Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:10:56 GMT

۵۲۰۰ تست کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۶۶۲۵

۵۲۰۰ تست کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

پرویز یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تست برای نزدیکان افرادی که دارای ویروس کرونای مثبت بوده اند،بیماران با علائم مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد و افرادی که از شهرهای آلوده وارد استان شده اند، گرفته شده است.

وی بیان کرد: به ازای هر یکصد هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد ۷۵۰ تست کرونا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد: با وجودی که در هفته های نخست آزمایشگاه ویروس شناسی در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت با تلاش و پیگیری های فراوان این تعداد تست کرونا انجام شده است که نشان دهنده حساسیت مسئولان علوم پزشکی برای بیماریابی است.

یزدان پناه تاکید کرد: میانگین سنی انجام تست کرونا در استان ۴۰ سال است در حالی که این شاخص در کشور ۶۵ سال است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون روزانه ۲۰۰ تا ۳۶۰ تست کرونا در کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود در حالی که اسفند ماه روزانه ۵۰ تا ۷۰ نمونه در  این استان انجام می شد.

وی ابراز داشت: برای انجام تست از نمونه های گرفته شده از آزمایشگاه های تهران و شیراز استفاده شد.

یزدان پناه افزود: از روز سوم فروردین انجام نمونه برای بیماریابی ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش چشمگیر یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و شروع فعالیت اصناف در استان گفت: واحدهای صنفی تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند در سامانه سلامت نام نویسی کنند و در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

یزدان پناه استقبال اصناف استان برای نام نویسی در سامانه سلامت را ضعیف برآورد کرد و افزود: با توجه به ارائه پورتکل های بهداشتی مخصوصی هر صنف در هنگام ثبت نام توجه به این امر ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از مردم خواست که از اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خرید نکنند.

وی با یادآوری شلوغ شدن برخی خیابان های سطح استان گفت: وضعیت هنوز عادی نشده و کمترین کوتاهی می تواند به افزایش درگیری با بیماری کرونا و افزایش مرگ و میر منجر می شود.

یزدان پناه ادامه داد: وضعیت بیماری کرونا در استان مطلوب اما ناپایدار است و نیاز است که طرح فاصله گذاری فیزیکی با جدیت در استان دنبال شود.

مجموع بیماران مبتلا بیماری ویروس کرونا در کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر رسید و تاکنون ۵۲۰۹ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۳۸۹ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


 

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ایران کهگیلویه و بویراحمد دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا یزدان پناه تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • یک میلیون و۳۱۸هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداریهای استان انجام شد
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد