Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ با وجود روند افزایشی تعداد بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی اما متأسفانه بخشی از جامعه هنوز هشدارها را جدی نمی‌گیرند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به‌عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس چموش را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به‌اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف انبار احتکار ماسک در تبریز

سردار عابدین خرم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه افرادی که اقدام به احتکار این تعداد ماسک مورد نیاز مراکز بیمارستانی و کادر درمانی کرده‌اند، در حقیقت در راستای اهداف دشمنان مردم و تحریم‌کنندگان اقتصادی ایران اسلامی گام برداشته و دشمن پنهان مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه عاشورا همواره در کنار مردم بوده و در مسیر مقابله با ویروس کرونا، رسالت نظارت بر توزیع اقلام و کالاهای بهداشتی در میان مردم را رها نکرده است اظهار داشت: ما به هیچ عنوان اجازه سوءاستفاده افراد مغرض و بزهکار را در این شرایط سخت نمی‌دهیم.

خرم ادامه داد: بر همین مبنا از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا سپاه عاشورا اقدام به کشف و ضبط اقلام احتکاری مواد ضدعفونی و بهداشتی کرونایی کرده است که در یک قلم از آنها مقدار یک میلیون و 400 هزار لیتر الکل کشف شد.

وی کشف بیش از 11 هزار انواع دستکش احتکاری، 10 هزار و 600 لیتر الکل غیرمجاز، 10 طاقه پارچه مخصوص تولید ماسک و 240 هزار بسته ماسک بیمارستانی را از دیگر کشفیات سپاه عاشورا در روزهای اخیر برشمرد.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: تمامی اقلام و کالاهای کشف شده فوق با هماهنگی مقامات قضائی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

خرم با تأیید اینکه بسیاری از افراد محتکر دارای نفوذ و رانت هستند، گفت: افرادی که دست به احتکار می‌زنند عموماً" دارای رانت بوده و از سوی برخی افراد ذی نفوذ پشتیبانی می‌شوند، اما اطلاعات سپاه در تحقیق و کشف انبارهای احتکاری اجازه هیچ گونه دستکاری، فشار و نفوذ را نمی‌دهد.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان از همکاری مناسب دستگاه قضائی با سپاه عاشورا خبر داد و افزود: این همکاری‌ها تسهیل‌گر وظایف اطلاعات سپاه برای کشف انبارهای احتکاری بوده است.

مصرف 70 میلیون لیتر مواد ضدعفونی برای کرونازدایی در تبریز

مدیرکل سلامت شهرداری تبریز گفت: تا به امروز نزدیک به 70 میلیون لیتر مواد ضدعفونی برای ضدعفونی و ایمن‌سازی معابر و اماکن پرتردد شهر استفاده شده است.

محمدحسین حسن‌زاده در جلسه کمیته بهداشت ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز برای مقابله با شیوع این ویروس اظهار داشت: فعالیت ستاد مبارزه با کرونا در شهرداری با تدوین دستورالعمل‌های مشخص از چهارم اسفندماه آغاز شده است و همچنان با تمام توان ادامه دارد.

وی به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی و مترو نیز اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما استمرار تعطیلی ناوگان تا اطلاع ثانوی است و تابع هر گونه تصمیم ستاد استانی در این زمینه هستیم.

حسن‌زاده همچنین از توزیع 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده و صدها هزار ماسک در بین کارکنان شهرداری تبریز در بخش‌های مختلف خبر داد و عنوان کرد: به رغم گرمای هوا، فرآیند ضدعفونی تمامی محلات و به‌ویژه محلات آلوده تبریز ادامه دارد.

مدیرکل سلامت شهرداری تبریز همچنین نظارت بر فعالیت میادین میوه‌وتره‌بار و برخورد با میوه‌ و سبزی‌فروشان متخلف و بی‌توجه‌ به توصیه‌های بهداشتی توسط کمیته بهداشت محیط و دستگاه‌های نظارتی را خواستار شد.

ضدعفونی تمامی ادارات و سالن‌های ورزشی آذربایجان‌شرقی

ایوب بهتاج در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در مورد پیشگیری از کرونا و کاهش آثار آن بر معیشت خانوارهای کم بضاعت و بی‌بضاعت و مشکلات باشگاه‌های خصوصی اظهار داشت: در طول دو ماه اخیر نزدیک به 5000 ماسک، دستکش و تعداد زیادی مواد ضدعفونی کننده و شوینده در راستای کمک به خانواده‌های کم بضاعت و آسیب‌پذیر در استان توزیع شده است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وضعیت فعلی و آتی تدابیر لازم را اندیشیدیم، اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی نخستین جلسه پیشگیری از ویروس کرونا را، پنجم اسفند سال گذشته با تشکیل کار گروهی در مورد این بیماری، برگزار کرد و تا به امروز هشت اطلاعیه استانی در راستای مبارزه با ویروس کرونا انتشار داده‌ایم.

وی اعلام کرد: با همکاری سازمان‌های مردم نهاد جوانان و هیئت‌های ورزشی استان توانستیم نزدیک بر 600 بسته اقلام مصرفی ضروری را توزیع کنیم و قبل از ماه مبارک رمضان دومین مرحله توزیع نیز انجام خواهد گرفت.

بهتاج با اشاره به اینکه تمام اماکن ورزشی دولتی و خصوصی اعم از سالن‌ها، استخرها، باشگاه‌ها در سطح استان تعطیل هستند، اظهار امیدواری کرد: در خصوص باشگاه‌های خصوصی تدابیر لازم اندیشیده شود زیرا که بعضی از باشگاه‌ها ماهیانه بالای 20 میلیون تومان اجاره بها پرداخت می‌کنند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید به انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه گفت: برنامه تولیدی ”ورزش در خانه” با اجرای حامد جعفری مربی بدنساز تیم ملی تکواندو هر روز از شبکه استانی سیما پخش می‌شود و علاوه بر این، فایل‌های ویدئویی بسیاری به روابط عمومی اداره کل رسیده است که نشانگر تداوم فعالیت‌های ورزشی ورزشکاران و شهروندان در خانه است.

 آغاز طرح کمک‌های مؤمنانه در شهرستان بستان آباد

سید علی موسوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات مراقبتی در مورد پیشگیری از شیوع کرونا برای مردم شهرستان آغاز شده و خوشبختانه این منطقه از لحاظ آلودگی به کووید 19 در سطح پایینی قرار دارد.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عمل به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، مانند در خانه ماندن، شستن مرتب دست‌ها و ضد عفونی کردن محیط، می‌تواند در ریشه‌کن کردن کرونا مؤثر باشد.

آخرین اخبار کرونا در سیستان و بلوچستان| اغلب موارد ابتلا به کرونا در مناطق شهری استان رخ داده استآخرین اخبار کرونا در کردستان|آخرین تصمیمات درباره بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد، پاساژها و فعالیت کارکنان ادارات دولتیآخرین اخبار کرونا در گلستان| بی‌توجهی مردم و مسئولان به فاصله‌گذاری اجتماعی/هشدار برای شیوع دوباره بیماری

فرماندار بستان آباد در ادامه خاطرنشان کرد: جمعی از جوانان بستان‌آبادی به صورت شبانه روزی در واحدهای تولیدی برای برطرف کردن کمبود ماسک در شهرستان فعالیت کرده و تاکنون چندین هزار ماسک از نوع مختلف را تحویل مراکز درمانی داده‌اند.

موسوی حسینی ادامه داد: ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان بستان آباد با کمک گرفتن از مردم خیر منطقه و با همکاری ادارات و نهادهای عضو ستاد، بیش از 50 بار اقدام به سم پاشی و ضد عفونی سطح شهر و روستاها کرده است.

فرماندار بستان آباد در پایان از آغاز کمک‌های مؤمنانه مردم فهیم بستان آباد به افراد متضرر شده از بیماری کرونا در قالب بسته‌های بهداشتی و معشیتی خبر داد.

انتهای پیام/115/ح

R7887/P1357/S6,47/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اخبار کرونا شهرداری تبریز ورزش و جوانان مواد ضدعفونی ویروس کرونا سپاه عاشورا بستان آباد باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه

درپایان مسابقات کشوری شطرنج مجتبی ترازوی عدل از ارومیه به مقام قهرمانی دست یافت و مهدی صمدی فر از بناب و سینا صائمی از تبریز دوم و سوم شدند.

این مسابقات با شرکت ۱۶۱ ورزشکار در ۱۰ دور و به روش سوئیسی برگزار شد.

ورزشکاران استان‌های تهران، گیلان، خراسان رضوی، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی در این رقابت‌ها شرکت داشتند.

در پایان رقابت‌ها به هشت نفر اول جوایزی اهدا شد.

رقابت‌های شطرنج نکوداشت روز مراغه به مدت یک روز در خانه شطرنج سهند برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • احداث دو سالن ورزشی در شهرک شهید یاغچیان تبریز
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • تصادف در محور اهر-تبریز ۹ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • قهرمانی تیم درناباطری تبریز در مسابقات والیبال ساحلی مراغه
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • گشایش نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی در تبریز