Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:24:06 GMT

برخی خودروسازان از شعار «جهش تولید» سوءاستفاده می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۹۰۱

برخی خودروسازان از شعار «جهش تولید» سوءاستفاده می‌کنند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عدم رعایت قوانین محیط زیستی از سوی برخی تولیدکنندگان اظهارکرد: برخی تولیدکنندگان از شعار «جهش تولید» سوء استفاده می‌کنند و به این بهانه ضوابط محیط زیستی را زیر پا می گذارند؛ مانند بعضی خودروسازان که هوای شهرها را آلوده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در آستانه روز زمین پاک ادامه داد: خودروسازان طی ۲۰ سال اخیر هیچ اقدامی برای افزایش کیفیت تولیدات خود

معاون رئیس جمهوری افزود: لطماتی که برخی تولیدکنندگان به بهانه جهش تولید به محیط زیست وارد می کنند به مراتب بیشتر از این است که فردی درختی را بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: شیوع ویروس کرونا در جهان خوشبختانه به محیط زیست اجازه داد که کمی تنفس کند تا جایی‌که با کاهش مصرف ۳۰ تا ۳۵ میلیون بشکه نفت، بالاخره کوه‌های هیمالیا پس از ۳۰ سال از فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتری دیده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز نگرانی از اینکه پیاده روها در بیشتر شهرها انباشته از ماسک و دستکش‌های یکبار مصرف شده است، گفت: از ملت ایران درخواست می‌کنیم که در عین رعایت کلیه مسائل بهداشتی، به محیط زیست خود نیز توجه داشته باشند و ماسک و دستکش‌های غیرقابل استفاده خود را در کوچه و خیابان و پیاده روها رها نکنند و حتماً در سطل زباله بیندازند.

وی همچنین اظهارکرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های جدید وزارت بهداشت، به نظرم مردم به‌تدریج می توانند با حفظ مسائل بهداشتی و رعایت فواصل از طبیعت استفاده کنند.

کلانتری با بیان اینکه شمال کشور و برخی شهرهای بزرگ به‌ویژه شهرهایی که شهرداری آن‌ها از نظر مالی ضعیف است انباشته از زباله و پسماند شده‌اند،گفت: خوشبختانه در قانون بودجه سال جاری، امتیازات جدید مالی برای پسماندها پیش بینی شده است که در صورت محقق شدن، بخش عمده ای از مشکلات پسماند در شمال کشور را حل خواهیم کرد.

وی یادآور شد: وزارت نیرو تا سال گذشته هر کیلو پسماند برای تولید برق را حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ تومان خریداری می کرد که مقرون به‌صرفه نبود اما امسال این رقم به ۱۴۰۰ تومان رسیده که برای سرمایه گذاران توجیه‌پذیر است و کمک بزرگی به طبیعت کشور و راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل شده در شمال کشور خواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وجود فقط ۳۵۰۰ نفر محیط بان در کل سازمان محیط زیست گفت: شعار ما وجود ۸۰ میلیون محیط بان در کشور است تا همه مردم محیط بان خودشان باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز نگرانی از افزایش اُزن سطح پایین کره زمین به دلیل گرم‌تر شدن هوا تا یک ماه آینده گفت: سوخت ناقص خودروها به‌ویژه در ایام گرم سال و ترافیک ازن سطح پایین زمین را به شدت بالا می‌برد که هیچ رنگ و بویی ندارد و باعث مرگ و میر و بیماری مردم می شود.

وی تأکید کرد: پاک نگه داشتن زمین قبل از اینکه از مردم مطالبه شود باید در سطح ملی و بخش‌های وابسته به دولت و حکومت باور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کلانتری که با یک شبکه رادیویی گفت و گو می‌کرد، در پایان ضمن تقدیر از اقدامات وزارت نفت در جهت افزایش استاندارد سوخت به ویژه بعد از احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: این پالایشگاه هم اکنون روزانه ۵۰ و نیم میلیون لیتر سوخت استاندارد تولید می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز زمین پاک کروناویروس سازمان محیط زیست ایران رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به مناسبت هفته زمین پاک با بیان اینکه «پسماند‌های الکترونیکی یکی از خطرناک‌ترین پسماند‌ها در جهان محسوب می‌شود»، اظهار کرد: متاسفانه عملا این پسماند‌ها در کشور طبق قانون مدیریت نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید ساز و کار مناسبی برای این پسماند‌ها در کشور دیده شود و متولی مشخصی در این حوزه داشته باشیم، گفت: هفته زمین پاک به کار‌های نمادین اختصاص پیدا کرده و عملاً اقدام چشمگیر و اثرگذاری در این حوزه دیده نمی‌شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس معضل پسماند‌ها را یکی از اولویت‌های حوزه محیط زیست خواند و تاکید کرد: پسماند‌ها می‌توانند ثروت تولید کنند، ولی مهمتر از آن کاهش اثرات مخرب محیط زیستی آنهاست که در کشور ما به معضلی جدی بخصوص در استان‌های شمالی و استان‌های مسافرپذیر تبدیل شده است.

دیگر خبرها

  • محیط زیست به مثابه تمام دولت/تلنگری به طرفداران گفتمان سازش/نگرانی تمام‌نشدنی یک واگذاری
  • توضیحات سلاجقه درباره موضوع حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • چرا پروژه بارورسازی ابر‌ها در ایران به بن‌بست خورد؟
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا