Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@10:05:54 GMT

کانادا یک تبعه هندی را به جاسوسی متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۹۲۸

کانادا یک تبعه هندی را به جاسوسی متهم کرد

به گزارش شبکه خبری "نیوز ۱۸"، روزنامه کانادایی "گلوبال نیوز" برای اولین بار سندی را منتشر کرده است که حاکی از جریان یک پرونده در دادگاه کانادا علیه این شهروند هندی است. در این پرونده سازمان اطلاعات کانادا این تبعه هندی را به جاسوسی متهم کرده است.  
 اتهامات از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که روابط دیپلماتیک هند و کانادا از سال ۲۰۱۸ تاکنون به سردی پیش رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۸ جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به همراه خانواده خود به هند سفر کرد. اما نارندرا مودی نخست وزیر هند حاضر به دیدار با وی نشد. رسانه‌های هند دلیل این تصمیم نارندرا مودی را حمایت توردو از سیک‌های جدایی طلب خالستان دانسته‌اند.  
هند همچنین از حضور جاسپال اتوال یک متهم به قتل و جدایی طلب خالستانی در مراسم رسمی و دولتی کانادا، از جاستین ترودو انتقاد کرده است.  
اتوال که یک فعال جدایی طلب سیک در کانادا محسوب می‌شود و عضو گروه ممنوعه (از سوی هند) فدراسیون گروه جوانان سیک می‌باشد، در سال ۱۹۸۶ به تلاش برای قتل "مالکیت سینگ سیدهو" سروزیر ایالت اسبق پنجاب در جریان سفر وی به کانادا متهم شد.  
دولت هند هنوز در خصوص این اتهامات واکنشی نشان نداده است.  
سازمان اطلاعات کانادا در مورد ارتباط این تبعه هندی با سازمان‌های اطلاعاتی هند اعلام کرده است که وی در شش سال گذشته بیش از ۲۵ بار با ماموران مختلف اطلاعاتی هند دیدار داشته است.  
اما این شهروند هندی که در رسانه‌ها با نام "ای بی" شناخته شده است این اتهامات را رد کرده است.  
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دهلی نو از موضع نرم کانادا در مقابل سیک‌های افراطی که فعالیت‌های خود را در سال‌های اخیر در کانادا افزایش داده‌اند ناراضی است.  
کانادا در اوایل سال ۲۰۱۷،  قطعنامه "نسل کشی" هند در جریان شورش‌های ضد سیک در سال ۱۹۸۴ را به تصویب رساند. هند به این قطعنامه اعتراض شدید کرد و آن را نتیجه درک محدود از قانون اساسی، جامعه، اخلاق، حکومت قانون و روند قضایی هند دانست.  
جنبش خالستان، توسط سیک‌هایی ایجاد شده است که خواهان ایجاد کشوری مستقل می‌باشند. مبارزات اعضای این گروه، به وقوع درگیری‌های خشونت آمیز در هند در سال‌های ۱۹۸۰ منجر شد.  
مقامات دولتی هند، خالستانی‌ها را افراط گرا و مسوول بمب گذاری در هواپیمای ایر ایندیا در سال ۱۹۸۵ می‌دانند. در این بمب گذاری ۳۲۹ نفر کشته شدند. دولت هند پس از این بمب گذاری اقدام به سرکوب شاخه‌های خشن این جنبش کرده است و همچنین نسبت به فعالیت آزادانه جدایی طلبان خالستانی در کانادا هشدار داده است.  

برچسب‌ها هند کانادا جاستین ترودو نارندرا مودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند کانادا جاستین ترودو نارندرا مودی هند کانادا جاستین ترودو نارندرا مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد

به گزارش تابناک به نقل از میزان – گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا CHRC به‌تازگی منتشر شد؛ این گزارش به موضوع‌های متعدد حقوق بشری که طی دهه‌های متمادی بر زندگی کانادایی‌ها تاثیر گذاشته پرداخته است و چالش‌های حقوق بشری مداوم این کشور را بررسی و اعلام کرده است.

افزایش اسلام‌هراسی، جنایت‌های نفرت‌محور، نقض مداوم حقوق افراد معلول و تاثیرات نژادپرستی محیطی بر جوامع بومی، سیاه‌پوست و دیگر جوامع نژادی از مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا به آن‌ها پرداخته است.

کمیسر حقوق بشر کانادا هنگام ارائه گزارش یاد شده به پارلمان این کشور به نرخ فزاینده دریافت شکایت‌های مربوط به تبعیض و سخنان نفرت‌محور اشاره و اظهار کرد: در طول سال ۲۰۲۳ مسائل مبرم حقوق بشری بر زندگی روزمره مردم در سراسر کانادا تاثیر گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: کمیسیون حقوق بشر کانادا به‌عنوان یک نهاد ملی مدت‌ها است که به وجود نژادپرستی سیستماتیک علیه سیاه‌پوستان در این کشور اذعان دارد.

نکات برجسته گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا عبارتند از:

- شکایت اعضای نیرو‌های مسلح کانادا از آزار جنسی و تبعیض
- شکایت از اسلام‌هراسی
- شکایت از جنایت‌ها و سخنان نفرت‌محور
- شکایت از تاثیرات نامتناسب قوانین بر وضعیت و بهره‌مندی جوامع و افراد بومی، سیاه‌پوست و دیگر اقلیت‌های نژادی
- شکایت از رویکرد تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پلیس کانادا
- شکایت افراد معلول از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف
- شکایت زنان از نقض حقوق بشر در زمینه‌های مختلف و تبعیض‌های جنسیتی به‌ویژه در دستمزد
- شکایت بی‌خانمان‌ها از تداوم بحران مسکن

در بخشی از گزارش یاد شده به موضوع نقض حقوق زندانیان در کانادا اشاره شده و آمده است که اداره زندان‌های کانادا به دلیل ناتوانی در ارائه مراقبت و درمان کافی به زندانیان معلول عملا حقوق آن‌ها را نقض می‌کند.

در عین حال، زنان زندانی در زندان‌های فدرال کانادا که عمدتا از بومیان هستند، از تاثیرات گسترده رویکردهای تبعیض‌آمیز رنج می‌برند؛ آن‌ها بیش از حد گرفتار سیستم طبقه‌بندی امنیتی، حبس در سلول‌های انفرادی و ... هستند.

گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا همچنین اعلام کرد که باید در سیستم مدیریت داده‌های شکایت‌های حقوق بشری این کشور بازنگری انجام شود.

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان