Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به حسینیه مجازی نهج البلاغه خوانی گفت: گام اول رزمایش مواسات یاریگری برای قیام برمبنای حکمت ۱۲ نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» در حسینیه فضای مجازی که شامگاه روز گذشته 1 اردیبهشت برگزار شد گفت: کسی که خودش اهل استغاثه و اغاثه است می تواند این توصیه را به دیگران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با دعوت از عموم مردم برای پیوستن به حسینیه مجازی نهج البلاغه خوانی گفت: گام اول رزمایش مواسات یاریگری برای قیام برمبنای حکمت ۱۲ نهج البلاغه است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر کسی مخلصانه در جهت استغاثه و اغاثه قدم بردارد، مابقی امور زندگی اش در میدان جهاد به اذن خدا درست می شود، مطرح کرد: اگر استغاثه صرف دعا است، اغاثه (فریادرسی) به منزله عمل است. اگر دیدید که فردی گوشه خیابان هزینه پرداختن هزینه بیمارستان فرزندش را ندارد، باید فریاد رسی کنید. فریادرسی به معنای این است که خدا را از خودتان راضی و خوشنود کنید.

 

این استاد نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه انسان تا مجاب نشود به انجام مسئله ای، نمی توان او را به کاری واداشت، عنوان کرد: آنچنان که در طول 10 شب گذشته در خصوص مقام استغاثه از نهج البلاغه شریف گفت و گو و ثابت کردیم که استغاثه مقامی است که به هرکس نمی دهند. از این پس می خواهیم که در مقام استغاثه قرار بگیریم، راهبرد آن این است که به اندازه خودت اهل دستگیری باش.

 

قرار در مقام استغاثه یعنی به اندازه توان خودت قیام کنی

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: قرار در مقام استغاثه به این معنا است که به اندازه توان خودت رفع غم و همّ مصیبت زدگان کن، به اندازه خودت رفع ظلم کن، به اندازه خودت دستگیری کن، به اندازه توان خودت رفع تبعیض، فقر و ظلم کن. این یعنی قیام. یعنی همان معنای قرار در استغاثه.

 

این استاد نهج البلاغه خوانی با بیان اینکه سرلوحه کار قیام در مقام استغاثه یک آیه شریفه از قرآن کریم است، مطرح کرد: این آیه اولین آیه ای است که بنیانگذار انقلاب اسلامی، حرکت انقلاب را با در نظر گرفتن این آیه آغاز کرد. اولین بیانیه حضرت امام(ره) با این آیه قرآن آغاز شد: « قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ ». «  پیامبر برو و به آنان بگو که فقط من یک وعظ به شما می کنم و آن این است که برای خدا قیام کنید» . نیت خود را خالص برای خدا قرار دهید. برای انجام تکلیف اولا تا می تواند نیرو جمع کنید. یعنی شبکه باید بسازید. و اگر نشد، تنهایی وظیفه دارید.

 

وی ادامه داد: مثنی در این آیه یعنی تا می توانید « دیگران» را تشویق کنید که بیایند. یعنی اغاثه برای گرفتاران را تشکیلاتی و گروهی انجام دهید.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان سال جاری بیان کرد: ما اگر منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم باید کار کنیم تا حضرت مهدی(عج) از ما راضی باشد؛ همان کارهایی که انتظار داریم امام زمان(عج) در طراز جهانی انجام دهند.

 

بی عرضه ترین فرد کسی است که نتواند برای مکتب خودش یار جمع کند

 

این استاد حوزه تصریح کرد: اولین تکلیف من و شما این است که باید تمام همت خودمان را برای جمع کردن نیرو به کار گیریم. یک تکلیف نمونه این است که خودتان را بسنجید که تا چه اندازه همت دارید. نزدیک به 2 ماه است که حسینیه مجازی راه اندازی شد. آمار ما می گوید که هر شب قریب بیش از صدها نفر از مباحث ارائه شده براساس نیاز روز مطرح می شود. ببنید که تا چه اندازه توان دارید که افراد بیشتری را دعوت کنید برای آنکه یار شما برای یاری مظلومان شوند. این یک نمونه است که تا چه اندازه برای حضرت مهدی(عج) توان جمع کردن یار داریم.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به حکمت ۱۲ نهج البلاغه مطرح کرد: در حکمت ۱۲ نهج البلاغه شریف در خصوص این سوال که بی عرضه ترین آدم چه کسی است آمده است: « بی عرضه ترین فرد کسی است که نتواند فردی را جذب کند». یعنی کسب برادر، کسب رفیق نمی تواند کند.

 

وی با اشاره به احادیث مختلف که آورده اند که فقط رابطه ای که برای مومنان می پسندیم این است که برادر باشند باهم بیان کرد: مومنان قرار است که تشکیلاتی فعالیت کنند. « مومنان»  وصف است در مقابل کافران.

 

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد: بی عرضه تر از کسی که توان جمع کردن یاران مومنش را ندارد کسی است که نتواند برادر جذب کند و عاجزتر از او کسی است که برادرش را ترد کند. با این شاخص ها یک سوال مطرح می شود و آن اینکه امام زمان (عج) یار با عرضه می خواهند یا بی عرضه. البته که یار بی عرضه یار نمی شود بلکه بار است.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی خاطرنشان کرد: در حسینیه مجازی نهج البلاغه خوانی می خواهیم یک شبکه منسجم، بزرگ و منتظر را آماده کنیم. اگر خیال کرده ایم که ۳۱۳ نفر یار اصلی امام زمان(عج) می آیند و سپس یاران خود را تشکیل می دهند.

 

گفتنی است؛ هر شب به نیابت یکی از شهداء، سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع با موضوع اثتغاثه به امام زمان(عج)، از ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه برگزار می شود که برای ورود به حسینیه مجازی از طریق لینک های زیر وارد شوید و گزینه مهمان را کلیک کنید:

 https://heyat.nahjolbalagheh.net

لینک اختصاصی در آپارات
 https://heyat.nahjolbalagheh.net/live

پخش مستقیم حسینیه در داخل فضای
شبکه پیام رسان ایتا
https://heyat.nahjolbalagheh.net/live?eitaafly

توجه: برای ورود به صفحه اختصاصی حسینیه مجازیِ نهضت (لینک اول)نیاز به نصب آخرین نسخه مرورگر (ترجیحاً فایر فاکس) دارید.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: رزمایش مواسات همدلی و کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی حجت الاسلام مهدوی ارفع حجت الاسلام مهدوی ارفع نهج البلاغه خوانی حسینیه مجازی امام زمان عج اندازه توان بی عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با بیداری و قیام سراسری دانشجویان جهان علیه جنایت اسرائیل غاصب در کشتار مسلمانان مظلوم غزه، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های قائم شهر بعدازظهر شنبه به حمایت از دانشجویان آزاده جهان در آمریکا و اروپا برخاستند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه دخترانه حضرت فاطمه (س) فرهنگیان قائم شهر، با اجتماع در محوطه این دانشگاه، اقدام وحشیانه دولت‌ها و نیروهای امنیتی آمریکا و اروپا ضد قیام انسان دوستانه دانشجویان جهان در حمایت از مظلومان غزه را محکوم کردند.

دانشجویان در این مراسم ضمت قدرشناسی از اقدامات پشیمان کننده حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل و محکومیت حمایت‌های ضد بشری آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای استکباری از اسرائیل کودک کش را از اهداف برپایی اجتماع بیان و حمایت قاطع خود را از قیام جهانی دانشجویان علیه جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی اعلام کردند.

همچنین اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر، جنایت اسرائیل غاصب در غزه و سرکوبی دانشجویان آزادیخواه جهان در آمریکا و اروپا توسط دولت‌ها و نیروهای امنیتی غربی را در محیط دانشگاه‌ها، به شدت محکوم کردند.

کد خبر 6090154

دیگر خبرها

  • حدیث روز | با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • پهلوانی به قامت «حیدر»