Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق خیاطیان، عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درباره  نحوه ارائه تسهیلات برای صندوق نوآوری و شکوفایی با چه مشاغلی است، گفت: خوشبختانه، در چندین سال گذشته کشور توانست اکوسیستم نوآوری و فناوری را شکل دهد و بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان فناوری و نوآوری توانستند در این دوره حساس بیش از گذشته مفید واقع شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیاطان افزود: پیشرفته‌ترین دستگاه‌هایی که از لحاظ تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در این روز‌ها توانستند خودشان را در کشور به اثبات برسانند و نیاز کشور را در این موضوع مرتفع سازند.

او ادامه داد: اگرچه این شرکتها در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته در تأمین این تجهیزات همچنان کمبود‌هایی دارند، اما توانسته اند این نیازها را رفع کنند و ما کمبودی در این زمینه احساس نکردیم.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری بر اساس وظیفه‌ای که داشته از ابتدای شیوع ویروس کرونا وارد عمل شد و از شرکت‌های دانش بنیان و از شرکت‌های فناوری که می‌توانستند در سراسر کشور تجهیزات و امکاناتی را برای مبارزه با این ویروس ارائه دهند، حمایت کرد.

او ادامه داد: این شرکت‌ها شامل شرکت‌های فعال در اکوسیستم فناوری نوآوری، اعم از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های خلاقی که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد تأیید قرار می‌گیرند و شرکت‌های نوآفرین با مصوبه دولت در وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات هستند و در بسته حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گرفتند.

خیاطان در پاسخ به این سوال که چه تسهیلاتی به کسب و کار‌های آسیب دیده در دوره شیوع کرونا ارائه داده می‌شود، گفت: شرکت‌های دانش بنیان کوچک که کمتر از ۵۰ نفر نیروی انسانی دارند یا فروش کمتر از ۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ داشتند، در مرحله اول تحت حمایت شرکت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: رباتی که سطوح آلوده به ویروس را ضدعفونی می‌کند

دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر دوساله خواهد بود

او افزود: تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای این شرکت‌های تسهیلات در نظر گرفته می‌شود، نرخ تسهیلات ۹ درصدی است و یک تنفس ۶ ماهه بعد از پرداخت تسهیلات خواهند داشت و در ۱۲ ماه بازپرداخت دارند، یعنی مجموعا کل این دوره ۲ سال می‌شود.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: شرکت‌های متقاضی می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان از سامانه‌ای که در صندوق فناوری شکوفایی است، بهره‌مند شوند.

خیاطان با ابراز امیدواری در اجرای مرحله دوم، گفت: امیدواریم ما در مراحل بعدی شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌های فناوری که در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند و شرکت‌های خلاق را در اولویت قرار دهیم، به شرط اینکه آسیب‌دیدگی این شرکت‌ها محرض شود، فرمولی برای تشخیص آسیب دیدگی از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

او در پاسخ به این سوال که صندوق نوآوری و شکوفایی برای تحت پوشش قرار دادن مشاغل دیگر نیاز به جذب منابع مالی بیشتری دارد یا خیر، بیان کرد: آنچه که وظیفه داریم در حوزه فناوری و نوآوری است و موظفیم طبق قانون از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم که این کار را شروع کردیم.

عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: برای تحت حمایت قرار دادن شرکت‌های نوآور و فناور، نیاز به منابع مالی بیشتری داریم که درخواست این منابع از طرف اعضای صندوق داده شده است.

خیاطان چگونگی نحوه ثبت نام در سامانه را توضیح داد و گفت: ما یک سامانه‌ای در صندوق نوآوری و شکوفایی به نام سامانه غزال داریم که متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری شرکت های دانش بنیان عضو هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها