Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین مسگرانی گفت: اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با تولید بیش از هزار اثر با موضوع کرونا در راستای مقابله با این ویروس خوش درخشیدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: یکی از وظایفی که در سال گذشته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرده شد، شورای اطلاع رسانی است که در عمل در استان ها تعطیل بود یا افت و خیز داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در پی شیوع کرونا تولید محتواهای مختلف بود و به صورت مستقل فقط ۸۰ اثر توسط دبیرخانه شورای اطلاع رسانی با کمک اهالی هنر و فرهنگ در این خصوص تولید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که شبکه پخش برنامه فرهنگی هنری در فضای مجازی نیز راه اندازی و در این راستا گام های خوبی برداشته شد که این جریان ادامه خواهد داشت، افزود: رسانه های استان هم در این مسیر خوب درخشیدند و بیش از هزار اثر خبری، موشن گرافی، مصاحبه، عکس و دیگر آثارخب تولید کردند و با همت خبرنگاران سیستان و بلوچستان پرسش گری توسط رسانه ها انجام گرفت و اخبار کذب رنگ باخت.

مسگرانی با بیان این که رسانه های رسمی و غیر رسمی در راستای مبارزه با کرونا گام های خوبی برداشتند و کانال های مجازی بیشتر نشریات فعال شد، اذعان کرد: در پی اقدام های انجام شده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از همکاری اصحاب فرهنگ و هنر سه استان در این خصوص تقدیر کرد که سیستان و بلوچستان از جمله این استان ها بود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره مطبوعات سیستان و بلوچستان بعد از عادی شدن شرایط در جامعه تاکید کرد: انتظارمان این بود که رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی در روزهای کرونایی در راستای اجرای رفتارهای منطبق با قوانین بهداشتی پر رنگ تر از گذشته به کمک بیایند، چراکه تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت که خوشبختانه این مهم محقق شد.

حمایت از 40 موسسه فرهنگی و هنری

دبیر شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، امسال برنامه های ماه مهمانی خدا با سال های گذشته متفاوت است، اما در حوزه قرآن و عترت برنامه های خوبی خواهیم داشت و به 40 موسسه فرهنگی و هنری مبلغ 45 میلیون تومان کمک می شود.

مسگرانی بیان کرد: با توجه به تعطیلی مساجد و اجتماعات، مسابقات قرآنی در فضای مجازی برگزار می شود که طرح آن در حال آماده شدن است و علاوه بر این محتوای قرآنی تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

وی با بیان این که بازخوانی متون نمایشی کوتاه و انتشار آن در فضای مجازی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان است، افزود: اصحاب فرهنگ و هنر استان علاوه بر زاهدان در برخی شهرستان ها نیز نولیدات خوبی را ارئه داده اند و هنرمندان خلاقی شناسایی شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: نشست های فرهنگی با محوریت فرهنگ بومی و تاریخ این استان با همکاری مرکز اسناد به صورت مجازی و بعد از عادی شدن شرایط به صورت حضوری برگزار می شود.

مسگرانی گفت: در ایام پساکرونا رویکرد این اداره کل در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری تغییر خواهد کرد، به فضای مجازی در حوزه تولید محتوا توجه جدی می شود و آثار مخاطب پسندی تولید خواهد شد، آموزش قرآن و هنر از جمله این برنامه هاست.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با جشن های شعبانیه گروه های موسیقی در بعضی از مجتمع های مسکونی حضور یافتند و به گونه ای که تجمع نشود به اجرای برنامه های خود پرداختند که در آینده نیز به این گونه رویدادها توجه می شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان افزود: در پی شیوع بیماری کرونا بیش از پنج میلیارد تومان خسارت به جامعه فرهنگی و هنری خصوصی و دولتی سیستان و بلوچستان وارد شد.

شناسایی 153 هنرمند آسیب دیده از کرونا

مسگرانی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه ادامه داد: 153 نفر از هنرمندان بومی محلی که تنها راه معیشت و درآمدشان از اجرای برنامه های هنری و موسیقی محلی و آیینی بود اما در شرایط فعلی خسارت دیده اند نیز شناسایی شده اند که امیدواریم با توجه به پیگیری هایی که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است بخشی از خسارت جامعه فرهنگی و هنری پرداخت شود.

وی اضافه کرد: همچنین به جامعه فرهنگی و هنری استان تسهیلاتی اختصاص می یابد تا بخشی از مشکلات آن ها مرتفع شود و طبق پیگیری هایی که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است امسال نگاه به اصحاب رسانه متفاوت تر خواهد بود و توحه ویژه ای به آن ها می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان فضای مجازی فرهنگی و هنری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان