Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:49:57 GMT

غربالگری ۱۰۰ درصد روستاهای قم علیه ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۵۸۵۵

غربالگری ۱۰۰ درصد روستاهای قم علیه ویروس کرونا

محمدجواد باقریان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ‌افزود: دراین طرح بهورزان ضمن تماس با جمعیت ساکن روستاها، نسبت به علایم بیماری اطلاع‌رسانی و افراد را غربالگری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این طرح ۹۸ درصد جمعیت ساکن در روستاهای قم توسط کارشناسان خانه‌های بهداشت تحت پوشش قرار گرفتند و ۲ درصد باقی‌مانده نیز در مقطع کنونی ساکن روستا نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارشناسان مرکز بهداشت با مراجعه به درب منازل افرادی که تماس نزدیک با بیماران کرونایی داشتند، آن‌ها را به‌صورت حضوری غربالگری کرده و منازل این افراد را مورد گندزدایی می‌دهند.

به گفته باقریان، جمیعت روستایی قم ۸۲ هزار و ۲۴۹ نفر در قالب حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ خانوار می‌باشد.

وی بیان کرد: تمام اماکن عمومی روستاها از جمله امامزاده‌ها، مساجد و حسینیه‌ها تعطیل و اطلاع‌رسانی لازم برای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت توسط صنوف مختلف انجام‌شده است.

وی با اشاره به این‌که وضعیت شیوع ویروس کرونا در روستاها بهتر از شهر قم است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رفت‌وآمد ساکنان روستاها به شهرها کاهش قابل‌توجهی یافته و اقدامات بهداشتی به‌طور مرتب در حال انجام است،‌ سطح روستاها پاک‌تر از شهر است.

معاون مرکز بهداشت قم افزود: کارشناسان این مرکز از طریق پمفلت و پوستر اطلاع‌رسانی مناسبی در سطح روستاها انجام داده‌اند و در حال حاضر روستاییان اطلاعات خوبی در زمینه نحوه پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی دارند.

به گفته وی،‌ ۵۹ خانه بهداشت و ۱۴ مرکز روستایی در روستاهای قم فعال است که ۸۵ بهورز، ۳۰ پزشک و ۲۰ ماما در این مراکز مشغول به خدمت هستند.

به گزارش ایرنا،‌ کووید۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان این در حالیست که خانه بهداشت روستا از آبها نمونه گیری کرده و به مرکز بهداشت گزارش داده است.
این روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ۱۰ و نیم لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که از دو چاه آب روستا حداقل ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی