Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در استان فارس اجرا می‌شود.

او افزود: در قالب این طرح نظارت بر قنادی‌ها که مصرف کننده عمده شکر و روغن و همچنین آرد هستند صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهنما ادامه داد: در راستای اجرای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان به دنبال نظارت مستمر بر بازار و توجه ویژه به موضوع نظارت برتوزیع کالا‌های مشمول استاندارد و پرتقاضای این ماه مبارک، بازرسی‌ها در این ماه تشدید می‌شود.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: تمامی مواد اولیه زولبیا و بامیه اعم از شکر، روغن، آرد و همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد باحضور در قنادی‌ها، بر مصرف این اقلام نظارت نموده تا جعبه‌های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن‌های سیاه پخت نشود.

او تصریح کرد: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۷ و ۳۶۲۹۰۹۰۶ به این اداره کل منعکس کنند تا بازرسان این اداره کل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان 99 استاندارد فارس ویروس کرونا طرح ویژه نظارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • کتف و بال مرغ را با این روش ویژه سوخاری کنید
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢