Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:20:15 GMT

پذیرش بحران، راهی برای مقابله با آن است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۵۶۴

پذیرش بحران، راهی برای مقابله با آن است

ایسنا/زنجان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: زنان به‌عنوان رکن اصلی خانواده بیش از سایر افراد جامعه در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و هستند.

ماهرخ بلوری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت پیش آمده به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: در تاریخ، همیشه بحران‌های مختلفی به وقوع پیوسته و بحران کرونا نیز نه اولین بحران بوده و نه آخرین خواهد بود؛ وقتی احساس می‌کنیم بحرانی در حال روی دادن است و جمعیت کثیری را تحت تاثیر قرار خواهد ‌داد که احساس وظیفه می‌کنیم سهم خود را در مهار بحران ادا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون نیز همچون گذشته شاهد صحنه‌ای از همدلی، شجاعت و یاری‌رسانی هم‌استانی‌ها اعم از زن و مرد در کنار مسئولان و مدافعان سلامت خلق شده که بسیار ارزشمند است.

این مسئول تصریح کرد: در این میان، زنان به‌عنوان رکن اصلی خانواده بیش از سایر افراد جامعه نقش آفرین بوده و هستند، بحران‌ها حوزه‌های مختلف، از جمله خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لزوم مهارت گفت‌وگو در خانواده‌ها و مهارت خودمراقبتی امروزه بیش از پیش در جامعه ضرورت خود را، نه تنها در شرایط بحران که حتی پس از بحران نیز نشان می‌دهد.

بلوری گفت: گزارش‌ها و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که دوران قرنطینه به اشکال مختلف بر خانواده و مناسبات خانوادگی تاثیر گذاشته است که علت اصلی آن را باید در تغییر سبک زندگی در این دوران جستجو کرد.

وی افزود: به طور قطع کسانی که سرپرست خانوار بوده و مسئولیت اداره خانواده را دارند بیشتر تحت فشار هستند، عده‌ای از افراد خانواده به ویژه سرپرست خانوارها در شرایط کنونی و تعطیلی برخی کسب و کارها نگران آینده هستند و احساس می‌کنند؛ خدماتی که قبل از کرونا ارائه می‌دادند و در وضعیتی که شغل و منبع درآمدی آن‌ها آسیب دیده و انتظارات خانواده پا برجا است و فرد نمی‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد، منشا تنش‌ها و تضادها شده ‌است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان، تصریح کرد: فرزندان یک خانواده پیش از کرونا، بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری می‌کردند و حالا مجبور به در خانه ماندن شده‌اند و از این وضعیت شکایت می‌کنند که اگر طول بکشد، می‌تواند به والدین منتقل و منشا برخی درگیری‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید پذیرفت بحران‌ها، بخشی از زندگی هستند، اگرچه قرار نیست همیشگی باشند ولی باید آن‌ها را بپذیریم تا بتوانیم خود را برای مقابله با آن‌ها به طور مناسبی مجهز کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان مدير كل امور بانوان استانداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وحید شادی نیا در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حادثه عصر امروز یکشنبه که براثر انفجار در چاه فاضلاب به علت نامشخص روی داد.

بنابر اعلام مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، آتش‌سوزی در فروشگاه دخانیات در شهرکرد مهار شد. انفجار شدید باعث تخریب بخشی از این ساختمان شده بود.

وی ادامه داد: براثر این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شد و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هفتمین کاروان کمک‌های مصر راهی غزه شد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • انفجار شدید در تبریز ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت