Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-02@14:03:48 GMT

ملخ های صحرایی در راه ورود به ایران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۷۵۴۵

ملخ های صحرایی در راه ورود به ایران

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: ملخ های صحرایی از حاشیه دریای سرخ و کشورهای عربستان، عمان، یمن و امارات تقریبا از هفت هشت روز آینده تا ۱۵ روز آینده وارد ایران خواهند شد.

 

به گزارش پول نیوز، محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: با توجه به پیش بینی های سازمان جهانی فائو، ملخ های صحرایی از حاشیه دریای سرخ و کشورهای عربستان، عمان، یمن و امارات تقریبا از هفت هشت روز آینده تا 15 روز آینده وارد ایران خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به هجوم دسته جات ملخ های صحرایی به کشور در سال گذشته گفت: امسال نیز برای دومین سال شاهد هجوم حجم گسترده ای از این آفت خواهیم بود.

این مقام مسئول عنوان کرد: علت طغیان و هجوم ملخ های صحرایی به کشورهای دنیا تغییرات وضعیت آب و هوایی و اقلیمی در محل خاستگاه اصلی این آفت و افزایش میزان بارندگی هاست.

میر درخصوص ضریب نفوذ هجوم این ملخ ها به کشورمان گفت: طبق پیش بینی ها، دسته جات ملخ صحرایی از سمت استان خوزستان وارد هرمزگان و سیستان و بلوچستان و جنوب فارس و احتمالاً جنوب کرمان خواهند شد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه همه تمهیدات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با این آفت فراهم شده گفت: ان شاءالله هیچ مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.

میر با اشاره به مقابله با آفت ملخ صحرایی در وسعت 750 هزار هکتار در سال گذشته یادآور شد: حجم هجوم این ملخ ها به ایران در پنجاه سال اخیر بی سابقه بود اما امسال پیش بینی می کنیم که شاهد حجم بیشتری از هجوم ملخ های صحرایی به ایران باشیم البته قرار نیست که ز و ضرر و زیانی متوجه مزارع و کشاورزان شود و همچون سال گذشته در این خصوص تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: پیش بینی می شود که ما تا مرداد سال آینده درگیر این آفت باشیم و امسال به سطحی معادل یک میلیون هکتار مقابله با ملخ های صحرایی برسیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در پایان یادآور شد: خوشبختانه با کمک وزارت کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخشی از بودجه برای مبارزه تخصیص داده شده و بخشی هم در حال تخصیص است و امیدواریم با کمک های دولت مشکلی در تامین بودجه و اعتبار نداشته باشیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات بودجه کشاورزان ملخ صحرایی سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ملخ های صحرایی روز آینده پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • هجوم برای خرید طلا
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هشدار مهم؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟