Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جعفری نژاد بسطامی صبح سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جاری مدیریت پسماند را از اولویت‌های مهم کاری سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: این مقوله با سلامت مردم گره خورده و باید توجه به محیط زیست جدی باشد.

جعفری نژاد بسطامی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه و همچنین محیط طبیعی وارد کند؛ دفع غیر بهداشتی زباله‌ها است، گفت: با مدیریت صحیح می‌توان این چالش محیط زیستی را بر طرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از زحمات مدافعان عرصه سلامت بیان کرد: با توجه به حساسیت افکار عمومی در خصوص دفع پسماندهای عفونی ناشی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در زمان شیوع ویروس کرونا در استان، در بازه زمانی اسفند و فروردین ماه چندین مرتبه از سایت دفن زباله پایش هایی صورت گفته و تمامی دستور العمل ها و پروتکل‌های سازمان محیط زیست به مراکز مسئول و مرتبط با موضوع ارسال شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گزارشی از میزان و شرایط دفع زباله‌های عفونی در سطح مراکز درمانی استان همدان ارائه کرد و گفت: با توجه به حجم سنگین کار در مدت گذشته تمام تلاش و دقت خود را در جهت بی خطر سازی این زباله‌های عفونی انجام داده‌ایم.

استفاده از توان بخش خصوصی برای بی خطر سازی زباله‌های عفونی

احمد میرمحمدی اضافه کرد: گاهی به دلیل مستهلک بودن دستگاه اتوکلاو و نیاز به تعمیر و نگهداری مجبور به استفاده از توان بخش خصوصی در زمینه بی خطر سازی زباله‌های عفونی و آلوده به ویروس کرونا شدیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز گزارشی از روند مدیریت پسماند در ایام شیوع ویروس کرونا در شهر همدان ارائه و عنوان کرد: حجم زباله‌های عفونی در این ایام دو برابر شده و در سایت دفع و دفن پسماند پزشکی همدان تمام توان برای رعایت تمامی دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی و زیست محیطی به کار گرفته شده است.

حسین سیبی بی خطر سازی متمرکز پسماندهای عفونی در محل سایت دفع پسماند شهرداری به شیوه زباله سوزی را پیشنهاد کرد.

معاون هماهنگی ا مور عمرانی استاندار همدان نیز در این نشست بر همکاری تمامی سازمان‌های مسئول در مدیریت و نظارت جدی بر دفن پسماندهای عفونی در شرایط کنونی تاکید کرد و گفت: توجه به مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش‌های علمی و نوین در این زمینه یکی از امور زیربنایی در توسعه هر منطقه است.

محمود رضا عراقی با بیان اینکه عدم دفن اصولی زباله‌ها تبعات بسیار جدی در سلامت جامعه و مباحث اجتماعی دارد و اداره کل محیط زیست استان همدان به عنوان مسئول حفظ محیط زیست باید بر عملکرد شهرداری‌ها به عنوان مسئول اصلی در این حوزه نظارت دقیق داشته و اجرایی شدن مصوبات این کارگروه را به طور جدی پیگیری کند، گفت: مسئولین اداره کل محیط زیست به اتفاق کارشناسان دفتر امور شهری استانداری و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی از نحوه بی خطر سازی زباله‌های عفونی در بیمارستان‌های استان بازدید کرده و گزارش نهایی آن را به کارگروه ارائه دهند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان بیمارستان زباله سازمان حفاظت محیط زیست محیط زیست بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی زباله های عفونی مدیریت پسماند بی خطر سازی زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • تولید سالیانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در هرمزگان
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان