Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پژوهشگر بازار نفت دلیل منفی شدن قیمت نفت آمریکا را خریدهای آتی بازار و کاهش ارزش جهانی نفت به دلیل کرونا دانست و گفت: این قمیت به مرور به حالت عادی باز می‌گردد.

«بهروز نامداری»، پژوهشگر پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص شوک قیمتی روز گذشته برای نفت آمریکا خاطر نشان کرد: نفت وست تگزاس اینترمدییت ( WTI) که در بازار آتی نفت پیش فروش شده‌بود، به تاریخ سررسید نزدیک می‌شد و از آنجا که این نوع نفت دسترسی بسیار کمی به سواحل دارد، نه ظرفیت و امکان ذخیره‌ای داشت و نه بازاری برای فروش، معامله‌گران بازار آتی نیز به دنبال دریافت این نفت نبودند و معمولا به خرید و فروش غیر فیزیکی اقدام می‌کردند اما با وجود شرایطی خاصی که گفته شد و نبود متقاضی، مجبور می‌شدند این مقدار نفت خریداری شده را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر به برداشت و دریافت این نفت اقدام می‌کردند با توجه به قیمت‌های پایین نفت در بازار واقعی، هزینه حمل و نقل بالا و حتی هزینه نگهداری برای آن‌ها اصلا به صرفه نبود، برای مثال خریدار باید حدود 30 دلار برای هر بشکه هزینه می‌کرد تا شاید بتواند با قیمت پایین‌تر به فروش برساند، به همین دلیل خریداران ترجیح می‌دادند حتی مبلغی هم پرداخت کنند ولی این نفت را برداشت نکنند و همین موضوع باعث بروز شوک نفتی شد که البته امروز قیمت‌ها دوباره به شرایط مثبت بازگشت.

این پژوهشگر بازار نفت دلیل منفی شدن قیمت نفت آمریکا را که شب گذشته رخ داد، خریدهای بازار آتی(فیوچر) دانست و توضیح داد: معامله‌گران و تجار معمولا از بازار آینده نفت سودهای خوبی کسب می‌کنند و این بار از معدود دفعاتی بود که به عللی دچار ضرر سنگین شدند.

نامداری درباره امکان بروز این اتفاق برای نفت برنت و یا نفت اوپک بیان کرد: در حال حاضر به گفته مقامات آمریکا این کشور حدود 160 میلیون بشکه نفت در مخازن روی آب و نفتکش‌ها دارد و حدود 112 تا 120 میلیون دیگر هم ظرفیت خالی در کشتی‌ها دارد اما مساله این است که هزینه نگهداری آن‌ها در کشتی هم بالاست و باید همواره زنجیره تولید، ذخیره و فروش فعال باشد؛ در غیر این صورت اگر همچنان عرضه نفت بالا باشد و تقاضایی برای آن وجود نداشته‌باشد امکان وقوع این اتفاق برای نفت اوپک و برنت هم وجود دارد.

او تاکید کرد: در حال حاضر تقاضا به دلیل شیوع کرونا چشم انداز روشنی ندارد.

این کارشناس بازار نفت تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط کنونی تقاضا ممکن است بخش عمده‌ای از عرضه‌کنندگان مثل آمریکای شمالی از بازار خارج شوند چون دیگر تولید، صرفه اقتصادی برای آن‌ها ندارد.

نامداری در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت آمریکا در بازه ۲۰ تا ۴۰ دلار به حالت نرمال برسد و ثابت شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت اوپک قیمت نفت آمریکا نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، تحلیلگر پلتفرم تحلیل زنجیره‌ای کریپتو کوانت، حرکات آتی سرمایه‌گذاران فردی در بایننس را بررسی و بر افزایش نرخ‌های تامین مالی در این صرافی تاکید کرد. وی دریافت که افزایش موقعیت‌های خرید می‌تواند نشان‌دهنده اوج باشد.

بیشتر بخوانید: نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال

این تحلیلگر به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که محتاط باشند. وی خاطرنشان کردکه الگوهای مشابه در گذشته با کاهش کوتاه‌مدت همراه بوده است.

از آنجایی که بایننس یکی از بهترین مراکز مبادلات مبتنی بر افراد است، داده‌ها نشان ‌می‌دهد که سرمایه‌گذاران فردی بایننس موقعیت‌های خرید را ایجاد کرده‌اند و از نظر تاریخی، افزایش موقعیت‌های (پوزیشن) طولانی در بایننس اغلب به معنای اوج است.

به گزارش کریپتو، پس از انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افزایش قابل توجهی بود که اشتها را برای موقعیت‌های طولانی افزایش داده است. بر اساس داده‌های کوین گکو، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۹ درصد افزایش یافته است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۶۴هزار و ۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۲۱ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۲ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۵.۰۷ میلیارد دلار است که ۲۵.۴۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۹۵ میلیارد دلار است که ۸.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۰.۰۵ میلیارد دلار است که ۹۰.۸۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۳ هزار و ۲۹۴.۹۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۰۲ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۰۸۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۹ درصد کاهش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۸۱.۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۰ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۱۴۴.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۴ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۲۸۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۲۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۵۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۲.۴۹ درصد افزایش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۴۵۵دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۹۹ درصد کاهش

انتهای پیام/

کد خبر: 1229452 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۶ ارديبهشت
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد