Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@00:29:30 GMT

بهای نفت برنت هم سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۸۹۷۳

بهای نفت برنت هم سقوط کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با ادامه کاهش تقاضای جهانی برای نفت به دلیل شیوع ویروس کرونا که تاکنون بیش از ۱۶۴ هزار نفر در سراسر جهان را به کام مرگ کشانده است، قیمت نفت برنت امروز با تداوم روند کاهشی هفته گذشته، به پایین‌ترین میزان از ابتدای ماه میلادی جاری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس داده‌های معاملاتی، قیمت هر بشکه نفت برنت در بورس لندن به کمتر از ۲۵ دلار کاهش یافت که از ابتدای آوریل بی سابقه بوده است. بنا به آخرین اطلاعات، در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه به وقت گرینویچ، نفت خام برنت ۳.۲۹ درصد از بهای خود را از دست داد و به ۲۴.۷۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۲۷ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

کاهش بهای نفت برنت در حالی صورت گرفت که شب گذشته بهای نفت خام آمریکا در کاهشی بی سابقه در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا حدود ۱۴۷ درصد در هر بشکه کاهش یافت و به منفی ۳۷ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. اتفاقی که تاکنون در تاریخ بی سابقه بوده است.

در همین حال بهای نفت نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه می‌ در بورس نیویورک دوباره افزایش یافت و با ۱۰۰.۲۷ درصد صعود به ۰.۱ دلار در هر بشکه رسید. امروز سه شنبه آخرین روز معامله نفت وست تگزاس اینترمیدیت در بازار بورس نیویورک است.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در این باره گفت: «سقوط تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب خواهد شد تا بازگشایی اقتصاد آمریکا کندتر شود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن توانسته در سطح ۲۰ دلار باقی بماند و پس از سقوط دردناک قیمت نفت خام تحویل ماه می‌در جلسه قبل، نفت تحویل ماه ژوئن امروز شاهد اندکی رشد بوده است.»

محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه گسترده شهر‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا موجب افت ۳۰ درصدی تقاضا برای نفت شده است. این وضع سبب شده تا پیدا کردن مخازن ذخیره نفت برای تولیدکنندگان دشوار شود و آن‌ها حاضر شوند برای عرضه نفت خود حتی به مشتریان پول پرداخت کنند.

ظرفیت مخازن اصلی‌ترین مرکز ذخیره نفت خام امریکا در اوکلاهاما که محل تحویل نفت وست تگزاس اینترمدییت است احتمالا در طی هفته‌های آینده پر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهای نفت نفت برنت وست تگزاس نفت برنت بهای نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!

به گزارش خبرآنلاین ،معامله‌گران، کاهش انتظارات تورمی همزمان با آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت در بازارهای مالی می‌دانند.

نوسانات بازار طلا که معاملات نقره را هم دربر می‌گیرد طی دو روز اخیر بالا بوده و همین موضوع، معامله‌گران بازار طلا و سکه را در لاک احتیاطی قرار داده است؛ علاوه بر آن، افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا باعث کاهش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی شده است.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته قرار دارند. بر همین اساس، امروز اونس جهانی نقره روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ ثابت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با قیمت ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان در حال معامله است و نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

227217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900651

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳