Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجم پیشین تیم ملی هلند، بالاخره در مورد وقایعی که او را به ترک ورزشگاه امارات و پیوستن به رقیب دیرینه توپچی‌ها وا داشت صحبت کرد. 

طرفداری- رابین فن پرسی به تشریح چگونگی جدایی خود از آرسنال و پیوستن به منچستریونایتد در سال 2012 پرداخت و بر نقش ایوان گازیدیس در این زمینه تاکید کرد. 

به گزارش میرر، مهاجم تیم ملی هلند با انتقال به تیم رقیب، دل هواداران توپچی‌ها را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در فصل اول حضور خود در اولدترافورد به مقام قهرمانی در لیگ برتر رسید و کفش طلای لیگ را هم از آن خود کرد. اما اوضاع می‌توانست طور دیگری پیش برود. فن پرسی در این باره گفته است:

فقط به مسائل بین من و آرسن ونگر بر نمی‌گشت و چیزهای بیشتری بین من و ایوان جریان داشت و منظورم رفتار او و نحوه مدیریت این ماجرا است. اگر بخواهم به گذشته نگاه کنم، باید به خودم هم نگاهی بیاندازم: این که کجا می‌توانستم بهتر کار کنم و کجا اوضاع می‌توانست متفاوت پیش برود. اگر به گذشته برگردم، آن نامه سرگشاده (به هواداران آرسنال) را نمی‌نوشتم. پس از تصمیم سختی که برای جدایی از آرسنال پس از سال‌ها حضور در آنجا گرفته بودم، غیر ممکن بود بتوانم در نامه‌ای دو صفحه‌ای واقعیت‌ها را شرح بدهم. فکر می‌کنم آن متن راهی روزنامه‌ها شد چون شبکه‌های اجتماعی مثل الان رونق نیافته بودند. آن کار را به دلیل ناراحتی‌ام از رویکرد و رفتار ایوان انجام دادم. اما در آن زمان نمی‌توانستم وارد جزییات شوم چون بیان تمامی اتفاقات پشت صحنه غیر ممکن بود. بخشی هم به این بر می‌گشت که آرسنال قرارداد جدیدی به من پیشنهاد نکرد. پس در این زمینه باید بهتر عمل می‌کردم. 

فن پرسی در مورد این که چرا پیشنهاد جدیدی به او ارائه نشد، افزود:

خلاصه این انتقادات نصیب من شد. ولی به جان فرزندانم قسم می‌خوردم اگر کسی بیاید و با مدرک بگوید آرسنال به من قرارداد جدیدی پیشنهاد داده بود، همین امروز میلیون‌ها پوند به او می‌دهم. پیشنهاد نکردن قراردادی جدید به من، تصمیم آرسنال بود و به آن‌ها بستگی داشت. پس از مکالمات متعددی مشخص شد ما ایده‌های متفاوتی درباره باشگاه داریم. به اعتقاد من آرسنال باید از هفت جنبه پیشرفت می‌کرد و اگر آن‌ها می‌خواهند با بهترین تیم‌ها رقابت کنند، باید سریعا این هفت مورد را برطرف کنند. اهمیتی ندارد آن هفت نکته چه چیزی بود ولی ایوان با یکی از آن هفت مورد موافق نبود که همین کافی است. پس بر اساس آن اطلاعات، آرسنال با دیدگاه من که صرفا برای کمک کردن به تیم بود مخالف کرد و پیشنهاد جدیدی به من ارائه نشد. پیام من بسیار واضح و روشن بود؛ این که باشگاه چگونه باید رو به جلو حرکت کند.

او در ادامه افزود:

این دیگر دغدغه‌ای برای من نیست؛ زندگی همین است. من کاملا از اتفاقی که افتاد راضی هستم. به منچستریونایتد رفتم و قهرمان لیگ شدم، بنابراین برای من عالی پیش رفت. از دست ایوان عصبانی نیستم. قدردان هشت سال همکاری خودم با آرسن هستم و او نقش بسیار پررنگی در دوران حرفه‌ای من داشت. می‌توانم بگویم بدون تاثیرات او، هرگز به آن بازیکن تبدیل نمی‌شدم. پس راضی و سپاسگزار هستم ولی حقایقی هستند که نمی‌توان آن‌ها را از یاد برد. من و ایوان رابطه خوبی نداشتیم و چنین چیزی پیش می‌آید. اما این دنیای بزرگان است و در یک مقطع باید از آن عبور کرد. 

 اما در منچستریونایتد با خداحافظی سر الکس فرگوسن و روی کار آمدن دیوید مویس و لوئیس فن خال، به تدریج اوضاع برای فن پرسی سخت شد. او در نهایت در حالی که هنوز یکسال دیگر با یونایتد قرارداد داشت، به فنرباحچه فروخته شد. 

با فن خال صحبت کردم و او به من گفت: «بسیار خب رابین، راه ما جدا می‌شود. من سرمربی هستم و تو بازیکن. باید بروی، وقتت تمام شده است.» پاسخ دادم: «بله، ولی هنوز قرارداد دارم» که گفت: «اهمیتی ندارد.» بی رحمانه بود. در مقاطع پایانی می‌توانستم تصور کنم چنین چیزی در راه است ولی نه به این بی رحمی. ضمنا نحوه بیان عقایدش هم مطرح بود. وقتی چنین پیامی دریافت می‌کنید، چیزهای زیادی در ذهن‌تان می‌گذرد. هنوز قرارداد داشتم، خانواده‌ام راضی بود و من یازدهمین سال حضورم در انگلیس را سپری می‌کردم. ما عاشق زندگی کردن در انگلیس هستیم، پس گام بعدی چیست؟ بچه‌هایم در اینجا به مدرسه می‌روند و دوستان‌ آن‌ها اینجا هستند. خلاصه در کسری از ثانیه همه این چیزها به ذهن‌تان می‌رسد. باید چه واکنشی نشان داد؟ گفتم خواهیم دید چه می‌شود. این نظر شماست ولی من قرارداد دارم و از حضور در منچستریونایتد و انگلیس خوشحالم. پس خواهیم دید چه می‌شود. سپس بلند شدم، با او دست دادم و رفتم. 

زمانی که فن پرسی از بازی 11 مقابل 11 در تمرینات کنار گذاشته شد، فهمید که دوران او به سر رسیده است.

در راه بازگشت به خانه فکر کردم که بسیار خب، این تصمیم سختی است. بی رحمانه، سخت و رُک بود. خیلی فکرها به ذهنم رسید و بعد پیش فصل آغاز شد. اجازه نداشتم در بازی 11 مقابل 11 شرکت کنم. به من یک توپ دادند و گفتند تنهایی کار کن. در این حالت تلاش می‌کنید آرام و خونسرد بمانید ولی خیلی اتفاقات در حال رخ دادن است. به خودت می‌گویی این چیزها تاثیری روی من نمی‌گذارد ولی در اصل می‌گذارد. لحظه بزرگی بود که روی دوران حرفه‌ای من و خانواده‌ام تاثیر گذاشت. تلاش کردم آرام بمانم. شاید در آن لحظه بهتر بود با کسی خارج از دایره نزدیکانم صحبت کنم ولی خیلی خیره‌سر بودم. حالا که نگاه می‌کنم، در چند مقطع از دوران حرفه‌ای خودم باید چنین کاری می‌کردم. 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فن پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، با اشاره به اینکه سیستم تولید مثل زنان از رحم و تخمدان تشکیل شده است، اظهار کرد: یکی از قسمت‌های مهمی که بین تخمدان و رحم ارتباط برقرار می‌کند لوله‌های رحمی است.

وی افزود: نقش لوله‌های رحمی این است که تخمک آزاد شده از تخمدان را به فضای رحمی و اسپرم منتقل شده از واژن را هم به تخمک برساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در بسیاری از اوقات لقاح داخل لوله‌های رحم صورت می‌گیرد، گفت: حرکت صحیح لوله‌های رحمی به سمت فضای داخل رحم و انتقال تخم شکل گرفته باعث می‌شود بارداری اتفاق بیفتد.

نائیجی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی در روند کار لوله‌های رحمی اختلالی ایجاد شود، بارداری ناموفق است.

این متخصص زنان و زایمان، با اشاره به اینکه گاهی لوله‌های رحمی دچار عفونت تناسلی نیز می‌شوند، ادامه داد: ورم لوله‌های رحمی یا هیدروسالپنکس منجر به عارضه‌هایی مثل دردهای مزمن شکمی و نازایی برای بیمار می‌شود.

نائیجی به نشانه‌های بسته شدن لوله‌های رحمی اشاره کرد و افزود: زمانی که لوله‌های رحمی بسته باشند، نشانه‌های این عارضه در زنان مختلف نیز متفاوت است، از دردهای شکمی تا نازایی و یا بارداری خارج از رحم بروز می‌کند.

وی درباره دلایل بسته شدن لوله‌های رحمی نیز، گفت: عفونت‌ها، مهم‌ترین علت بسته شدن لوله‌های رحمی هستند اما جراحی‌هایی که در شکم انجام می‌شود نیز می‌توانند چسبندگی ایجاد کرده و باعث این عارضه شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اینکه ممکن است هر جراحی‌عارضه چسبندگی و یا بسته شدن لوله‌های رحمی را به دنبال داشته باشد، عنوان کرد: این عارضه می‌تواند به دنبال یک عمل سزارین تا جراحی ساده آپاندیس ایجاد شود.

این متخصص زنان و زایمان، درباره درمان بسته بودن لوله‌های رحم عنوان کرد: اگر علت بسته شدن لوله‌ها عفونت باشد، تکلیف روشن است، با انواع روش‌های دارویی و مصرف آنتی بیوتیک‌ها با تجویز پزشک متخصص این عارضه برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که تنها یک لوله بسته باشد، امکان بارداری وجود دارد، ادامه داد: زمانی که هر دو لوله رحمی بسته باشد، درمان توسط روش‌های هیستروسکوپی یا کمک باروری مثل IVF انجام می‌شود.

به گفته نائیجی، حفظ بهداشت در زنان با هدف پیشگیری از عفونت‌های تناسلی از مهم‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از اختلال در عملکرد لوله‌های رحمی است.

وی تاکید کرد: جراحی‌های بی‌مورد و عمل‌های سزارینی که بدون دلیل جایگزین زایمان طبیعی می‌شود، از مهم‌ترین عوامل چسبندگی و انسداد لوله‌های رحمی است.

نائیجی به افرادی‌که جراحی‌های لگنی کرده‌اند و در پی آن عفونت داشته‌اند توصیه کرد: در صورت تأخیر در سیکل قاعدگی حتماً تست بارداری را انجام دهند چون بارداری خارج رحم مهمترین عارضه آسیب به لوله‌های رحم است.

کد خبر 6088837 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عصبانیت طرفداران منچستریونایتد از اظهارات تن هاخ: فصل بعد هم خبری از قهرمانی نخواهد بود!
  • شروع مذاکرات آرسنال با گابریل ماگالاش برای تمدید قرارداد
  • تن هاخ: رشفورد نیاز به حمایت دارد؛ تمدید قرارداد واران پیشرفتی نداشته است
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • اولتیماتوم اینتر به دنزل دومفریز برای تمدید قرارداد
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • آینده ژائو کانسلو در منچسترسیتی از زبان پپ گواردیولا
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است