Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@04:49:04 GMT

خطر زل زدن به صفحه نمایش برای کودکان خردسال

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۶۵۷۴

خطر زل زدن به صفحه نمایش برای کودکان خردسال

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مطالعه جدید نشان می دهد کودکانی که از سنین پایین از دستگاه های تلفن همراه استفاده می‌کنند، قادر به تنظیم رفتار خود نیستند.

ما به عنوان بزرگسالان دائماً در حال کار با رایانه هستیم، تلفن هایمان را نگاه و تلویزیون تماشا می کنیم. در چنین شرایطی کودکان در حال انتخاب این رفتار هستند و زمان زل زدن به صفحه نمایش در میان کودکان افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) نشان می دهد که کودکان 8 تا 10 ساله، به طور متوسط ​​6 ساعت در روز را جلوی صفحه نمایش می گذرانند. در سن 11 تا 14 سالگی، این مقدار تقریباً 9 ساعت در روز افزایش می یابد. مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که این استفاده در سنین کودکی روی رشد کودک تأثیرات اساسی دارد. این محققان یافته های خود را در JAMA Pediatrics منتشر کردند.

محققان در مدارس پیش دبستانی کودکان را بین 32 تا 47 ماه بررسی کردند و داده های 56 نفر از آنها را آنالیز کردند. این مطالعه را بیش از دو سال و نیم سال، بین ژوئیه 2016 و ژانویه 2019 انجام شد. دانشمندان در این آزمایش توانایی کودکان در مورد برنامه ریزی، کنترل و نظارت بر افکار، احساسات و رفتارها آن ها را بررسی کردند. بسیاری از افراد غالباً این مهارت های مهم را با توانایی های تحصیلی و اجتماعی آینده، بهزیستی جسمی و روحی و درآمد مرتبط می دانند.

نتایج تحقیق نشان داد کودکانی که در اوایل زندگی از هرگونه وسیله صفحه نمایش دار (از جمله تلویزیون، رایانه، تلفن های هوشمند و تبلت) استفاده می کنند توانایی خود تنظیمی پایین تری دارند.محققان توصیه می کنند که والدین میزان زمان استفاده کودکان پیش دبستانی از تلفن همراه را محدود کنند.

انتهای پیام/

178 / 336 صفحه نمایش تلوزیون موبایل کودکان خطر موبایل برای کودک

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صفحه نمایش تلوزیون موبایل کودکان صفحه نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،روزنامه‌های ورزشی یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به موضوعات مختلف فوتبال پرداخته اند.

دیگر خبرها

  • صفحه اول روزنامه‌های ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)
  • هجوم هواداران خردسال به محل تمرین استقلال
  • قابلیت جدید اندروید ۱۵ برای استفاده از گوشی در رخت‌خواب
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • یک استقلالی و نمایش مطمئن در چپ تراکتور