرونا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی پس از ۲ ماه تلاش موفق به تولید محلول ضد عفونی کننده با ترکیب متفاوت به مقابله با ویروس کرونا آمده است.
جعفری زاده عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی در این باره گفت: دیواره ویروس‌ها از مواد هیپیدی یا چربی تشکیل شده که برخلاف باکتری‌ها ترکیبات آنتی بیوتیک‌ها بر آن اثر گذار نبوده و الکل موجب از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری زاده مطرح کرد: مواد ضد عفونی کننده که برای از بین بردن ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد باید دارای ۷۰ درصد الکل باشد. این ضد عفونی کننده علاوه بر این که خاصیت میکروب کشی و ویروس کشی دارد می‌تواند در زمینه تلطیف کردن بوی الکل تاثیر بسزایی داشته باشد. لازم به توضیح است تولید این محلول با اراده و همت مسئولین در منطقه آزاد ارس آغاز و به تولید انبوه رسیده است.
ساخت محلول ضد عفونی کننده مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند حاوی عصاره‌های گیاهی بوده که می‌توانند برای از بین بردن ویروس کرونا کمک کند و هم باعث معطر شدن این محلول شود. از ویژگی‌های مهم این محصول استفاده از ویتامین E و سایر ترکیبات مرطوب کننده پوست می‌باشد که می‌تواند از بیماری‌های پوستی جلوگیری به عمل آورد.
این محلول روزانه بیش ۷ هزار بطری تولید می‌شود و به گفته مدیرعامل کارخانه اگر الکل مورد نیاز تامین شود تولید این محلول به ۳۰ هزار بطری هم خواهد رسید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ویروس دانشگاه صنعتی سهند شرکت دانش بنیان محلول ضد عفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رزاقی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه فصل گل دادن درختان مرکبات آغاز شده است، گفت: باغداران برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های خسارتزای درختان میوه توصیه‌های کمیته پیش آگاهی آفات و بیماری‌های باغات سیاه ریشه را جدی بگیرند.

او افزود: باغداران برای اطلاع دقیق از زمان مبارزه با آفت، با ارایه نمونه به کلینیک‌های گیاهپزشکی و دریافت نسخه گیاهپزشکی نسبت به مبارزه به موقع با آفت روی درختان آلوده اقدام کنند.

رزاقی گفت: اگر درخت دچار ضعف عمومی است توصیه می شود هنگام سمپاشی، کودهای محلول و ریزمغذی های مکمل به محلول های سمپاشی اضافه شود.

او افزود: در زمان سمپاشی عمومی، بستگی به اینکه درخت آلوده باشد یا خیر، با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی از این درختان بازدید می شود و اگر آلوده به حشرات مکنده و بیمارهای قارچی و آفت باشد توصیه می شود با ترکیبی از سموم قارچ کش، حشره کش و کنه کش به انضمام مکمل های غذایی محلول پاشی و سم پاشی درخت انجام شود تا درخت حالت طبیعی خود را پیدا کند.

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • تبرئه مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!