Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهندس هادی زارعی سه‌شنبه ۲ اردیبهشت در نشست شورای اسلامی شهر بجنورد که با حضور دکتر سیداحمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، با اشاره به این‌که وجود زباله‌گردها، دستفروشان و متکدیان در سطح شهر، ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، افزود: جمع‌آوری زباله‌گردها با هدف مقابله با کووید-۱۹ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار بجنورد با بیان این‌که در خصوص اجرای اقدامات مقابله با بیماری کرونا با برخی مشکلات فرهنگی و معضلات اقتصادی در سطح شهر رو به رو هستیم، افزود: به عنوان نمونه دستفروشان و زباله‌گردها بیشتر به خاطر مشکلات اقتصادی در شهر اقدام به عرضه اجناس و یا بازیافت زباله اقدام می‌کنند که سلامت خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

زارعی با اشاره به وظیفه اجتماعی و قانونی شهرداری در جمع‌آوری دستفروشان، زباله‌گردها و متکدیان افزود: شهرداری تنها تا ۲۴ ساعت می‌تواند متکدیان را در مراکز خود نگهداری کند و پس از این بازه زمانی باید به نهادهای مسئول تحویل دهد.

شهردار بجنورد در این نشست به تشریح اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و افزود: ضدعفونی معابر شهر در تمام نقاط انجام و برای آشنایی مردم با خطرات کرونا، توصیه‌های لازم با نصب بنر بویژه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: برای تامین سلامت مردم حتی در ناوگان اتوبوس‌رانی، فاصله‌گذاری اجتماعی الزامی شده است.

یک سازمان مردم‌نهاد خراسان شمالی هم در بحبوحه کرونا به یاری زباله‌گردهایی شتافته که دیگر نمی‌توانند از این راه ارتزاق کنند و کمک‌های این تشکل مردمی به صورت بسته‌های غذایی است.

مدیر عامل موسسه پیوند مهر بخش اترک گفت: زباله‌ها یکی از راه‌های انتقال بیماری‌های مختلف است و با شیوع کرونا احتمال آلودگی زباله‌ها به این ویروس محتمل است.

رضا وحدت افزود: پیش از شیوع کووید-۱۹ پسماندهای خشک مانند ظروف پلاستکی، کیسه‌های نایلونی و حتی شیشه توسط زباله‌گردها جمع‌آوری و تفکیک می‌شد که با شیوع کرونا از فعالیت آنهابه منظور پیشگیری از این بیماری جلوگیری شد.

کد خبر 503480 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان شمالی زباله گردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۷۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد